« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Sastavljanje plana kada će se učiti, koliko će se učiti i što će se učiti.
Učenje slijedom pravila samostalnog učenja – AKTIVNO UČENJE
Metoda učenja je ovisna o osobinama onog koji uči, i u tome smislu individualna, ipak su istraživanja dovela do određenih općih zaključaka koji se mogu primijeniti kao uporabe dviju osnovnih i najčešće korištenih metoda:globalne i fragmentarne.
Kod globalne metode gradivo se uzima kao cjelina, ne raščlanjuju se. Tu metodu češće koriste sposobnija djeca jer lakše shvaćaju smisao, izdvajaju glavne misli, bolje organiziraju pojedinosti oko osnovnog smisla, bolje se nalaze u zahvaćanju cjeline.
Fragmentarna metoda znači učenje po dijelovima. Prikladnija je za teže gradivo, brže i lakše dovodi do uspjeha, a uspjeh – spoznaja da smo nešto naučili motivira na daljnje učenje. Ona je pogodna za mlađu djecu.
Redoslijed aktivnog učenja
1. Prethodni pogled gradiva kojeg treba naučiti uključuje:čitanje podnaslova, pitanja, sažetaka, pregledavanje slika, skica... Cilj – stjecanje uvida u ono što će se učiti.
2. Aktivno čitanje gradiva kod kojeg se pozornost usmjerava prvo na cijeli tekst, a zatim na kraće cjeline.
Za uspješno odvijanje tih aktivnosti korisno je:
- poslužiti se pitanjima iz udžbenika koja usmjeravaju na bitno i određuju važnost pojedinih pojmova;
- samostalno postavljati pitanja na koja će tekst dati odgovore;
- sažimati poglavlja u manji broj rečenica;
- sažetke bilježiti u bilježnicu
Reproduciranje – ponavljanje sažetka poglavlja, a zatim i cijelog sadržaja teksta samoispitivanje.
Literatura: A. Jelačić, T. Jerković: Djeca traže vrijeme - priručnik za učitelje i roditelje, Split, 2002.
Savjeti za učenje (letak, .pdf)
HRVATSKI JEZIK – Lekcije u alatu Wakelet, online
OŠ HJ A.4.4. piše tekst poštujući strukturu: uvod, razrada, zaključak; piše očigledne i česte pridjeve, točno piše posvojne pridjeve izvedene od vlastitih imena, provjerava pravopisnu točnost i slovopisnu čitkost
Sviđa mi se digitalni alat Wakelet. Sviđa mi se što postoji velik izbor prelijepih fotografija unutar samog Wakeleta. Možete i svoje fotografije umetnuti u lekciju. Možete umetnuti linkove, video s You Tubea, tekstove, dokumente, slike/likovne radove učenika,…Unutar Wakeleta je i Flipgrid pa učenici mogu snimiti kratki film kako čitaju, govore, pjevaju,… Ili, učitelji sami sebe mogu snimiti za potrebe nastave. Moguće je lijepim fotografijama ukrasiti pozadinu svake lekcije. Pregledno je, jasno što je jako bitno za učenike. Krećući se pomičnom trakom s desne strane lekcija ide od samog početka (uvoda) sve do završnog dijela sata. Prikaz je pregledan i u verziji na mobitelu, a sve snimljeno je sigurno (pazi se na sigurnost djece!), jer lekciju ne mogu vidjeti svi nego samo oni s kojima podijelite link.
Digitalni alat Wakelet sam koristila za nastavu na daljinu za pojedini predmet bilo da je riječ o ponavljanju ili obradi nastavnog sadržaja.
Nastava na daljinu – opis cvijeta.
https://wakelet.com/wake/bhNqmTcEnXLks0-iU3mdD
Pripremila i napisala: učiteljica Klementina Đurić
Institucije |
• MZOS |
• Carnet |
• Portal Škole |
• HSIN |
• AZOO |
• NCVVO |
• Office 365 |
Tražilice |
• Yahoo |
• AskForKids |
Priroda |
• PP Papuk |
• PP Kopački rit |
• NP Paklenica |
• NP Plitvička jezera |
• NP Risnjak |
• NP Brijuni |
• NP Mljet |
• NP Sjeverni Velebit |
• NP Krka |
• NP Kornati |
Časopisi |
• Enter |
• BUG |
• VIDI |
• Meridijani |
• PC CHIP |