šk. god. 2023./2024.
šk. god. 2022./2023.
Nastavljamo s projektom Znanstvenici u Lovraku:
predavanje u lipnju: Nobelova nagrada za fiziku, Miroslav Dorešić
predavanje u listopadu: Meteoriti - prošlost i budućnost, Domjan Svilković, prof.
šk. god. 2021./2022.
Ove godine naša škola je dobila nekoliko Nacionalnih oznaka kvalitete zahvaljujući učenicima i učiteljicama koje su sudjelovale u nekoliko eTwinning projekata ove i prošle školske godine:
- za projekt Ja i sva moja lica iz 2021. g. tada učenici 4. a (sadašnji 5. a) i učiteljica Ana Brkić
- za projekte Dan ružičastih majica i Stoti dan škole iz 2021. g. tada učenici 4.d razreda (sadašnji 5.d) i učiteljica Lidija Gnjidić
- za projekt Dan ružičastih majica 2022. učenici 1. b razred i učiteljica Lidija Gnjidić
- za projekt Stoti dan u školi 2022. učenici 1. b i 2. d razreda te učiteljice Lidija Gnjidić i Gordana Maršić-Pisk
- za projekte Promet i ja, Priroda kroz eko datume i Čarobni svijet kućnih ljubimaca učenici 2. a razreda i učiteljica Nikolina Šturlić
- za projekte U svijetu likovnih umjetnika 4 i Dani jabuka - dani zdrave hrane učenici 2.d razreda i učiteljica Gordana Maršić-Pisk.
eTwinning projekt Dan ružičastih majica 2022.
eTwinning projekt Čitam sebi, čitam tebi
eTwinning projekt Pjesmom, pričom i slikom kroz 1. razred
eTwinning projekt Stoti dan u školi
eTwinning projekt WITTY CITZ
E-twinning projekt WITTY CITZ započeo je 1.11.2021. Države sudionici su Albanija, Gruzija, Italija, Grčka, Italija, Rumunjska, Turska i Hrvatska. Cilj projekta je povećanje svijesti o vlastitom okruženju, problemima modernog okruženja i iznošenje prijedloga za moguća rješenja.
Zdravka Krndelj, profesorica njemačkog i engleskog jezika
Školski projekt: Lovrak u cvijeću
šk. god. 2020./2021.
eTwinning projekt U svijetu likovnih umjetnika
Likovna grupa učenika 1.d razreda uključila se ove godine u eTwinning projekt U svijetu likovnih umjetnika 3/ Art in my heart. To je međunarodni projekt koji su za učitelje osmislile kolegice Nevenka Dimač i Sandra Vuk. U projekt smo se uključili ulaskom u Facebook grupu navedenog naslova. Kroz projekt se učenike potiče na kreativno izražavanje i stvaralaštvo, međusobnu komunikaciju i suradnju, maštanje pri stvaranju vlastitog rada, analiziranje likovnog rada, izgradnju samopouzdanja i vjere u vlastite sposobnosti.
Kroz ovaj projekt učenici se susreću s likovnim stvaralaštvom svjetski poznatih umjetnika kao i umjetnika iz naše domovine. Učenici su upoznali pet likovnih umjetnika te potaknuti njihovim stvaralaštvom stvarali vlastiti rad.
Kako su učenici tek krenuli u školu, prilagodila sam sadržaje, te su kroz kratke prezentacije i video uratke mogli upoznati stvaralaštvo likovnih umjetnika kao što su: Tihomir Čulić, Frida Kahlo, Vincent van Gogh, Johanna Virtanen i Friedensreich Hundertwasser.
Učenici koji su uključeni u likovnu grupu pokazali su od početka posebno zanimanje za likovno izražavanje. Vrlo uspješno koriste naučene likovne tehnike. Uspješno analiziraju vlastiti rad kao i radove ostalih učenika te primjenjuju naučeno o likovnom jeziku.
Tijekom godine objavljene su male izložbe u rubrici Radovi učenika, a na poveznici u prilogu, možete pogledati sve nastale učeničke radove koje sam objedinila u virtualnu završnu izložbu. Izložbom smo predstavili rad na Fb stranici projekta kao i na eTwinning-u.
Učenici uživaju u svakom postavljenom zadatku i vjerujem da će do kraja školske godine imati priliku upoznati stvaralaštvo još nekog likovnog majstora.
Voditeljica likovne grupe 1. d razreda
Gordana Maršić – Pisk, učiteljica mentor
https://www.emaze.com/@AOTIQQFTQ/u-svijetu-likovnih-umjetnika-3
eTwinning projekt Stoti dan u školi
Učenici 1. d i 4.d s učiteljicama Gordanom Maršić-Pisk i Lidijom Gnjidić ove godine sudjeluju u eTwinning projektu Stoti dan u školi.
100. dan u školi je međunarodni projekt koji se održava sredinom veljače kao stoti dan polaska učenika u školu. Ove godine to je 19.2.2021.
Učenici ga obilježavaju nizom zanimljivih i poticajnih aktivnosti kojima se kroz igru i istraživanje broja 100 želi potaknuti ljubav prema školi, školovanju i zanimljivom projektnom danu koji provode.
Projekt je jednodnevni i provodi se 100. dan u školi.
Voditelj projekta je učiteljica Sandra Vuk.
eTwinning projektu Dan ružičastih majica
4. d s učiteljicom Lidijim Gnjidić ove godine sudjeluje i u eTwinning projektu Dan ružičastih majica 2021.
Dan ružičastih majica, odnosno Dan vršnjačkog nenasilja, održava se svake godine zadnju srijedu u mjesecu veljači.
Učenici će se kroz ovaj projekt upoznati na koje sve načine mogu doprinijeti smanjenju vršnjačkog nasilja. Projekt je usmjeren na učenike osnovnih i srednjih škola u starosti od 6-19 godina. Projektni partneri će kroz međupredmetne korelacije radionice i aktivnosti razraditi ovu temu na svoj način.
Voditeljice projekta su Patricija Herceg i Ljiljana Mudrinić.
Lovrak u cvijeću
U petak, 23. listopada, učenici posebnih razrednih odjela započeli su s aktivnostima iz projekta „Lovrak u cvijeću“. Cilj projekta je osvježiti vanjski prostor škole sadnjom vrtnog cvijeća. Vrijedne su ruke posadile maćuhice i vrijesak. U ovim izazovnim danima, akcija je uspjela izmamiti osmijehe na lica učenika, njihovih učiteljica ali i pokojeg prolaznika.
eTwining projekt Webučionica 2.0
U eTwinning projekt Webučionica 2.0 uključio se 4. d razred sa svojom izvannastavnom grupom Digitalna učionica.
Webučionica je projekt stjecanja digitalnih znanja i vještina uz niz webinara formiranih u obliku korak po korak pristupa. Krajnji cilj je razvoj digitalnih vještina kod učitelja i učenika. Voditelj projekta je učiteljica Sandra Vuk iz OŠ Sveta Nedelja.
Naši učenici surađivat će s učiteljicama i učenicima iz više škola iz cijele Hrvatske i regije putem videokonferencija. Istraživati web 2.0 alate koje mogu učenici sami koristiti za izgradnju relevantnog sadržaja. Interaktivno sudjelovati u nastavnom procesu primjenjujući informatičku tehnologiju. Unaprijediti nastavni proces razvojem kulture učenja od drugih, razmjene iskustava. U uvodnom dijelu projekta sudionici će upoznati zavičaj te će zamjećivati njegove posebnosti. Tijekom rada na projektu upoznat će prava i dužnosti učenika te načine na koje učenici mirno mogu rješavati sukobe.
Projektne aktivnosti objavljivat će se na TwinSpace stranici projekta Webučionica 2.0., kao i na našoj razrednoj stranici. (plakat)
Učiteljica Lidija Gnjidić
eTwining projekt Dan jabuka 2020.
Ove školske godine učenici 4.d razreda sa svojom učiteljicom Lidjom Gnjidić priključili su se eTwinning projektu Dan jabuka 2020.
Projekt je organiziran s ciljem upoznavanja učenika o utjecaju jabuka na naše zdravlje, koristima od jabuka, vrstama jabuka, proizvodima od jabuka …
Organiziranjem raznih predmetnih i međupredmetnih aktivnosti pripremat ćemo se za Svjetski dan jabuka.
Autor projekta je Patricija Burazin iz OŠ Blage Zadre iz Vukovara.
Projektne aktivnosti bit će objavljene na TwinSpace stranici projekta Dan jabuka 2020. kao i na našoj razrednoj stranici. Dosad se za sudjelovanje u projektu prijavilo 146 učitelja iz Hrvatske i Europe. (plakat)
Veselimo se sudjelovanju u ovom projektu !
Učiteljica Lidija Gnjidić
eTwining projekt "Me, Myself & I"
("Ja i sva moja lica")
Ove školske godine učenici 4. a razreda sa svojom učiteljicom Anom Brkić priključili su se jednom eTwinning projektu pod nazivom "Me, Myself & I" ("Ja i sva moja lica").
Projekt je nastao s ciljem promoviranja važnosti i brige za dobro mentalno zdravlje djece i mladih. Kroz projekt će se potaknuti učenike na prepoznavanje vlastitih emocionalnih stanja, kvalitetnu komunikaciju s bližnjima, suradnju i traženje podrške u vlastitoj zajednici. Učenici će učiti o mentalnom zdravlju, primijeniti trenutno iskustvo kao i učiti o mentalnom zdravlju kroz različite i zanimljive aktivnosti. Također, učenici će imati priliku surađivati s učenicima iz drugih škola, čuti primjere dobre prakse i prihvatljive obrasce ponašanja koji doprinose očuvanju mentalnog zdravlja.
Cilj je kroz različite aktivnosti, istraživanje i poučavanje djecu potaknuti na korištenje vlastitih kapaciteta i sposobnosti za uspješno rješavanje eventualnih prepreka i izazova. Projekt će se usmjeriti na jačanje socijalnih odnosa među vršnjacima, traženje dostupne podrške u vlastitoj zajednici kao i na važnost komunikacije o eventualnom narušenom funkcioniranju jer su djeca tijekom školovanja (pubertet, adolescencija) izložena brojnim stresorima i emocionalno su osjetljiva. Komunikacijom i suradnjom s drugim školama partnerima, učenici će imati priliku pokazati vlastite dobre strane, provjerene obrasce ponašanja koji im doprinose u očuvanju mentalnog zdravlja, kao i primijeniti i implementirati iskustva svojih vršnjaka.
Autori projekta su psihologinja Marija Jurić iz OŠ Drenje i učitelj informatike Goran Podunavac iz OŠ Popovac.
Projektne aktivnosti bit će objavljene na TwinSpace stranici projekta "Me, Myself & I". Dosad se za sudjelovanje u projektu prijavilo preko 100 učitelja iz osam europskih država (Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Finske, Italije, Rumunjske, Slovačke, Srbije i Turske).
Veselimo se suradnji s drugim školama!
Učiteljica Ana Brkić
šk. god. 2019./2020.
Znanstvenici u Lovraku
Ove se školske godine u našoj školi provodi projekt Znanstvenici u Lovraku. Ciljevi projekta su učenike, kroz predavanja hrvatskih znanstvenika, upoznati s najnovijim otkrićima u znanosti i zanimljivostima iz života poznatih svjetskih znanstvenika, proširiti njihovo znanje izvan okvira redovne nastave, upoznati ih s najnovijim tehnologijama, poticati ih na usvajanje novih znanja i odabir zanimanja iz STEM područja, učiti ih kritički razmišljati i postavljati dobra pitanja.
Održana predavanja u sklopu projekta:
rujan: Tajne DNK, akademik Vladimir Paar
šk. god. 2018./2019.
Zdravka Krndelj, prof.
šk. god. 2016./2017.
LOVRAKOVI MISIONARI
Lovrakovi misionari djeluju od 2011. godine. Sudjelujemo u svim događajima i akcijama Papinskih misijskih djela u Hrvatskoj, a naša temeljna zadaća je prikupiti dobrovoljne priloge za djevojčicu Loveness Kahilu iz Zambije za koju smo se obvezali sklapanjem kumstva preko Misijskog ureda.
Ove godine učenici su s velikim oduševljenjem i radošću podržali akciju „Snaga riječi koja mijenja svijet“. Akcija se odvijala izradom i prodajom misijskih narukvica čijom kupnjom se pomaže djeci u siromašnim i nerazvijenim misijskim zemljama Afrike, Latinske Amerike, Azije, Oceanije: katehetska pouka, boravak u vrtićima i školovanje, prehrana, i pitka voda, zdravstveno zbrinjavanje, pomoć djeci bez doma i obitelji.
Vezano uz tu akciju, iz Misijskog ureda donijeli smo: 600 misijskih narukvica, 20 kalendara, 50 misijskih krunica, što iznosi 3.410,00 kuna.
Prilikom posjeta Nacionalnoj upravi Papinskih misijskih djela u Zagrebu, s nekoliko učenika osmih razreda, sudjelovali smo i u izradi misijskih narukvica. To ih je posebno veselilo. Uz to smo se družili s djelatnicima ureda koji su im ujedno govorili o misijskim djelima.
Uplatili smo školarinu za Loveness Kahilu iz Zambije za iduću školsku godinu. Ostatak prikupljenog novca uplaćen je za djecu u misijama.
Ukupan uplaćeni iznos, u školskoj 2016./17. godini je 4.480,00 kuna.
Veseli me svaka uplatnica, ali me puno više od toga veseli kad uspijem probuditi empatiju u djeci. Predivno je vidjeti radost na njihovom licu kad im kažem da su, sa svojih 5,00 darovanih kuna, nahranili desetero djece. Važno je da shvate da i oni mogu mijenjati svijet i da svako dobro djelo je veliko, ma kako malo se nama činilo.
Što reći na kraju? - BOGATO ISKUSTVO LJUBAVI I SUOSJEĆANJA U MALIM STVARIMA.
Voditeljica: Ana Zečević
SLIKOVNICA ZA SVA VREMENA
Slikovnica je, kao što svi znamo, prva knjiga s kojom se susrećemo još kao djeca. U početku nam ih čitaju roditelji, bake, djedovi, tete, a kasnije i sami.
Nažalost tako je bilo nekada. Danas roditelji imaju sve manje vremena i sve je manje novca u ovom društvu da bi se slikovnice kupovale kao nekada gotovo svakog tjedna i čitale prije spavanja. U vrijeme naprednih tehnologija roditelji smatraju da je dovoljno uključiti računalo, pustiti crtić ili igricu, pa tako obogatiti djetinjstvo. Sve su to velike zablude. Ništa ne može zamijeniti toplinu i glas onoga tko nam priča ili čita priču, miris i boje tiska u slikovnici.
Sve manji broj učenika dolaskom u školu znade bajke i priče. Malo je onih koji pokazuju zanimanje da sami uzmu knjigu i počnu čitati.
Da bih potaknula čitalačke navike, motivirala na razmišljanje i istraživanje, počeli smo sami stvarati priče i pretvarati ih u slikovnice. Pokrenuli smo projekt u kojem ćemo kroz slikovnice u stihu upoznati naš grad, njegove kulturne i povijesne ljepote. Izlaskom tih slikovnica iz tiska upotpunili bismo znanje o našem gradu i kulturnoj baštini kojoj se dive turisti iz čitavog svijeta.
Slikovnice zajedničkim radom stvaraju učenici uz vodstvo učiteljice Inge Dokolenić i knjižničara Nikole Petia, proučavajući povijesnu građu vezanu uz zadanu temu. Učenici ilustracijama poprate stihove ili sliku te tekst stvaraju zajednički nakon proučenih materijala.
Na taj način razvijaju se istraživačka i čitalačka vještina te želja da se nauči više. Stvaraju se materijali koji će moći služiti generacijama djece, odraslih i turista koji posjete naš grad.
šk. god. 2015./2016.
Ove smo školske godine u Školski kurikulum uvrstili i projekt Brzo čitanje.
Projekt Brzo čitanje namijenjen je učenicima viših razreda osnovne škole (od petog do osmog razreda).
Cilj je poboljšati brzinu čitanja (nakon završetka tečaja čitati najmanje 3 puta brže nego prije tečaja) uz veći postotak razumljivosti. Na početku tečaja provodi se početno testiranje brzine čitanja i razumijevanje pročitanog u svrhu samovrednovanja vlastitih postignuća. Nakon provedenih vježbi učenik bi trebao poboljšati brzinu čitanja i poboljšati razumijevanje tekstova različitih funkcionalnih stilova.
Tečaj uključuje:
1. VJEŽBE KONCENTRACIJE
2. VJEŽBE OSLOBAĐANJA NAVIKE SUBVOKALIZACIJE
3. VJEŽBE ZA OČI: FIKSACIJA I ŠIRENJE VIDNOG POLJA, SKRAĆIVANJE TRAJANJA
FIKSACIJE, KORIŠTENJE VODIČA
4. VJEŽBE OSLOBAĐANJA NAVIKE REGRESIJE
5. OKOMITO ČITANJE
6. RITAM U ČITANJU
7. VJEŽBE ZA ODMOR OČIJU
8. VJEŽBE PREGLEDA TEKSTA
9. VJEŽBE: DVA RETKA ODJEDNOM
10. VJEŽBE: KROZ KNJIGU U ŠEST KORAKA
11. VOĐENJE BILJEŠKI I IZRADA MENTALNIH MAPA
12. VJEŽBE PLANIRANJA i ORGANIZACIJE
šk. god. 2014./2015.
Projekt EduRo – edukacija robotike kroz Hrvatsku ( više ... )
šk. god. 2013./2014.
Glazbeno - edukacijski projekt
Učenici naše škole ove su školske godine sudjelovali u velikom glazbeno-edukacijskom projektu za koji su libreto napisali na engleskom jeziku pod nazivom „Pismo prijatelju“ ili „Letter to a friend“ uz umjetničko vodstvo poznatog britanskog skladatelja Billa Connora. Pisma su nastala od dječjih ideja koje su tijekom šestomjesečnog rada osmišljene i oblikovane te razvijene i proširene u izvedivi materijal s profesorima i skladateljem Billom Connorom. Ideja obrazovanja kroz glazbu neobično je privukla učenike svih uzrasta koji su u projektu sudjelovali te ih je potakla na kreativnost.
Učenici naše škole osmislili su dvije pjesme: „Zauvijek prijatelji“ ili „ Friends forever“ i „Naš prijatelj John“ ili „Our friend John“ s tri kitice. Nakon što su uglazbili svoje pjesme naši su ih učenici uvježbavali uz stručno vodstvo učiteljice glazbe Mirele Lukić. Podršku u engleskom jeziku pružila je učiteljica Vlatka Miković. Kako su i učenici ostalih osnovnih, srednjih i glazbenih škola, zborova koji su sudjelovali u projektu složili svoje ideje na kraju je nastao mjuzikl koji je u Koncertnoj dvorani „Vatroslav Lisinski“ u nedjelju 25.5. doživio svoju praizvedbu. Naši učenici koji su sudjelovali u stvaranju projekta: Martina Došen, Klara Novak, Klara Tepuš, Paula Zoković, Mia Koštro, Matea Doko, Laura Letica, Karla Mađar, Robertina Nikolić, Bojana Dimovski, Lovro Suić, Tamara Montag, Josip Šaljan, Barbara Zeba, Karlo Štefanek, Maja Mazarekić, Martina Mlinarić, Lajla Mujić, Erik Žepić, Nina Cerinski, Josipa Turkalj, Luka Vasilj, Antonio Martinjak, Gabrijela Tošić, Elizabeta Cirimotić.
