KRUH
Mlinar zlatno žito pretvara u brašno
Pekar brašno mijesi, peče u pecivo slasno.
Ta peciva topla i mirisni kruh
Baš svakog dana izoštre mi njuh.
Pa se sjetim onda svih gladnih na svijetu
I poželim neku bolju , sretniju planetu.
Na kojoj svi su uvijek čista srca, zdravog duha
I na kojoj svako biće ima svoju koru kruha.
Antea PULJIZ, 7.a
KRUH
Težačka se kičma dugo krivila
da bi sjeme pšenice posadila.
Dugo vremena je prošlo
dok im sunce nije došlo
i kiša škrtu zemlju natopila
da bi seljacima
ploda donijela.
Valjalo je žetvu obaviti
i mlinaru urod predati
a brašno, zlato bijelo
mlin je stari podario.
Rukama je stara baka
miješala ponos svakog težaka i
pogaču crnu
na stol pred djeda
da zahvalu Bogu preda.
STARI MLIN
Zora sviće
povrh starog mlina
valovima priča priče,
zagrlila ga borovina.
Ko golub bijeli
na pučini sniva
melodiju sneno veli,
te još ljepšim biva.
Sunčeve zrake
škaklju mu krov
valovi mu šapću,
on uzvraća zov.
Polako se budi,
nitko ga ne pita,
kruh već nudi
od zlatnoga žita.
Ira OSIBOV, 7.a
KRUH
Od brašna mu je mekano tijelo,
uživa kad sjedi u krušnoj peći
i postaje sve veći i veći...
Kad ga stavimo na stol
govori nam on:
„Evo, topao sam i ukusan,
možeš me pojesti!“
Lovre BULJAC, 5.b
KRUH
Polje kao da gori
kad se žitno klasje vijori.
Vidiku nema kraja,
kada vjetar zlatne valove valja.
I dok sunce jarko prži
čvrsta stabljika klasove drži.
U slobodi sami,
novom životu su dani.
Kruh blagoslovljeni
dolazi nama na stol
od grijeha potpuno gol.
Kao dar od milostivog Oca,
i Sina njegova Isusa Krista,
to je njihova, puna milosti gesta.
Marko DADIĆ, 7.a
PEKARA
Pekara radi dan i noć,
da bismo mi po svježi kruh mogli doć.
Pekar marljivo mijesi i peče,
od jutra do večeri.
Malo kvasca, malo vode, soli i brašna
i eto nam pogačica slasna.
Čokoladne krafne, piroške i slanci
to za užinu kupuju školarci.
Ali, potrebno je puno truda i brzine
da bi pecivo stiglo na vrijeme
te da bismo mi mogli uživati u tome.
Toma ŠIKLIĆ, 7.a
KRUH
Ujutro miris kruha me budi,
pojedem prvu fetu
i s drugom se već trudim.
Kruh je obrok vrlo zasitan,
bijeli ili crni – svaki je bitan.
Najdraži mi je zlatno – žuti,
jer on na širinu žitnog polja sluti.
Mama mi kaže: U školu požuri!!
A ja joj odgovaram; KRUH je uvijek prvi!
Josip LONČAR, 5.b
KRUH
Dolazi iz mlina...
lijepi, bijeli kruh
i ostavlja miris svud.
Iz pekarovih marljivih ruku,
došao je u moju kuću.
Ujutro ga svaki dan
na stolu vidim ja.
Škola je ukrašena u njegovu čast,
a kad priredba počne
veselit ćemo se svi
i još puno o kruhu naučiti.
Lea ORLIĆ, 5.b
DANI KRUHA
Zemlja je naša plodna i bogata,
nosi veselje malog težaka.
Vrijedni težaci motikom starom
okreću zemlju snagom pravom.
Mali klas niče polako
grije ga veliko sunce žarko.
Mlin pokreće potočić snažni
melje se brašno za kruščić pravi.
Miris kruha ispod peke
ranom zorom raduje mene.
Leonarda VULETIĆ i Lana DRAGIČEVIĆ, 5.b
OD ZELENOG POLJA DO NAŠEG STOLA
Kada pogledam kruh...
Kada pogledam kruh
sjetim se umornih težaka
koji motikom rade cijelo jutro.
Sjetim se žena
koje u mlin pšenicu nose
da bi dobile brašno.
Sjetim se kako u pekari
pekar marljivo mijesi
brašno, sol, vodu...
zatim peče tijesto
da bi dobio lijepi, mirisni KRUH.
Sjetim se kako ljudi kupuju kruh
i blaguju ga sa svojim obiteljima.
Bio kruh bijeli, crni, raženi ili kukuruzni,
sa sjemenkama ili neki drugi...
on je vrijedan i moramo ga poštovati.
Nina ETEROVIĆ, 5.b
DANI KRUHA
Zlatna pšenica
leluja na vjetru,
spremna je za žetvu.
Pokosit će težaci
zrelu pšenicu,
mijesit ćemo kruh i pogaču.
Odjekivat će kolo
u mlinu,
bit će toplog kruha
za užinu.
Mnogo je rada
i truda bilo,
al to se sve zaboravilo.
Bruna MILUNOVIĆ OLUJIĆ, 5.b
KRUH
Topao kruh na stolu miriše,
iz sna me radosnu jutrom diže
da zahvaljujem na daru ljubavi i rada čovjeka
što trudom sam ga stvara.
Simbol je svega što u životu treba:
zajedništva i ljubavi sve do neba.
Okuplja nas sve oko obiteljskog stola,
kad podijeli se među nama,
radost doći mora.
