Prije podne Poslije podne |
Povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja (10.10.), u sklopu e-twinning projekta „Me, myself and I“ u našoj školi obilježen je tjedan mentalnog zdravlja kroz različite aktivnosti. Učenici su na satovima razredne zajednice izrađivali zelene vrpce kao simbol mentalnog zdravlja, koje su na kraju nosili svi djelatnici škole. Uz zelene vrpce, učenici sedmog razreda pisali su motivacijske poruke kako bi podsjetili ostale učenike na važnost brige o sebi.
U holu škole postavljen je interaktivan pano „KAKO SI“ s osnovnim informacijama o mentalnom zdravlju i kako brinuti o svom mentalnom zdravlju. Učenici su na panou pisali kako se osjećaju te su se uz pomoć sadržaja „Uzmi što ti TREBA“ imali prilike podsjetit na važnost prepoznavanja svojih potreba s ciljem brige o sebi.
U zbornici su djelatnici škole također imali sadržaj na panou koji je poticao na važnost brige o sebi. Sadržaj je imao za cilj osvijestiti i potaknuti djelatnike da se brinu prvo o sebi kako bi kasnije mogli brinuti o drugima.
U razredima 6.b, 7.a, 7.c i 7.e provedene su radionice s učenicima na temu mentalnog zdravlja. Na radionici su učenici navodili svoje asocijacije za pojam mentalno zdravlje, razgovarali su o tome što je mentalno zdravlje i obrazlagali svoje stavove. Naučili su da je mentalno zdravlje povezano s fizičkim zdravljem te da jedno utječe na drugo. Upoznali su se s karakteristikama osobe dobrog mentalnog zdravlja, te su razgovarali o tome kako mogu prepoznati osobu dobrog mentalnog i fizičkog zdravlja. Zaključili su da pomoću neverbalnih poruka mogu pretpostaviti kako se netko osjeća i što misli, ali da je važno verbalizirati svoje osjećaje jer jedino kroz razgovor možemo znati kako se netko osjeća i što misli. Razgovarali su zašto često skrivamo svoju tugu, potištenost, zabrinutost. Naučili su da naše mentalno zdravlje nije uvijek isto, da je podložno promjenama ovisno o raznim životnim okolnostima. Završni dio radionice bio je posvećen aktivnostima kako brinuti o svom mentalnom zdravlju. Učenici su na radnim listovima označavali koje aktivnosti treba raditi svakodnevno da bismo očuvali i/ili poboljšali svoje mentalno zdravlje, te je svaki učenik naveo tri aktivnosti pomoću kojih brine o svom mentalnom zdravlju.
U tjednu obilježavanja mentalnog zdravlja uz ostale učitelje sudjelovale su učiteljica engleskog jezika Senka Javorović, učiteljica hrvatskog jezika Edita Jurjević, pedagoginja Željka Grgić, socijalna pedagoginja Karla Cikojević i psihologinja Dubravka Grubišić Rebić.
Karla Cikojević i Dubravka Grubišić Rebić