Odabrani udžbenici za školsku godinu 2019./2020.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2020./2021.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2021./2022.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2022./2023.
Upute
Zalogajcek2_osobnaiskaznica
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt „Složni matematičari„ učenici 8. a razreda započeli su samim početkom školske godine 2013. /14. Naime, učenici tog razreda postigli su vrlo slabe rezultate na ispitu predznanja. Kroz razgovor i diskusiju zaključili smo slijedeće.
Nastavni predmet matematika
Matematika je predmet koji iziskuje kontinuiran samostalan rad kod kuće i to rješavanjem po nekoliko zadataka od svakog tipa koji su se obrađivali u školi. Gradivo je opširno i zahtjevno. Također neki učenici imaju veće matematičke sposobnosti i razvijenije logičko razmišljanje pa im takav rad kod kuće ne uzima ni puno vremena ni puno truda. Međutim velika većina učenika ima teškoća u usvajanju nastavnih sadržaja iz matematike. Kod vježbanja i rada na domaćoj zadaći potrebna im je stalna pomoć i podrška koja često, nažalost, izostaje. Takvi učenici često su neskloni slijediti uobičajene matrice i procedure za rješavanje jer za njih nemaju vremena ili ih uopće ne razumiju. Često traže neke prečace koji naravno ne funkcioniraju. Kad uvide da ne funkcioniraju, gotovo uvijek odustaju.
A matematika je predmet koji se neprestano nadograđuje. Na starom se znanju gradi novo znanje. Na stare se nastavne sadržaje nadovezuju novi. Stoga, ukoliko ne posjeduješ prethodna znanja, zaista ćeš teško ili nikako usvojiti novo .
Istovremeno, ocjena iz matematike vrlo je bitna kod upisa u željenu srednju školu. Važna je kod gotovo svih zanimanja koje učenici upisuju. Iako se za upis vrednuju ocjene već od petog razreda, panika počinje tek u osmom. Tako je panika počela i u rujnu u našem 8.a razredu.
I što smo poduzeli?
Nakon istraživanja problema i predlaganja nekoliko mogućih rješenja (privatne instrukcije, dopunski sati pisanja zadaće i vježbanja matematike uz stručnu pomoć, stalna pomoć nekih od ukućana, …) odlučili smo se za najbolje.
Odlučili smo da će svaki učenik koji treba pomoć u učenju matematike dobiti svog učenika-mentora. Sati učenja i zajedničkog vježbanja provodit će se više puta tjedno u prostorijama matične škole i to na samoj nastavi, na satovima razrednog odjela (kada je to moguće), pod velikim odmorom, u vremenu kada se čeka školski autobus i u poslijepodnevnim satima kod kuće, ali u dogovoru sa roditeljima. Učenik mentor dužan je brinuti se o svom učeniku, uvijek mu biti pri ruci, vježbati s njim zadatke koje ne razumije te mu pomoći oko domaće zadaće. Motivirati ga da ispravlja negativne ocjene, ali i da postiže što bolji uspjeh.
Parovi su dužni voditi dnevnik sastajanja gdje će točno navesti vrijeme, mjesto i sadržaj učenja. Na zadnjem satu matematike u tjednu podnosit će se kratka izvješća o tim susretima.
Iako u početku skeptični, učenici prihvaćaju ideju prijateljske pomoći te uviđaju pozitivne strane solidarnosti. I rezultati su vrlo brzo bili pozitivni. Suradničkim radom kroz projekt i međusobnim pomaganjem, učenici su svojim kolegama iz razreda pomogli da lakše i brže shvate nastavno gradivo, pišu redovito domaće zadaće i ispravljaju negativne ocjene. Istovremeno, učenicima mentorima , takva je pomoć svom kolegi dobrodošla kao dodatno ponavljanje i utvrđivanje nastavnih sadržaja iz matematike.
Predstavljanje projekta
Projekt je predstavljen učenicima i djelatnicima škole, predstavljen je članovima Školskog odbora i roditeljima. Objavljen je na web stranici škole, ali i u pisanim medijima.
Želja nam je da takav suradnički odnos među učenicima zaživi i u drugim odjeljenjima, ali i kroz druge nastavne predmete u kojima učenici imaju problema s usvajanjem nastavnih sadržaja.
Učenici 8.a razreda će projekt „Složni matematičari„ predstaviti i na Županijskoj smotri projekata iz područja Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo koja će se održati u OŠ Donja Stubica 20 ožujka 2014.
I za kraj!
Značenje odgoja i obrazovanja za danas i za bolje sutra
Iz knjige: Maleš D., Stričević I. Mi poznajemo i živimo svoja prava. Zagreb: školska knjiga, 2000.
Danas suvremeni svijet obilježavaju: podijeljenost na bogate i siromašne, vladavina seksizma i rasizma, filozofija mržnje i odsutnost empatije i nasilje u svim porama društva, a posebice među mladima,.. . Hoće li se ta situacija u godinama koje slijede pogoršavati ili ljudski rod, već danas, može nešto učiniti da ona krene nabolje, da se ostvari svjetlija budućnost za sve stanovnike našeg planeta?
Mogući su različiti scenariji naše budućnosti. Nitko od nas sa sigurnošću ne može točno reći što će se dogoditi za deset, dvadeset i više godina. No, ono što sigurno znamo jest da će se dogoditi: PROMJENE. Upravo činjenica da je sve oko nas podložno promjenama daju nadu ljudskom rodu da događaji koji će uzrokovati promjene mogu krenuti i u pozitivnom smjeru.
Suvremena futorologija polazi sa stajališta da već danas treba planirati i poduzeti korake kako bi se ostvarila toliko željena, bolja budućnost. I tu dolazi ono bitno, važnost odgoja i obrazovanja u ostvarivanju željenih promjena u društvu. Kakva znanja, sustave vrijednosti i intelektualne i socijalne vještine mi danas možemo pružiti mladima kako bismo pridonijeli boljem sutra?
Budućnost svakog društva određena je sadašnjom brigom za mlade. Znanja i vještine, način razmišljanja i vrijednosti koje djeca stječu tijekom odrastanja, kroz odgoj i obrazovanje, utjecat će na oblikovanje njihovih života kao individua, ali i na razvoj cjelokupne društvene zajednice.
DANAŠNJA DJECA SUTRAŠNJI SU GRAĐANI I VOĐE!
Tako razmišljajući krenuli smo i mi u ovaj projekt u kojem se u svakom trenutku prožimaju obrazovni segment (usvajanje matematičkih sadržaja) i odgojni segment
(toliko često zanemaren u nastavi matematike zbog opširnosti obrazovnih sadržaja). A oba su ta segmenta jednako važna.
Ovim projektom 8. a razreda pokušali smo obrazovati dobre matematičare, ali ponajprije odgojiti dobre ljude!
Kliknite ovdje i pogledajte prezentaciju projekta.
Kliknite ovdje i pogledajte primjer korelacijskog sata matematika-informatika.
U Radoboju, 9. ožujka 2014. Učiteljica matematike: Dragica Šalković