« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sastavljanje plana kada će se učiti, koliko će se učiti i što će se učiti.
Učenje slijedom pravila samostalnog učenja – AKTIVNO UČENJE
Metoda učenja je ovisna o osobinama onog koji uči, i u tome smislu individualna, ipak su istraživanja dovela do određenih općih zaključaka koji se mogu primijeniti kao uporabe dviju osnovnih i najčešće korištenih metoda:globalne i fragmentarne.
Kod globalne metode gradivo se uzima kao cjelina, ne raščlanjuju se. Tu metodu češće koriste sposobnija djeca jer lakše shvaćaju smisao, izdvajaju glavne misli, bolje organiziraju pojedinosti oko osnovnog smisla, bolje se nalaze u zahvaćanju cjeline.
Fragmentarna metoda znači učenje po dijelovima. Prikladnija je za teže gradivo, brže i lakše dovodi do uspjeha, a uspjeh – spoznaja da smo nešto naučili motivira na daljnje učenje. Ona je pogodna za mlađu djecu.
Redoslijed aktivnog učenja
1. Prethodni pogled gradiva kojeg treba naučiti uključuje:čitanje podnaslova, pitanja, sažetaka, pregledavanje slika, skica... Cilj – stjecanje uvida u ono što će se učiti.
2. Aktivno čitanje gradiva kod kojeg se pozornost usmjerava prvo na cijeli tekst, a zatim na kraće cjeline.
Za uspješno odvijanje tih aktivnosti korisno je:
- poslužiti se pitanjima iz udžbenika koja usmjeravaju na bitno i određuju važnost pojedinih pojmova;
- samostalno postavljati pitanja na koja će tekst dati odgovore;
- sažimati poglavlja u manji broj rečenica;
- sažetke bilježiti u bilježnicu
Reproduciranje – ponavljanje sažetka poglavlja, a zatim i cijelog sadržaja teksta samoispitivanje.
Literatura: A. Jelačić, T. Jerković: Djeca traže vrijeme - priručnik za učitelje i roditelje, Split, 2002.
Savjeti za učenje (letak, .pdf)
HRVATSKI JEZIK – 22.2. Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva (3.r.)
U tjednu obrade lektire Dnevnik Pauline P. iskoristili smo i obilježili 22.veljače kao Dan glagoljice i glagoljaštva. Učenici su, koristeći IKT i radeći u skupinama, istražili poznata pisma.
Uspoređivali su pisma – pronalazili su sličnosti i razlike u pisanju slova. Odabrali su nekoliko slova glagoljice te su ih nacrtali i likovno ukrasili, a potom i izrezali. Slagali su riječi.
Potom je uslijedilo pisanje svog imena glagoljicom, a na kraju su uspjeli napisati poruku Paulini P.! Učenici su bili zadovoljni i poželjeli su ponovo pisati glagoljicom!
OŠ HJ B.3.4. istražuje, eksperimentira i slobodno radi na temi mu je bliska (uspoređuje pisanje latinice i glagoljice te piše svoje ime glagoljicom), stvara različite individualne uratke (po izboru piše i ukrašava nekoliko slova glagoljice te piše glagoljicom pisanu poruku Paulini P.)
OŠ HJ C.3.1. prepoznaje različite izvore informacija: digitalni udžbenici, tekstovi u zabavno-obrazovnim časopisima i knjigama za djecu te na obrazovnim mrežnim stranicama (Hrvatska enciklopedija), pronalazi i kombinira podatke iz različitih izvora primjerenih dobi, izdvaja važne podatke iz teksta i razvrstava ih prema uputi (poznata pisma kroz povijest: klinasto pismo, kinesko pismo, hijeroglifi, rune, glagoljica – oblata i uglata, latinica)
Pripremila, napisala i fotografirala: učiteljica Klementina Đurić
Institucije |
• MZOS |
• Carnet |
• Portal Škole |
• HSIN |
• AZOO |
• NCVVO |
• Office 365 |
Tražilice |
• Yahoo |
• AskForKids |
Priroda |
• PP Papuk |
• PP Kopački rit |
• NP Paklenica |
• NP Plitvička jezera |
• NP Risnjak |
• NP Brijuni |
• NP Mljet |
• NP Sjeverni Velebit |
• NP Krka |
• NP Kornati |
Časopisi |
• Enter |
• BUG |
• VIDI |
• Meridijani |
• PC CHIP |