« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sastavljanje plana kada će se učiti, koliko će se učiti i što će se učiti.
Učenje slijedom pravila samostalnog učenja – AKTIVNO UČENJE
Metoda učenja je ovisna o osobinama onog koji uči, i u tome smislu individualna, ipak su istraživanja dovela do određenih općih zaključaka koji se mogu primijeniti kao uporabe dviju osnovnih i najčešće korištenih metoda:globalne i fragmentarne.
Kod globalne metode gradivo se uzima kao cjelina, ne raščlanjuju se. Tu metodu češće koriste sposobnija djeca jer lakše shvaćaju smisao, izdvajaju glavne misli, bolje organiziraju pojedinosti oko osnovnog smisla, bolje se nalaze u zahvaćanju cjeline.
Fragmentarna metoda znači učenje po dijelovima. Prikladnija je za teže gradivo, brže i lakše dovodi do uspjeha, a uspjeh – spoznaja da smo nešto naučili motivira na daljnje učenje. Ona je pogodna za mlađu djecu.
Redoslijed aktivnog učenja
1. Prethodni pogled gradiva kojeg treba naučiti uključuje:čitanje podnaslova, pitanja, sažetaka, pregledavanje slika, skica... Cilj – stjecanje uvida u ono što će se učiti.
2. Aktivno čitanje gradiva kod kojeg se pozornost usmjerava prvo na cijeli tekst, a zatim na kraće cjeline.
Za uspješno odvijanje tih aktivnosti korisno je:
- poslužiti se pitanjima iz udžbenika koja usmjeravaju na bitno i određuju važnost pojedinih pojmova;
- samostalno postavljati pitanja na koja će tekst dati odgovore;
- sažimati poglavlja u manji broj rečenica;
- sažetke bilježiti u bilježnicu
Reproduciranje – ponavljanje sažetka poglavlja, a zatim i cijelog sadržaja teksta samoispitivanje.
Literatura: A. Jelačić, T. Jerković: Djeca traže vrijeme - priručnik za učitelje i roditelje, Split, 2002.
Savjeti za učenje (letak, .pdf)
Kako čitanje učiniti zabavnim?
I sami znamo kako nove generacije djece i učenika odbijaju čitati lektiru. Čitanje im je odbojno. To im je opterećenje pa posežu za prepisivanjem lektire s interneta ili traže od svojih ukućana da im pročitaju i ukratko ispričaju sadržaj.
Željela sam svojim učenicima čitanje lektirnih djela 4. razreda i bilježenje podataka učiniti zabavnim. Također sam htjela da naše sate obrade pojedine lektire jedva čekaju želeći otkriti koje su zadatke izabrali.
Pretražujući po internetu, naišla sam na slične predloške zadataka. Prilagodila sam tablicu zadacima za provjeru lektire. U tablici se nalaze različiti zadaci kojima učenici mogu predstaviti pročitanu lektiru. Ovisno o lektirnom djelu, učenici biraju između 3 – 5 zadataka.
Time sam izbjegla jednoličnost obrade i prikaza lektire, a učenici su se više uključivali u rad na satu i bili su zadovoljniji!
U privitku preuzmite Ploču s izborom zadataka za dnevnik lektire.
Napisala i pripremila: učiteljica Klementina Đurić
Institucije |
• MZOS |
• Carnet |
• Portal Škole |
• HSIN |
• AZOO |
• NCVVO |
• Office 365 |
Tražilice |
• Yahoo |
• AskForKids |
Priroda |
• PP Papuk |
• PP Kopački rit |
• NP Paklenica |
• NP Plitvička jezera |
• NP Risnjak |
• NP Brijuni |
• NP Mljet |
• NP Sjeverni Velebit |
• NP Krka |
• NP Kornati |
Časopisi |
• Enter |
• BUG |
• VIDI |
• Meridijani |
• PC CHIP |