« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sastavljanje plana kada će se učiti, koliko će se učiti i što će se učiti.
Učenje slijedom pravila samostalnog učenja – AKTIVNO UČENJE
Metoda učenja je ovisna o osobinama onog koji uči, i u tome smislu individualna, ipak su istraživanja dovela do određenih općih zaključaka koji se mogu primijeniti kao uporabe dviju osnovnih i najčešće korištenih metoda:globalne i fragmentarne.
Kod globalne metode gradivo se uzima kao cjelina, ne raščlanjuju se. Tu metodu češće koriste sposobnija djeca jer lakše shvaćaju smisao, izdvajaju glavne misli, bolje organiziraju pojedinosti oko osnovnog smisla, bolje se nalaze u zahvaćanju cjeline.
Fragmentarna metoda znači učenje po dijelovima. Prikladnija je za teže gradivo, brže i lakše dovodi do uspjeha, a uspjeh – spoznaja da smo nešto naučili motivira na daljnje učenje. Ona je pogodna za mlađu djecu.
Redoslijed aktivnog učenja
1. Prethodni pogled gradiva kojeg treba naučiti uključuje:čitanje podnaslova, pitanja, sažetaka, pregledavanje slika, skica... Cilj – stjecanje uvida u ono što će se učiti.
2. Aktivno čitanje gradiva kod kojeg se pozornost usmjerava prvo na cijeli tekst, a zatim na kraće cjeline.
Za uspješno odvijanje tih aktivnosti korisno je:
- poslužiti se pitanjima iz udžbenika koja usmjeravaju na bitno i određuju važnost pojedinih pojmova;
- samostalno postavljati pitanja na koja će tekst dati odgovore;
- sažimati poglavlja u manji broj rečenica;
- sažetke bilježiti u bilježnicu
Reproduciranje – ponavljanje sažetka poglavlja, a zatim i cijelog sadržaja teksta samoispitivanje.
Literatura: A. Jelačić, T. Jerković: Djeca traže vrijeme - priručnik za učitelje i roditelje, Split, 2002.
Savjeti za učenje (letak, .pdf)
Escape room u 3. razredu
Predmet: matematika (zbrajanje, oduzimanje, množenje i dijeljenje brojeva do 1 000)
Ovo je prikaz sata i nastavnog materijala potrebnog za izvođenje escape rooma.
Učenicima sam dan prije najavila da ćemo zaključati razred i da ćemo izaći van samo ako dešifriraju šifru potrebnu za izlaz. Stoga, odlučili su „malo“ vježbati kako bi bili uspješni..
Ulaskom u razred nakon njih, zaključala sam razred iznutra i stavila ključ na stol u kartonsku kutiju – naglasila sam da ključ smije uzeti te potom otključati razred onaj učenik koji prvi otkrije zadanu šifru. Potom su učenici dobili uputu za rad.
QR codove s uputama za rješavanje i same zadatke učenici su dobili na listićima. Za rješavanje istih morali su koristiti svoje mobitele ili tablete.
QR codove s točnim i netočnim rješenjima postavila sam na ploči. Nakon rješavanja svih zadataka, učenici su stvorili svoju šifru koju su provjerili na ploči. Ako je učenik dobio točnu šifru, uputa je glasila da pogleda ispod svog stolca. QR cod s rječju IZLAZ zalijepila sam ispod svakog stolca (na sjedalicu) prije nastave.
Promatrajući ih u radu, bila sam i više nego zadovoljna – svi su računali! Rješavali su svojim tempom i ovisno o znanju, ali vidjelo se kako svi žele sami doći do konačnog rješenja. Nitko se nije bunio, nitko nije čekao da drugi riješi zadatke! Bili su jako motivirani.
Sveukupno, ova aktivnost trajala je skoro dva školska sata. Prvi put su ovako radili pa je bilo potrebno ponoviti opće upute za rad. Ostalo nam je vremena za analizu rada i otkrivanje osobnih dojmova radom na satu. Svi smo bili zadovoljni!
U privitku preuzmite zadatke, listiće i rješenja.
Pripremila i napisala: učiteljica Klementina Đurić
Institucije |
• MZOS |
• Carnet |
• Portal Škole |
• HSIN |
• AZOO |
• NCVVO |
• Office 365 |
Tražilice |
• Yahoo |
• AskForKids |
Priroda |
• PP Papuk |
• PP Kopački rit |
• NP Paklenica |
• NP Plitvička jezera |
• NP Risnjak |
• NP Brijuni |
• NP Mljet |
• NP Sjeverni Velebit |
• NP Krka |
• NP Kornati |
Časopisi |
• Enter |
• BUG |
• VIDI |
• Meridijani |
• PC CHIP |