Odabrani udžbenici za školsku godinu 2019./2020.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2020./2021.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2021./2022.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2022./2023.
Upute
Zalogajcek2_osobnaiskaznica
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U prirodi voda stalno kruži. Djelovanjem Sunca voda neprekidno isparava s golemih morskih površina. Nastalu vodenu paru vjetrovi odnose na kopno gdje u obliku oborina (kiša, snijeg, tuča, rosa, magla) pada na Zemlju.Trećina te oborinske vode prodire dublje u Zemlju i akumulira se kao podzemna voda koja kao izvorska i bunarska ponovo izlazi na površinu. Trećina oborinske vode ponovo ispari, a trećina se potocima i rijekama vraća u more.Na taj način se kruženje vode u prirodi ponavlja tijekom godine 42 puta. U kružni tok uključuju se biljke, životinje i ljudi koji koriste vodu.
Već milijunima godina na Zemlji postoji ista količina vode koja se ne smanjuje, ali i ne povećava. Njena kvaliteta ovisi o našem ponašanju prema njoj.
JESTE LI ZNALI?
-led bi, prema "zakonima normale" trebao biti teži od vode i potonuti. Ali je zbog šupljina stvorenih zamrzavanjem i zbog svoje specifične gustoće, led lakši od vode, te može po njoj plutati
-zvučni valovi se četiri puta brže prenose u vodi nego u zraku.
-bez vlage u zraku vjetar bi bio nezaustavljiv, te bi nad površinom Zemlje neprekidno divljale oluje
-kad bi se voda ponašala "normalno", tj. prema osnovnim pravilima fizike i kemije, ne bi uopće bilo života na Zemlji.
Pripremile: Maja i Ivana, 8.a
Literatura: http://cistoca.hr
U prilogu je dokument (pitalica-mihaela8a.doc) kojega je pripremila učenica Mihaela Tušek, 8.a uz pomoć kojega možete provjeriti svoje znanje.
Prvi školski sat družili smo se u razredu gdje smo razgovarali o dolasku proljeća i o Danu voda, kratka igra asocijacije uvela nas je u našu temu dana.
Zatim smo se poučnom prezentacijom prisjetili koje sve vode imamo, koje životinje žive uz vode, koja je važnost vode te koliko je još malo pitke vode na Zemlji, ali isto tako i o problemu zagađenosti vode. Nakon toga pročitali smo i kratko obradili pjesmicu Mladena Kušeca „Voda“ te odigrali igru Vodeni matematički oblak gdje smo ponovili sadržaje iz matematike za 3. i 4. razreda. Poslije druženja u školi bili smo spremni za šetnju u koju nas je vodila učiteljica Dragica Pospiš. Cijelim putem šetali smo uz poznati radobojski potok koji i nije baš najljepša slika Radoboja zbog smeća koje se baca u potok, ali proljetnice koje su nas pratile i toplo proljetno sunce ipak nam je uljepšalo sliku. Stigli smo sve do vodovoda koji je sagrađen 1980. godine, odnosno to je rezervni bazen koji opskrbljuje Radoboj pitkom vodom. Imali smo sreću da smo tamo susreli djelatnika Krakoma te je zbog opasnosti dozvolio samo učiteljicama da uđu i fotografiraju kako izgleda unutrašnjost jednog vodovoda. Nakon toga otišli smo do obližnjeg izvora gdje smo se napili fine i čiste izvorske vode. Putem smo još vidjeli i stari rudnik te nam je učiteljica Dragica ispričala nekoliko zanimljivosti o tome, a i cijelim smo putem slušali vrlo zanimljive priče o Radoboju. Nakon šetnjice stali smo u malenom parku gdje smo se poigrali i malo zabavili. Veseli i puni novih znanja zadovoljno smo otišli kući.
Učenici 3.a, 4. a te učiteljice Dragica Pospiš i Ana Šoštarek.
Fotogalerija: Dan voda 3.a i 4.a