Odabrani udžbenici za školsku godinu 2019./2020.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2020./2021.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2021./2022.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2022./2023.
Upute
Zalogajcek2_osobnaiskaznica
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Listopad je mjesec školskih knjižnica, a svaki četvrti ponedjeljak u listopadu obilježava se kao Međunarodni dan školskih knjižnica (ove godine to je 26. 10.). U našoj smo školskoj knjižnici taj dan obilježili nastavnim satovima i anketom o poznavanju i korištenju e-lektire.
Slogan ovogodišnjeg Mjeseca školskih knjižnica je ''Školske knjižnice su zakon: živimo ih, učimo i volimo!''. U skladu s tim, naše su aktivnosti bile usmjerene približavanju školske knjižnice učenicima kroz kreativne radionice, nastavne satove i istraživanje. Članovi Vijeća učenika izradili su straničnike s citatima o čitanju, a učenici 7.a učili su o enciklopedijama i rječnicima.
Među učenicima 7. i 8. razreda provedena je anketa o poznavanju i korištenju e-lektire. Cilj istraživanja je bio utvrditi stavove i navike učenika prema e-knjigama s naglaskom na lektirna djela. Polazimo od pretpostavke da unatoč zadovoljenim tehničkim uvjetima, učenici nedovoljno poznaju i koriste mogućnosti novih medija. U anketi je sudjelovao 51 učenik. Anketa je pokazala da učenici većinom posjeduju uređaje potrebne za korištenje e-knjiga (računalo, smartphone, tablet) i da se njima spajaju na internet. Na internetu provode većinom više od 2 sata dnevno, a aktivnosti kojima se najčešće bave na internetu su dopisivanje, igranje igrica, gledanje spotova. 60 % učenika voli čitati i smatraju da je čitanje važno. Velika većina ispitanika članovi su školske knjižnice, a nešto manje njih i gradske knjižnice. Svoju školsku knjižnicu učenici najčešće posjećuju jednom mjesečno. 99% ispitanika čita lektiru, a 2% prepisuje lektiru. Učenici uglavnom poznaju definiciju e-knjige, ali ju nisu čitali. Kao najveće prednosti e-lektire navode da je ne treba posuđivati, nisu oštećene i lagane su za rukovanje. Od mana e-knjige izdvojili su: čitanje preko ekrana je zamorno, teže se koncentrirati na sadržaj i preskupe su za nabavu. Velika većina učenika bi radije za lektiru čitala tiskanu knjigu, što je bilo i očekivano.
Zaključak ankete je da su učenici dobro tehnički opremljeni za čitanje e-knjiga, ali je potrebno intenzivnije poticati medijsku pismenost. Anketa je pokazala da djeca još uvijek daju prednost tiskanim knjigama.