Kurikulum OŠ Lapad
Autor: Lana Kurtović, 27. 10. 2010.
OSNOVNA ŠKOLA LAPAD
DUBROVNIK
ŠKOLSKI KURIKULUM
ŠKOLSKA GODINA 2010. / 2011.
Dubrovnik, rujan 2010.
ŠKOLSKI KURIKULUM
Kurikulum podrazumijeva i uključuje opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa rada i djelovanja s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo i kontrolu postignuća prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za odvijanje procesa (prof. dr. Vladimir Jurić, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu).
U školskoj realnosti kurikulum u sebi sadrži sve sadržaje, procese i aktivnosti koji imaju za cilj ostvarivanje ciljeva i zadataka obrazovanja na način da se promoviraju intelektualni, osobni, društveni i fizički razvoj djece/učenika. Uz službeni program, kurikulum sadrži aktivnosti i sadržaje koji se mogu smatrati neformalnim. To su sadržaji i aktivnosti po kojima se škola prepoznaje i koji su svojevrsni zaštitni znak njenog imidža.
Školski kurikulum utvrđuje dugoročni i kratkoročni plan i program rada škole kroz izbornu nastavu, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, te druge odgojno obrazovne programe i projekte.
U izradi školskog kurikuluma stavljen je naglasak na specifičnosti škole i sredine u kojoj škola djeluje. Pri tom se za polazište rada na sadržajima školskog kurikuluma uzimaju potrebe i interesi naših učenika, roditelja i lokalne zajednice. U planiranju aktivnosti vodimo se načelima individualizma, nepristranosti i transdisciplinarnosti. Bitne pretpostavke ostvarivanju ciljeva postavljenih u kurikulumu su: postojanje stručne kompetencije učitelja, kvalitetna suradnja na relaciji roditelji – škola, podrška i pomoć lokalne zajednice.
Karakteristike školskog kurikuluma:
- težište obrazovnog procesa nije više sadržaj već cilj i rezultat obrazovanja
- razvoj sustava procjene i samoprocjene u obrazovanju
- usmjerenost prema kvaliteti rezultata
- usmjerenost na učenika i proces učenja
- samostalnost i razvoj škole
- stručna samostalnost i odgovornost učitelja
- lokalna i šira podrška zajednice za učinkovitost i kvalitetan obrazovni sustav
Školskim kurikulumom utvrđuje se:
- aktivnost, program i /ili projekt
- nositelj aktivnosti, programa i /ili projekta
- ciljevi aktivnosti, programa i /ili projekta
- način realizacije aktivnosti, programa i /ili projekta
- vremenik aktivnosti, programa i /ili projekta
- namjena aktivnosti, programa i /ili projekta
- troškovnik aktivnosti, programa i /ili projekta
- način vrednovanja rezultata i provedbe aktivnosti, programa i /ili projekta
Skolski kurikulum OS Lapad 2010.-2011..pdf (639.96 KB)
Skolski_kurikulum_OS_Lapad_2010.-2011..doc (2.62 MB)