KAZALIŠNA DRUŽINA „ PINKLEC“ U NAŠOJ ŠKOLI
Autor: Ana Špoljarić, 10. 4. 2014.
Šegrt Hlapić kako bi ga igrala kazališna družina Pinklec
U utorak, 8. travnja naša škola ugostila je kazališnu družinu Pinklec s predstavom Šegrt Hlapić kako bi ga igrala kazališna družina Pinklec. Predstava je bila organizirana za djecu razredne nastave i male školarce iz vrtića Sunčeko i Leptirići. Djeca su imala prilike vidjeti lutke i likove iz dječjeg romana Ivana Brlić- Mažuranić Čudnovate zgode šegrta Hlapića. Bilo je zanimljivo što su osim lutaka vidjeli i glumca koji upravlja lutkom i daje joj glas. Sudeći prema pljesku koji su dobili na kraju predstava i glumci ispunili su svoju misiju u našoj školi. Fotografije.
Pod više pročitajte sve o predstavi.
Prema I.B. Mažuranić priredili Tanja Novak i Igor Baksa
Igrano lutkarska predstava
Redatelj: Romano Bogdan
Dramaturgija: Tanja Novak
Asistent redatelja: Davor Dokleja
Glazba: Bojan Miljančić
Likovno oblikovanje (lutke i scenografija): Ena Bajuk
Oblikovanje rasvjete: Neven Taradi
Majstor rasvjete: Neven Taradi
Majstor tona: Mario Zelenbaba
Izrada scenografije: Davor Tkalec i Ivan Levačić
Grafičko oblikovanje plakata: Mario Jakšić
Igraju:
Karolina Horvat
Mario Jakšić
Bruno Kontrec
Davor Dokleja i
Štef
O predstavi:
Prijelaznu crtu između bajke i realistične zgodbe kojom je svojevremeno I. B. Mažuranić u Šegrtu Hlapiću nagovijestila novi žanr u hrvatskoj književnosti – realistični roman, Kazališna družina ”Pinklec” naglašava slojevitom lutkarsko-scenskom kazališnom predstavom kojoj je u zadatku neprestano ispadanje iz kazališne igre, kako bi izazvala publiku da propitkuje činjenicu „kazališne realnosti“. Izvođači nisu tek likovi koje tumače (Hlapić, Gita, Majstor Mrkonja,…) već i glumci omeđeni okvirima kazališne iluzije, koji imaju pravo na gablec, koji pribjegavaju improvizaciji, „preglumljavanju“, pa i persiflaži kada kao pripovjedači zgodbe u kojoj su se susreli sa šegrtom Hlapićem, inzistiraju na legendi o „Najvećoj predstavi“ koju donose u maniri putujuće (cirkuske) kazališne družine.
Ansambl od četiri izvodi predstavu u brzom ritmu, s glumačkim žarom, razigrano, pripovjedački. Poentira priču o „putovanju“ Šegrta Hlapića koje neće biti lako, budući da je svijet i divan i opasan, te je onom tko se otisne na putovanje potrebne mudrost i dobrota da bi svladao prepreke.
Da su, kako je postavila I. B. Mažuranić, daljine relativne, a čudo ravnopravno sa zbiljom, Kazališna družina ”Pinklec” u predstavi naglašava slojevitom dramaturgijom i osebujnom kazališnom estetikom.
Pretpostavimo li da sudbina odraslog Šegrta Hlapića nije zapečaćena povratkom na cilj – u smirenost ponovno pronađenog doma, već (nakon inicijacijskog putovanja) odabirom pustolovnog života in continuum, tada bismo mogli postaviti pitanje – nije li Hlapić umjesto postolarske radnje odabrao putujuću kazališnu družinu, da bi mu svako novo prepričavanje priče (u kojoj sudbina postupno gubi dimenzije zbilje, a dječak poprima mitske osobine) osiguralo daljnju egzistenciju?
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
NASTAVNI LISTIĆ 1.doc
NASTAVNI LISTIĆ 1 - rješenja.doc
NASTAVNI LISTIĆ 2.doc
NASTAVNI LISTIĆ 2 - rješenja.doc