Što se krije na nastavi biologije?
Dobro došli na podstranicu Biologije koju uređuje učiteljica prirode i biologije Ana Bakarić.
Svrha stranice je objavljivanje primjera dobre prakse, aktivnosti učenika u okviru nastave prirode i biologije te rezultata natjecanja.
Tijekom nastavne godine 2023./2024. pod vodstvom profesorice Ane Bakarić i Snježane Bračun s učenicima sedmih i osmih razreda proveden je projekt „Znanstvenik pod reflektorom.“
Korištenjem različitih izvora učenici su prikupili podatke o radu pojedinih hrvatskih znanstvenika iz STEM područja te njihovim otkrićima. Prikupljene podatke o znanstvenicima prikazali su na školskom panou.
Učenici su bili oduševljeni saznanjima o znanstvenicima i njihovim uspjesima te su neki motivirani da i oni jednog dana budu znanstvenici na panou nečije škole!
Želimo im puno sreće kako bi u tome i uspjeli!
Istraživanje na školskoj razini tijekom nastavne godine 2023./2024. provela je Ana Bakarić, prof.
Zarazne bolesti predstavljaju značajan izazov u školskim okruženjima zbog bliskog kontakta velikog broja učenika. Jedan od čestih načina prijenosa zaraznih bolesti je putem ruku, budući da su ruke stalno u izravnom dodiru s okolinom i time najizloženije mikroorganizmima. Većina mikroorganizama na rukama je bezopasna, no postoji znatan onih koji uzrokuju infekcije. U njih ubrajamo i mikroorganizme koji uzrokuju infektivne proljeve, poput bakterija (npr. salmonele, shigelle) i virusa (npr. rotavirus, adenovirus, norovirus). Najčešći način prenošenja bolesti prljavim rukama je fekalno-oralni, a uspješno se može spriječiti redovitom i pravilnom higijenom ruku.
Rezultate istraživanja pogledajte u priloženom dokumentu.
U tjednu od 4. do 8. ožujka 2024., povodom Međunarodnog dana žena, proveli smo aktivnost pod nazivom „One mijenjaju svijet – tjedan znanstvenica“ u kojem su sudjelovali učenici sedmih i osmih razreda.
Cilj je aktivnosti promicanje ravnopravnosti žena u znanosti i i popularizacija znanosti. Učenici su sami izabrali znanstvenicu čija su istraživanja i postignuća doprinijela ili doprinose razvoju biologije, fizike, kemije, matematike i računarstva te ih predstavili svojim kolegama.
Neke od znanstvenica koje su predstavljene bile su Marie Curie, grčka matematičarka Hipatija, britanska programerka Ada Lovelace, engleska kemičarka Rosalind Franklin, američka informatičarka Grace Cooper, američka zoologinja Diana Fossey i mnoge druge. Učenicima su posebno bile zanimljive i hrvatske znanstvenice: biofizičarka Iva Tolić, kemičarka Zlata Bartl, teorijska fizičarka (lovkinja na uragane) Željka Fuchs Stone, no i mlada znanstvenica Inja Radman koja je napravila prototip mozzarelle bez ijednog sastojka životinjskog podrijetla.
Radovi učenika izloženi su u učionici biologije i fizike gdje ih mogu pogledati svi učenici naše škole.
Na Županijsko natjecanje iz biologije je pozvano čak osam učenika/učenica osmih razreda:
1. Dora Hrgović, 8.a
2. Jana Kovačević, 8.b
3. Lana Ferdelji, 8.c
4. Ema Rumac, 8.b
5. Mate Bagarić, 8.a
6. Nora Botičan, 8.f
7. Katija Furčić, 8.b
8. Marija Galić, 8.e
Županijsko natjecanje održat će se 29. veljače 2024. godine u OŠ Lovre pl. Matačića.
Čestitamo učenicima i želimo im puno uspjeha na natjecanju! ✨
Mentorica: Ana Bakarić, prof.
U našoj školi 11. listopada 2023. godine obilježen je #EUCodeWeek. Europski tjedan programiranja je društvena inicijativa čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost.
Pod vodstvom profesorice Ane Bakarić održana je radionica „Kratki tečaj kroz LaTeX“. U radionici je sudjelovalo sedamnaest učenika sedmih i osmih razreda, tijekom koje su upoznali programski jezik LaTeX i pomoću njega napisali mali znanstveni rad.
U listopadu 2023. godine učenici naše škole sudjelovali su u obilježavanju Svjetskog tjedna svemira (World Space Week).
Svjetski tjedan svemira obilježava se svake godine od 4. do 10. listopada i u njemu sudjeluje više od 90 zemalja diljem svijeta.
Aktivnosti za učenike osmisle su profesorice Snježana Bračun i Ana Bakarić u sklopu projekta „Svemir i poduzetništvo“. Učenici su izrađivali modele Sunčeva sustava i satelita, plakate i prezentacije o svemiru, svemirskom turizmu i rudarenju na Marsu. Na kraju su svoje znanje o svemiru provjerili zajedničkim rješavanjem Kahoot kviza. Svjetski tjedan svemira je završen, ali školski projekt se nastavlja s novim zanimljivim aktivnostima.
U prilogu pogledajte fotografije naših aktivnosti.
Kako bi lakše i uspješnije usvojili nove sadržaje učenici na nastavi prirode i biologije izrađuju razne modele. Modele izrađuju samostalno ili u paru.
Njihova izrada i prezentacija vrednuje se prema unaprijed poznatim kriterijima:
SASTAVNICE |
RAZINE OSTVARENOSTI KRITERIJA |
||
IZVRSNO |
KOREKTNO |
TREBA DORADITI |
|
Materijal i oblikovanje modela |
- vrsta materijala povećava zornost modela - uredna i precizna izrada |
- vrsta materijala za prikaz pojedinih struktura nisu dobro odabrani - djelomično uredno i precizno |
- korištena vrsta materijala koji zbunjuje i stvara krive predodžbe - neuredno i neprecizno |
Točnost prikaza |
- model točno predočava zadano - sve strukture su pravilno razmještene - sve strukture su proporcionalnih veličina |
- model djelomično predočava zadano - većina struktura je pravilno razmješteno -strukture su neprimjerenih veličina i uglavnom neproporcionalnih veličina |
- jedva se uočava sličnost modela sa zadanim - netočan razmještaj struktura - međusobne proporcije ne odgovaraju |
Prezentacija |
- učenik je samostalan u prezentaciji i jasno pokazuje poznavanje sadržaja, ne koristi bilješke tijekom prezentacije - imenuje i pokazuje sve dijelove - odgovara ispravno na sva postavljena pitanja |
- učenik pokazuje nesigurnost u prezentaciji i djelomično poznavanje sadržaja, povremeno tijekom prezentacije koristi bilješke - imenuje i prepoznaje samo glavne dijelove - nepotpuno odgovaranje na postavljena pitanja |
- učenik je nesiguran i često traži pomoć, tijekom većine izlaganja koristi bilješke - na modelu ne prepoznaje glavne dijelove - uglavnom ne zna odgovoriti na postavljena pitanja |
Koristeći različite materijale nastali su maštoviti modeli koji ukrašavaju učionicu biologije. Njihovom izradom učenici su pokazali veliku kreativnost i obogatili svoje znanje. Zavirite u galeriju i pogledajte dio učeničkih radova.
Tekst i objava: Ana Bakarić, prof.
Galerija učeničkih radova: https://www.emaze.com/@AOWRIFFQL/biologija?kun0%7CPdrqhupmirzmThakwvvaiaryxmAzhypqlmowvaTzsxiC%7C0nuk
REZULTATI ISTRAŽIVANJA
provele: Ana Bakarić, prof. biologije i Katarina Posavec, stručna suradnica pedagoginja
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Ukupno: 337964
Ovaj mjesec: 451
Ovaj tjedan: 764
Danas: 135