Kad daruje se gladnom, još više ljubavi zrači,
jer kruh nam toliko puno znači.
DOBAR SI KAO KRUH – ljudi znaju reći,
jer gesta dobrote govori više od riječi!
Petra ZORIČIĆ, 7.a
MLIN
Na potoku plavom
stoji stari mlin.
već dugo tu nitko kročio nije,
obrastao je u draču, oko njega su same zmije.
A nekada... on je pravi momak bio,
pšenicu i kukuruz stalno je mlio.
Radio je on ljeta i zime
i nikada umoran bio nije.
Oko njega su uvijek bili ljudi,
i znate li što me sada ljuti?
Nikoga danas tamo nema
i tko zna što mu se sprema.
Oronuo i star, u samoći stoji,
i uzalud dane broji
jer nikada on više neće
zavrtjeti svoje kolo sreće.
OD ZRNA DO KRUHA
Kad pšenicu ozari sunce, kad ju zaliju kiše,
tad je spremna da postane nešto više.
Veliki mlin snažno zrna melje,
i tek tada nastupi veselje.
Svako zrno, bilo veliko ili malo,
uz malo truda brašnom je postalo.
A onda ga stave u velike vreće,
pa brašno na put prema pekari kreće.
Tamo ga vrijedne pekarske ruke i vedri njihov duh
spretno pretvaraju u kruh,
pa ga onda smjeste na pekarske police,
da jutrom raduje dječake i djevojčice.
Da ozari čak i djedovo lice,
malo zrno iz klasa pšenice.
Iva ŠPAR, 7.a
TEŽACI
Težaci teško rade
na svojoj zemlji puni nade.
Motikom obrađuju svoja polja,
da bi im pšenica bila bolja.
Zrno je njeno žutoga sjaja
za težaka nema ljepšeg dara.
To zlatno zrno u mlin nose
i svojim trudom jako se ponose.
Iz mlina izlazi brašno bijelo,
na radost svih – malih i velikih.
Slastice, kolači, kruh i torte,
za svakog od nas najdraže su sorte.
Nevia MAROVIĆ, 5.b
STARI MLIN
U divnoj osami
iznad brze rijeke,
spava jedan stari, napušteni mlin.
Stotine godina on ima,
i davno već je mlinski kamen stao.
Oko njega sad se njišu trave,
i voda što teče, tiho priča priču.
Ispod ovog oronulog krova, usnili su mnogi
slušajući kamen kako melje zrna,
u pukotinama zidova skrivena su sjećanja ljudi kojih više nema,
a na vratima su
otisci onih koji su ga godinama otvarali.
I ja vidim,
i ja vidim sunce na prozorima,
i zore u kojima se budi stari mlinar
da provjeri koliko ima brašna,
i biserni odsjaj rijeke,
i ptice koje nadlijeću ovaj kraj
iz davno zaboravljene bajke.
Ivana PERIŠ, 7.a
Upute za nastavnike:
e-Dnevnik za nastavnike
Upute za razrednike:
e-Dnevnik za razrednike
Upute za učenike-roditelje:
e-Dnevnik za učenike-roditelje
Kako biti podrška svom djetetu?
Edukativna slikovnica
Kako djeci objasniti
epidemiju koronavirusa?
Digitalni asistent Andrija
- GPIP 2023.
- KURIKUL 2023.
- Kucni red 2020
- Eticki kodeks 2020
- Clanovi Eti. pov.
- Udzbenici 2020
- Statut 2019.
- Statutarna odluka o izmjenama statuta.pdf
- Plan nabave 2017.
- Pravilnik o radu
- Pravilnik o zapo.
- Pravilnik o nabavi
- Pravilnik o zap1
- Pravilnik os. poda.
- Pravilnik o nepravi.
- Poslovnik o radu školskog sportskog društva.pdf
- OS PLOKITE 2022 Pravilnik o postupku unutarnjeg
- Prijedlog za imenovanje povjerljive osobe i njezina zamjenika
- Poziv imenovanje povjerljive osobe i njezina zamjenika
- Financijski plan 2022 - 2024 OŠ Plokite.xls
- Imenovanju povjerljive osobe
- Razrješenju i imenovanju člana ETIČKOG POVJERENSTVA
- Imenovanju zamjenice povjerljive osobe
- Financijski plan ŠO 2023-2025.xls
- Financijski plan ŠO 2023-2025.pdf
- Godišnje_izvješće_o_poslovanju i izvršenju financijskog plana 2022 OŠ Plokite.pdf
- Pravilnik o videonadzoru 2023.pdf
- Pravilnik o provedbi postupka jednostavne nabave u skoli.pdf
- Pravilnik o stjecanju i korištenju vlastitih prihoda
- Pravilnik o radu 2023..pdf
- Pravilnik o ostvarivanju i korištenju nenamjenskih donacija i vlastitih prihoda OŠ Plokite.pdf
- 17 OŠ_Plokite_Split_ŠK_2023.pdf
- 17 OŠ_Plokite_Split_GPiP 2023-2024.pdf
- Izmjene i dopune Kućnog reda pdf.pdf
- Statut OŠ Plokite 2024.pdf
- Elaborato internom sustavu i provedbi uzbunjivanja, obavješćivanja i prijemu priopćenja.pdf
- Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o radu Osnovne škole Plokite 2024.pdf
- Pravilnik o radu školske knjižnice 2024.pdf
Jamstveni list
Proces prijave kvara
Upute za uporabu
Najčešća pitanja i odgovori
Upute za korištenje SIM kartice
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |