PRIMJER DOBRE PRAKSE HRVATSKI JEZIK
Autor: Jadranka Ivanušić, Dragana Plosnić, 12. 2. 2021.
UČITELJICA: Dragana Plosnić Razred: 8.c, 8.d 2019./2020. šk.g. Obradba lektire pomoću projektnih zadataka. Cilj ovakvog čitanja je da učenici kroz drugačiji pristup čitanju i raščlambi lektire ostvare ishode učenja.
ISHODI:
HJ B.8.2. Učenik interpretira književni tekst na temelju vlastitoga čitateljskog iskustva i znanja o književnosti.
HJ B.8.3. Učenik prosuđuje samostalno izabrani književni tekst i uočava svrhu i obilježja pripadajućega žanra i autora.
HJ B.8.4.
Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
LITERATURA:
Antoine De Saint-Exupery: Mali princ, Školska knjiga, Zagreb, 2016.
Srećko Listeš,Linda Grubišić Belina, Kompetencijski pristup nastavi hrvatskoga jezika, Šk, Zg, 2016.
Upute i zadatci za učenike:
PROJEKT 100 BODOVA
Antoine de Saint – Exupery: Mali princ
Sve zadatke, koje je potrebno pisati, pišite prema pravopisnim pravilima na papire A4, nikako u bilježnicu.
Cilj projekta je ostvariti 100 bodova i ocjenu odličan J. Sam biraš koliko ćeš bodova ostvariti i koju ćeš ocjenu zaraditi.
Prijedlog bodovanja
0-45 bodova, ocjena nedovoljan
50-60 bodova, ocjena dovoljan
65-75, ocjena dobar
80-90, ocjena vrlo dobar
95-100, ocjena odličan
Kriterije bodovanja učitelj može prilagoditi razredu, može se i dogovoriti s učenicima.
5 bodova
- Napiši životopis autora, posluži se wordovim obrascom za pisanje životopisa/cv-a.
- Napiši sažetak književnog djela prema pravilima pisanja sažetka. Poštuj trodijelnu strukturu i jezičnu normu.
10 bodova
- Odgovori na pitanja:
- Koje je osjećaje i razmišljanja u tebi probudila ova knjiga?
- Priča li o svijetu bajki ili o stvarnome životu?
- Je li namijenjena samo djeci?
- Kako djelo započinje? Kome je posvećeno?
- Utvrdi kakvo značenje imaju autobiografski podatci za razumijevanje radnje i poruku priče.
(10 bodova- za sva odgovorena pitanja)
- Odgovori na pitanja:
- Utvrdi mjesto i vrijeme radnje. Koje zemljopisne nazive pisac spominje?
- Utvrdi gdje se ta mjesta nalaze.
- Zašto je za mjesto radnje odabrana baš pustinja?
- Objasni simboličko značenje izbora mjesta radnje.
(10 bodova- za sva odgovorena pitanja)
- Dizajniraj straničnik s motivima iz djela.
20 bodova
- Odgovori na pitanja:
- Služeći se citatima iz djela opiši lik Maloga princa. Koje si detalje njegove fizičke, socijalne, psihološke i etičke karakterizacije uočio/la?
- Koji je opis najdetaljniji, a koji je zanemaren?
- Koje životne vrijednosti traži i cijeni Mali princ?
- Kako doživljava svijet?
(20 bodova- za sva odgovorena pitanja)
- Odgovori na pitanja:
- Kakve kriterije za razlikovanje dobra od zla, bitnoga od nebitnoga, lijepoga od ružnoga postavlja Mali princ, a kakve odrasli ljudi?
- Što simboliziraju ljudski, a što životinjski likovi s kojima se susreće Mali princ?
- Utvrdi koje životne istine Mali princ saznaje u susretu s kraljem bez podanika, s pijancem, poslovnim čovjekom, nažigačem, umišljenkom i zemljopiscem?
- Što im svima nedostaje? Kako se odnose prema poslu koji obavljaju? Pronalaze li smisao svoga rada i života?
(20 bodova- za sva odgovorena pitanja)
- Dizajniraj naslovnicu za književno djelo. Naslovnica mora biti vaša originalna, a ne već poznata.
30 bodova
- Odgovori na pitanja:
- Zašto je Mali princ napustio svoj planet?
- Zašto je Malog princa unesrećio susret s ružama na Zemlji?
- Koga bi mogla povrijediti spoznaja o postojanju ostalih ruža?
- U čemu se očituje nesebičnost Maloga princa?
- Kako je Mali princ želio podijeliti svoju tugu s lisicom? Što ga je u tome priječilo?
- Kako je lisica objasnila pojam pripitomiti?
(30 bodova- za sva odgovorena pitanja)
- Odgovori na pitanja:
- Objasni rečenicu: Ali, ako me ti pripitomiš, život će mi biti kao da ga je obasjalo sunce.
- Kako će prijateljstvo obogatiti njezin život?
