Prije podne Poslije podne |
Jedan od eTwinning projekata u kojem ove nastavne godine aktivno sudjeluju učenici 1.,2. i 4. razreda PŠ Plešivica je projekt „Lets be e-citizens“. Cilj projekta je da učenici nizom aktivnosti razvijaju digitalne kompetencije s naglaskom na suradnju i sigurnost na Internetu.
Predstavljanje projektnih partnera
Tijekom studenog 2016.g. upoznali smo projektne partnere s kojima ćemo surađivati tijekom nastavne godine.
To su:
- 2.r. OŠ Brodarica iz Šibenika
- 6.r. OŠ Pujanka iz Splita
- 1.a i 1.b razred OŠ Rabindranath Tagore iz Madrida (Španjolska)
- OŠ Vuk Karadžić iz Pirota (Srbija)
- Dječji vrtić Plagiari (Grčka)
- 3.r. OŠ Caio Giulio Cesare ( Italija)
Svoju školu i učenike predstavili smo kratkim filmićem izrađenom u alatu Toondoo.
Božićne čestitke
Tijekom prosinca izradili smo božićne čestitke i objavili ih na Padlet plakatu te na taj način čestitali Božić članicama projekta.
Zvjezdana Kurtalj's Slidely by Slidely Slideshow
Rudolfova pjesma
Izradili smo od kolaža Rudolfove rogove i naučili pjevati Rudolfovu pjesmu na španjolskom jeziku, te smo je i otpjevali učenicima 2. razreda OŠ Brodarica tijekom videokonferencije.
Obilježavanje španjolskog nacionalnog praznika Dana mira (30.1.)
Pridružili smo se vršnjacima u Madridu, u obilježavanju španjolskog nacionalnog praznika-Dana mira, 30. siječnja.
Rezultat suradnje je slikopriča pod naslovom Računalni virus Dobrica. Tekst priče je skupni rad učenika jedne škole, a ilustracije su rad njihovih projektnih partnera.
Kako se početkom veljače obilježava i Dan sigurnijeg interneta, slikovnica nam je poslužila i za temu sigurnosti na internetu.
Read this free book made on StoryJumper
Dan sigurnijeg interneta
6. i 7. veljače aktivnostima na satu razrednika, likovne kulture i na INA Mali informatičari, pridružili smo se obilježavanju Dana sigurnijeg interneta 2017.
Radionicom "Igre prije interneta" saznali smo koje su igre igrali naši roditelji, bake i djedovi, prabake i pradjedovi. Mnoge od igara i mi se igramo ali smo saznali i za neke koje su u današnje vrijeme pomalo zaboravljene, kao "Čep-kros", "Tri drvca", izrada frulica i lukova i strijela od vrbe...Zaključili smo da su se prije djeca više družila i boravila na svježem zraku nego mi danas.
Raspravljali smo na koje sve načine nam Internet pomaže u svakodnevnom životu, o pravima korištenja podataka, našim digitalnim tragovima, pristojnom ponašanju na internetu ali i o opasnostima, od virusa koji mogu oštetiti naša računala do raznih oblika nasilja na internetu. Uključili smo se i u projekt kojeg je organiziralo udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije „Dan sigurnijeg interneta 2017.“ te sudjelovali u online kvizu kojeg je ove godine rješavalo više od 15 000 učenika.
Izrada loga projekta
Na satu likovne kulture osmislili smo i izradili logo projekta, koji je na online glasovanju dobio najviše glasova i izabran je za logo projekta Lets be e-citizens. Izrada loga je bio grupni rad svih učenika. Nakon razgovora što je logo i kako bi najjednostavnije prikazali projekt u kojem sudjelujemo, došli smo do ideje.
Ispružene ruke, položene jedna preko druge, znak su međusobnog prijateljstva i suradnje. Na svakoj se ruci nalazi zastava države koja u projektu sudjeluje.
Svaki je učenik opcrtao svoju ruku na kolaž papiru i zalijepio je na papir. Prazne dijelove smo popunili rečenicom "Lets be e-citizens" - nazivom projekta.
Kroz aktivnosti biranja loga projekta, aktivno i odgovorno smo odlučivali, poštujući pravila glasovanja. Naš glas smo dali logu OŠ Pujanke iz Splita.
Rječnik projekta
Sudjelovali smo u izradi rječnika projekta. Učenici su na svom jeziku izgovarali riječi razvrstane u četiri grupe ( pozdravi, škola, digitalno građanstvo i suradnja). Sa zanimanjem smo pratili nastanak rječnika, a potrudit ćemo se naučiti ih izgovarati na engleskom, talijanskom, španjolskom i grčkom jeziku.
Do kraja nastavne godine čeka nas još niz aktivnosti u kojima ćemo s veseljem sudjelovati jer želimo biti odgovorni e-građani i dati svoj doprinos projektu u kojem sudjelujemo!