Zahvaljujemo na podršci British Council, Hrvatskom društvu skladatelja ZAMP, Gradu Zagrebu, Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta, Ministarstvu kulture te roditeljima, rodbini, prijateljima i svim ljubiteljima glazbe.
Mirela Lukić, prof. glazbene kulture
Vlatka Miković, prof. engleskog jezika
Evaluacijsko izvješće o sudjelovanju OŠ Mate Lovraka u projektu „Banovina – junačko srce Hrvatske“
Upravo kada smo pripremali Školski kurikulum za šk. god. 2013./2014. Udruga veterana 145. brigade HV predstavila nam je projekt „Banovina – junačko srce Hrvatske“. Profesori povijesti i geografije rado su prihvatili uključivanje u projekt. Procijenili su da izbor odredišta predstavlja osvježenje u odnosu na uobičajena odredišta izvanučioničke nastave naših učenika. Osim toga, nastavljena je višegodišnja dobra suradnja s Udrugom veterana 145. brigade HV, koja je u Domovinski rat krenula upravo iz naše škole.
Profesori su zaključili da je najbolje projekt provesti sa učenicima sedmih razreda, i to onima koji pokazuju poseban interes za područje povijesti i geografije. Iako smo u vrijeme provedbe projekta vremenski već zašli u jesen, imali smo prekrasan sunčan dan, što je za brdovito područje i područje uz rijeku Unu vrlo važno, jer smo gotovo cijeli dan proveli na otvorenom. Učenici su upoznali vrlo lijep i u ekološkom smislu očuvan dio naše domovine, koji ima i izuzetnu povijesnu važnost, od doba Turaka, preko II. svjetskog rata, do Domovinskog rata. Svi ovi pojmovi našoj su djeci podjednako daleki. Stoga je vrlo važno o njima učiti na licu mjesta, a što se tiče Domovinskog rata i iz prve ruke, od sudionika – hrvatskih branitelja koji su se borili upravo na tom području, kao i od onih koji su rodom iz tog kraja, a i danas tamo žive.
Povijesna mjesta Zrin i Gvozdansko imaju osim prekrasnog položaja i svoju junačku priču koju bi svaki učenik trebao čuti i znati. Hrvatska Kostajnica, uz Unu i stara utvrda Zrinskih plijene ljepotom. Stara sisačka utvrda s maketom koja prikazuje bitku s Turcima i drugim obnovljenim dijelovima, mjesto je na kojem se može s lakoćom učiti ono što je iz udžbenika često suhoparno i teško.
Gospodin Miljenko Bađun temeljito je pripremio cjelodnevno vođenje kroz projekt, a djecu nije štedio od obilja informacija, ističući njihovu odgovornost i za usvojenost sadržaja i za pristojno ponašanje.
Učenicima je ponuđen i prikazan vrlo ozbiljan sadržaj, učenje na mjestu događaja, a dio sadržaja obrađen je u izravnom kontaktu sa sudionicima događaja.
Tijekom dana izmjenjivale su se aktivnosti, od šetnje prirodom, do povijesne priče, druženja, mogućnosti postavljanja pitanja . . .
Svi su učenici i profesori u pratnji dobili Monografiju 145. brigade HV i pripadajući CD.
Naši profesori uvrstit će sudjelovanje u projektu „Banovina – junačko srce Hrvatske“ u Školski kurikulum i za iduću godinu, a svoje dojmove prenijeti drugim kolegama u školi.
Vrlo je važno da su nositelji projekta otvoreni za prijedloge i poboljšanja i da su tražili mišljenje nas profesora koji svakodnevno radimo s djecom. Ono što smo mi sa sigurnošću rekli je da je svaka grupa posebna i da je vrlo teško dati neku univerzalnu uputu za pristup i rad sa skupinom djece. Najvažnija od svega je povijesna istina koju su djeca čula, upoznavanje novih krajeva i ljepota Hrvatske, učenje izvan škole koje je uvijek dobro osvježenje.