- Pronađi i citiraj odlomak koji govori o bogatstvu što ga životu daje prijateljstvo. Kako lisica objašnjava tvrdnju da ljudi više nemaju prijatelje?
- Razlikuje li se pojam prijateljstva za Malog princa i lisicu od onoga za ljude u svakodnevnom životu? Po čemu?
(30 bodova- za sva odgovorena pitanja)
- Dizajniraj vrećicu za kupovinu s motivima i tekstom iz djela te pisano objasni svoj odabir i dizajn.
- Otvori i kreiraj instagram profil malog princa. Adresu podijeli s učenicima iz razreda tako da profil bude do sata prezentacije komentiran i uređivan od strane razrednih kolega. Ukoliko ne bude komentara, bodove nećeš ostvariti.
40 bodova
- Odgovori na pitanja:
- Što je Mali princ naučio o:
- vrijednosti prijateljstva
- smislu i punoći života
- umijeću stjecanja pravih prijatelja
- praznom životu otuđenih modernih ljudi?
Citiraj rečenice koje o tome govore. Ovaj zadatak treba biti napisan na plakatu za razredni pano.
(40 bodova- za sva odgovorena pitanja)
- Protumači smisao tajne koju je lisica poklonila Malom princu.
- Što znači misao: Dobro se vidi samo srcem. Bitno je očima nevidljivo.?
- Kako Mali princ doživljava smrt, a kako je objašnjava?
(40 bodova- za sva odgovorena pitanja)
- Izradi lutkarski predložak- prikaz scene po izboru i objasni koji dio djela je prikazan te zašto si se baš odlučio za tu scenu.
- Dizajniraj 3d ili 4d naslovnicu za ovo književno djelo.
- Izradi Kahoot kviz s minimalno 15 pitanja, a maksimalno 25.
50 bodova
- Odgovori na pitanja:
- Završava li djelo tragično ili radosno? O čemu to ovisi? Oblikuj u nekoliko rečenica svoje tumačenje poruke ove bajke.
- Kako je u priči iskazana ogorčenost prema bezosjećajnosti ljudi i besmislenosti njihovih postupaka i svjetonazora?
- Mali princ je suvremena bajka. Koja obilježja bajke prepoznaješ:
- u načinu karakterizacije likova
- u odvijanju radnje
- u porukama koje su upućene čitateljima?
- Dokaži utemeljenost tvrdnje da je Mali princ dječja bajka za odrasle.
- Definiraj suvremenu bajku.
- Izradi kartonske puzle s motivima iz djela i objasni svoj odabir. Puzle mogu sadržavati sliku i tekst. (pisano)
- Izradi sažetak djela u 9 strip kvadrata u aplikaciji Make beliefs comix te ga isprintaj-ispiši i zalijepi na hamer papir za razredni pano.
60 bodova
- Promotri piščeve ilustracije teksta bajke. Kakvu ulogu u iskazivanju poruka bajke imaju ti crteži? Jesu li realistični? Imaju li sličnosti s načinom na koji crtaju djeca? U čemu se to očituje? Kakav se način doživljavanja svijeta vidi u načinu crtanja i tumačenja crteža koji iskazuju mali princ i pilot? Što je prema tvom mišljenu, potrebno znati ili imati da bi se ispravno razumio crtež zmijskog cara iznutra i izvana i ovce koja dugo živi? Imaju li te osobine odrasli ljudi? Zašto?
- Pokušaj nacrtati ružu koja spava pod staklenim zvonom, ili ovcu koja je pojela ružu, ili nešto iz bajke po svom izboru. Pokušaj crtati kao pilot Malom princu, a ne kao odrasli ljudi.
Pokaži svoje crteže nekom od odraslih ljudi (npr. u obitelji) promatraj što će reći i učiniti. Zabilježi njihove reakcije i odgovore na pitanje što crtež prikazuje. Zabilježi i opis izraza njihova lica i ponašanja pri gledanju i tumačenju crteža.
Podsjeti one koji nisu razumjeli tvoj crtež da pročitaju Malog princa.
- Pjesnici su čuđenje u svijetu, napisao je hrvatski pjesnik Antun Branko Šimić. Pronađi njegovu pjesmu Opomena, prepišu ju ili kopiraj. Stihovi ove pjesme napisani su prije Malog princa, no duhovno su mu bliski. Napiši rad u kojem ćeš usporediti ova književna djela.
Izvannastavna aktivnost STeam je inovativna izvannastavna aktivnost čiji je cilj jačanje obrazovnih i karijernih aspiracija prvenstveno djevojčica prema STEM području.
Više na linku:
http://os-mertojak-st.skole.hr/projekti_eu/steam
Jezični savjeti
(službena komunikacija, pedagoška dokumentacija)
Pripremile:
Dragana Plosnić, učiteljica Hrvatskoga jezika
Ivana Županović, učiteljica Hrvatskoga jezika
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |