Projekt β – Y
Učenici 8.a i 8.b razreda OŠ Pušća u nastavnoj godini 2022./2023. sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu „Projekt β – Y“ čije su autorice učiteljica izvrsna savjetnica povijesti i geografije Duša Šarunić i učiteljica matematike Marijana Pili iz OŠ Pušća. Projektu su se pridružili učenici OŠ Ivane Brlić – Mažuranić iz Prigorja Brdovečkog uz vodstvo učiteljice savjetnice povijesti i geografije Sandre Debogović, učenici OŠ Eugena Kumičića pod vodstvom učiteljice informatike Katarine Grgić Noršić te učenici OŠ Matija Gubec iz Tavankuta uz vodstvo učiteljice matematike Ivane Vuković i učiteljice matematike i informatike Biljane Vojnić Hajduk.
Ovim projektom povezali smo povijesne i matematičke sadržaje iz nastavnog plana te sadržaje iz Likovne kulture sa sadržajima koje će učenici učili i istraživali kroz projekt. Cilj projekta bio je upoznavanje i razumijevanje kulturne i povijesne baštine kroz različite aktivnosti i radionice proučavanjem i istraživanjem informacija o velikim matematičarima Eratostenu, Diofantu, Heronu i Pitagori. Učenici su istražili i naučili čime su se poznati i cijenjeni matematičari bavili, u kojem su vremenskom periodu živjeli i na koji su način doprinijeli matematici. Samo ime projekta Projekt 𝞫-Y također ima značenje – Eratosten je poznat pod slovom β, kao drugi veliki mudrac u svijetu, a slovo Y naziva se Pitagorino slovo jer ga je on rabio kada je naučavao o različitim putevima dobra i zla. Učenici su se kroz projekt bavili istraživanjem, proučavali su Eratostenovo sito, proste i složene brojeve, savršene brojeve i prijateljske brojeve, diofantske jednadžbe, računali su površinu trokuta pomoću Heronove formule te su primjenjivali Pitagorin poučak, a sve kroz korelaciju Povijesti, Matematike, Informatike, Geografije i Likovne kulture. Ovaj projekt je pridonio popularizaciji povijesti, geografije i matematike, ali i popularizaciji humanističke znanosti- arheologije koja daje odgovore i na povijesne paradigme.
Učenici su otkrili zabavnu stranu povijesti i matematike, putem interaktivnih radionica poticali smo izgradnju pozitivnog stava učenika prema povijesti i matematici te smo ih usmjerili k otkrivanju povezanosti povijesti i matematike. Također, kroz eTwinning suradnju povezali smo se s partnerskim školama. Učenici su razvijali svoju kreativnost te praktične i digitalne vještine aktivnim sudjelovanjem u različitim aktivnostima tako što su izrađivali kvizove, postere, mentalne mape, brošure, prezentacije te su samostalno istraživali zadane teme i prezentirali ih ostalim učenicima.
Za više detalja posjetite eTwinning stranicu našeg projekta na kojoj smo objavili sve materijale i fotografije s naših radionica.
Link na eTwinning projekt „Projekt β – Y“:
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/projekt-b-y/twinspace/pages/o-projektu
Duša Šarunić i Marijana Pili
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Dnevni tisak |
• Večernji list |
• Jutarnji list |
• Narodne novine |
• Bug |
• Enter |
Učenici |
Učitelji |
Općenito |
Roditelji |