Melita Kolenić, prof. povijesti
Davorin Kovačić, prof. geografije
Alemka Pliestić, ravnateljica škole
šk. god. 2012./2013.
PROJEKT JANJEVO - ISTRAŽUJEMO SVOJU PROŠLOST, ŽIVIMO SADAŠNJOST I OKREĆEMO SE BUDUĆNOSTI!
Ove godine u našoj školi radimo na Projektu Janjevo – Istražujemo svoju prošlost, živimo sadašnjost i okrećemo se budućnosti!
- Himna Republike Hrvatske – Zbor OŠ Mate Lovraka „Lovrakovci“, voditeljica Mirela Lukić
- Himna Janjeva - Zbor OŠ Mate Lovraka „Lovrakovci“, voditeljica Mirela Lukić
- Uvodna riječ ravnateljice škole Alemke Pliestić
- Riječ predsjednika Hrvatskog društva Janjevo, gospodina Pavla Palića
- Prezentacija narodne nošnje
- Slavica Berišić, majka naših učenika: „Janjevačka snaha“
- Klapa Janjevo
- Ana Palić: „Stari dub“ Recitiraju: Leonarda Palić, Roko Karamatić, Martina Filić; na hrvatskom književnom jeziku i janjevačkom govoru
- Mateo Berišić: „Ljubav“ Recitiraju: Mateo Berišić i Kristijan Brajsovac; na hrvatskom književnom jeziku i na janjevačkom govoru
- Lucija Berišić: „Put u Janjevo“, literarni rad
- Klapa Janjevo
- Narodne popijevke: „Ja na brega, sunce iza brega“, recitira Karla Golomeić „Da mi ideš mori majke“, recitira Josip Filić
- „Nema dana, nema noći“, recitira Viktorija Gucić
- Klapa „Janjevo“
- „Janjevačko proljeće“, recitira Filip Karamatić
- Ana Palić: „ Stara kuća“ Recitiraju: Mario Glasnović, Lorena Gucić, Antonijo Čibarić, Matej Šiškić, na hrvatskom književnom jeziku i na janjevačkom govoru
- Zbor OŠ Mate Lovraka „Lovrakovci“ – program sa državne smotre zborova – 2013.
šk. god. 2010./2011.
Učenici 2.a razreda sa svojom učiteljicom Lidijom Gnjidić napravili su projekt povodom Dana jabuka. Prezentaciju možete vidjeti ovdje.
PORTFOLIO KAO OBLIK ALTERNATIVNOGA PRAĆENJA I VREDNOVANJA UČENIKA STRANOGA JEZIKA
Prije dvije godine (2007./2008.) naša se škola uključila u rad znanstvenog projekta MZOŠ-a "Razvijanje učenikove samostalnosti uz pomoć europskog jezičnog portfolia (EJP)". Projekt se provodi u 4.a i 7.e razredu iz nastave francuskog jezika kod prof. Dolores Erent-Ratoša. Budući da se radi o trogodišnjem projektu, ovo je ujedno i završna godina istog, nakon čega će biti izdana publikacija o rezultatima toga rada.
Koncept portfolia kod nas su među prvima počeli upoznavati nastavnici stranoga jezika i to ponajviše u kontekstu sve učestalijih razgovora o Europskom jezičnom portfoliu. Svrha EJP-a je pružiti mogućnost dokumentiranja sposobnosti razumijevanja u višejezičnoj Europi na način koji je razumljiv i kao takav prihvaćen u različitim zemljama.
Portfolio se sastoji od tri dijela: jezične putovnice, jezične biografije i dosjea. To je dokument koji vodi učenike da razmišljaju o vlastitom učenju, da sami vrednuju svoje znanje i da si određuju ciljeve.