« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Povodom projekta 100 godina Prvog svjetskog rata, koji se u našoj školi provodi međupredmetno, učenici sedmih i osmih razreda 26. siječnja sudjelovali su na radionici kriptografije na Odjelu za matematiku Sveučilišta u Rijeci. Tijekom radionice učenici su se upoznali s različitim računalnim programima koji se koriste na Odjelu za matematiku. Profesori Tin Zrinski i Matteo Mravić su učenicima prikazali osnove diskretne matematike. Ona se koristi u kriptografiji, znanosti koja se bavi zaštitom podataka. Najveći su interes učenici pokazali za program dešifriranja poruka. Taj program, na temelju učestalosti pojave frekvencija različitih slova u određenom jeziku, pokušava otkriti šifriranu poruku. Tijekom rada u ovom programu učenici su morali predvidjeti koja slova zamijeniti šifriranim kako bi na kraju dobili čitljivu poruku. Učenici su još isprobali i programe kao što su: Surfer ( pomoću jednadžbi funkcija crta plohu u prostoru), DijkstraVis (služi za izradu najkraćeg puta između više točaka u prostoru) te program za šifriranje poruka unutar crno-bijelih slika.
Povodom projekta 100 godina Prvog svjetskog rata, koji se u našoj školi provodi međupredmetno, učenici sedmih i osmih razreda 26. siječnja sudjelovali su na radionici kriptografije na Odjelu za matematiku Sveučilišta u Rijeci. Tijekom radionice učenici su se upoznali s različitim računalnim programima koji se koriste na Odjelu za matematiku. Profesori Tin Zrinski i Matteo Mravić su učenicima prikazali osnove diskretne matematike. Ona se koristi u kriptografiji, znanosti koja se bavi zaštitom podataka. Najveći su interes učenici pokazali za program dešifriranja poruka. Taj program, na temelju učestalosti pojave frekvencija različitih slova u određenom jeziku, pokušava otkriti šifriranu poruku. Tijekom rada u ovom programu učenici su morali predvidjeti koja slova zamijeniti šifriranim kako bi na kraju dobili čitljivu poruku. Učenici su još isprobali i programe kao što su: Surfer ( pomoću jednadžbi funkcija crta plohu u prostoru), DijkstraVis (služi za izradu najkraćeg puta između više točaka u prostoru) te program za šifriranje poruka unutar crno-bijelih slika.