PREDMETNA NASTAVA
„Dogodilo se nešto strašno i tužno, mnogi su uznemireni zbog toga. Oko sebe ćeš vidjeti odrasle i djecu koji o tome pričaju, koji su potreseni, uplašeni, ljuti, zabrinuti, bespomoćni pa će zbog toga izgovoriti i/ili ponašati se drugačije.”
Pojašnjenje: U prvom dijelu ponudili smo rečenice kojima uvodite dijete u razgovor te imenujete ono što je dijete moglo vidjeti ili čuti.
„Jesi ti nešto čuo/čula, primijetio/primijetila tako nešto? Kako si ti sada?”
Pojašnjenje: Ovdje nudimo kako možete potaknuti dijete da ono podijeli kako se osjeća, što je ono primijetilo te da može imenovati što se u njoj/njemu događa. Imenovanje što se u djetetu događa otvara priliku da lakše procesira svoju emocionalnu reakciju.
„Sada si na sigurnom i ja/mama/tata činimo sve što možemo da ostaneš siguran/a.”
Pojašnjenje: U ovakvim situacijama uobičajeno se javi osjećaj straha. Tada je važno naglasiti djetetu da je sigurno i da vi, kao roditelji/drugi skrbnici, činite sve što možete da dijete ostane sigurno.
„Važno je da svi skupa dalje činimo sve što možemo da i ti i mi i svi drugi oko nas budemo sigurni.”
Pojašnjenje: Osim što je važno da djelujemo unutar naše obitelji i da činimo da se unutar obitelji osjećamo sigurno, važno je da činimo što možemo da se i drugi, van naše obitelji, osjećaju sigurno. Tako doprinosimo da društvo u kojem svi zajedno živimo bude mjesto u kojem njegujemo osjećaj sigurnosti i podrške.
„Što ti treba sada?”
Pojašnjenje:
Ovom rečenicom se ponovno vraćamo na dijete kako bi ga čuli ima li on/ona neku potrebu ili želju koju je osvijestio/osvijestila u duhu osjećaja sigurnosti.
Ove rečenice vam nude ideje kako razgovarati s djecom te ih možete prilagoditi prema dobi djeteta i vašem stilu izražavanja.
Ako imate tinejdžera s kojim imate otežanu verbalnu komunikaciju, možete poslati ove rečenice pismenim putem. (Centar Proventus).