Odabrani udžbenici za školsku godinu 2019./2020.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2020./2021.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2021./2022.
Odabrani udžbenici za školsku godinu 2022./2023.
Upute
Zalogajcek2_osobnaiskaznica
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Zavirite u opširnije i saznajte sve o projektu Učeničke zadruge „ŽIVJETI ZDRAVO 2016.", TEMA: KUKURUZ I MENTA.
U tjednu Dana otvorenih vrata škole, 19. 10. 2016. zadrugari su u školskoj sportskoj dvorani prezentirali kukuruz i mentu. Voditelj programa Tin Tušek, učenik 6.b razreda objasnio je da sam pogled na naš lijepi kraj, brege pune kukuruza, motivacija da upravo odaberemo tu biljku, dok nas je menta osvojila iz našeg školskog vrta. Da je kukuruz porijeklom iz Srednje Amerike te da je u Europu donesen 1493., a u Hrvatsku pod osmanskom vlašću u 16. stoljeću upoznao nas je Alen Šalković, također učenik 6.b razreda.
Uz opis biljke koji je svima dobro poznat, Alen je istaknuo zdravstvene dobrobiti kukuruza istaknuvši da obiluje vlaknima koja snižavaju povišene razine kolesterola i brinu se za dobru liniju, folnom kiselinom koja štiti krvožilni sustav, vitaminom B1 - važnim za dobar rad mozga, ugljikohidratima koji nam pružaju prijeko potrebnu energiju. Nedavna istraživanja pokazuju kako kukuruz pomaže razvoju dobrih bakterija u debelom crijevu te da je dobar je i za želučane probleme, jer ublažava simptome gastritisa i čira na želucu. Zatim nas je upoznao sa devet zanimljivosti, npr. da ga je na Stari kontinent prenio Kolumbo; veoma isplativa biljka jer su svi dijelovi iskoristivi u nekoj od grana industrije. Za kokice je najbolja sorta imena kokičar pošto je najpogodniji za puckanje jer sadrži malenu količinu vode. Istaknuo je kako odabrati najbolji kukuruz; na zrelom i pravom kukuruzu zrna moraju biti punašna i gusta, a kraj kojim je bio pričvršćen za biljku sočan je i jarke boje te kako ispravno skladištiti kukuruz; najbolje ga je držati u hladnjaku jer se šećer u njemu, na višim temperaturama, brzo pretvara u škrob. Dalje je prezentaciju nastavio Tin pod nazivom „Kak je negda bilo“ s osvrtom na trgatvu i lupitvu koja je bila 29. rujna 2016. na imanju obitelji Štefeka Cerovec, po domaći „Poštara“ u suradnji Malih folkloraša i Radobojske škrinjice što ste možda vidjeli i na televiziji u emisiji „Pinklec na rame“ pošto nas je TV mreža snimala.
Folkloraši su i ovaj puta pokazali igru Zdenčeka, Školice, Rihtara i otplesali nekoliko plesova.
Nakon Tina, Ena Vuzem i Anamarija Krleža, učenice 6.a razreda imale su prezentaciju o menti. Saznali smo da potječe iz Dalekog Istoka, a kod nas se najviše uzgaja u Slavoniji. Poznato je više od 200 vrsta, a biljka voli umjerenu klimu s prilično padalina za vrijeme vegetacije. Koristi se u farmaceutskoj, kozmetičkoj i prehrambenohj industriji. Listovi mente imaju karakterističan ugodan miris, a najviše mentola ima u mladim listovima. Kada je koristiti? Masiranjem otklanja glavobolju, pojačava izlučivanje žuči, smiruje crijevne i želučane grčeve, postepeno otklanja nagon za povraćanjem tj. dobra je za probavu, djeluje protiv bolova, preporuča se kod Crohnove bolesti, djeluje na prehlade, viroze i gripu, pomaže kod pokretanja sluzi, može se piti, ali i inhalirati, biljka pomaže pri snižavanju temperature, možemo je koristiti i u kulinarstvu.
Zatim je slijedio najzinimljiviji dio prezentacije, nagradne igre! Na pitanje što je „ružaljec“, točno je odgovorio gospodin Marijan Šalković i dobio nagradu zadrugara. U izradi vezanaca nagradu je dobio učenik razredne nastave Fran Pelin dok je u natjecanju „tko će brže zružiti klas koruze“, nagradu dobio gospodin Željko Šalković. Luka Cerovec odgovrio je prvi da mentola ima najviše u mladim listovima te je također nagrađen.
O kukuruzu su napisani i prekrasni literarni radovi pa smo stoga raspisali školski literarni natječaj za najljepšu pjesmu.
Treće mjesto osvojila je Lana Kamenečki (5. b), drugo mjesto osvojila je Iva Oraić (8. a), a prvo mjesto osvojio je Antonio Macan (8. a) i svi učenici dobili su vrijedne nagrade.
Na kraju programa Tin je sve nazočne pozvao na razgledavanje štanda Učeničke zadruge, a zatim u hol škole gdje su nas dočekali stolovi puni prefinih domaćih kolača; zljevke, gibanice, štrudle, pite, kokice.
Gosti su razgledavali likovnu izložbu, a mi smo demonstrirali kako se nekad iz kukuruza dobivalo brašno. Školski majstor objasnio je i pokazao kako se koriste „žervi“.
Projekt pripremili: Čuvari prirode i učiteljica Sanja Dunaj, Mali folkloraši i učiteljica Dragica Pospiš, Radobojska škrinjica i učiteljica Ivanka Švaljek.
Fotogalerija: Živjeti zdravo 2016.
Voditeljica Učeničke zadruge Ivanka Švaljek
Školske godine 2012./2013. osnovali smo učeničku zadrugu „Radobojski guci i trpuci“ čija je tema Ljekovito i začinsko bilje. Cilj nam je različitim primjerenim metodičkim postupcima, omogućiti učenicima razvoj sklonosti, interesa i sposobnosti te stjecanje srodnih znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces. Uz specifičnosti škole i njenih sekcija, razvijati ćemo i realizirati eko odgoj, stvaralačko mišljenje, kreativnost različitim metodama i oblicima rada. Cilj nam je također poticanje pozitivne slike o sebi, drugima, duhovnim i materijalnim vrijednostima.
SLOGAN ZADRUGE : I niste na muci kad Vas izliječe „Radobojski guci i trpuci“.
ŠTO JE UČENIČKA ZADRUGA?
- dragovoljna, interesna, učenička organizacija, koja je član Učeničkog zadrugarstva Hrvatske pri Hrvatskoj zajednici tehničke kulture
- učenici uključeni u Zadrugu, kroz različite skupine-sekcije, pod vodstvom učitelja mentora razvijaju svoje sklonosti, interese i sposobnosti te stječu, produbljuju i primjenjuju biološka, tehnička, gospodarska, društvena i srodna znanja iz područja važnih za cjelokupan proizvodni proces od njegovog planiranja do tržišnog i drugog vrednovanja rezultata rada
- u Zadruzi se posebno razvijaju i njeguju radne navike, radne vrijednosti i stvaralaštvo, stječu znanje i svijest o načinima i potrebi očuvanja prirode kao i njegovanja baštine i pučkog stvaralaštva, učenici se profesionalno informiraju i usmjeravaju, te se stvaraju preduvjeti za prijenos i praktičnu primjenu znanja u životu i lokalnoj sredini
TKO MOŽE POSTATI ČLANOM ZADRUGE?
SREDSTVA ZADRUGE?
Novčana sredstva za djelovanje Zadruge stječu se:
-prodajom proizvoda i usluga nastalih radom učenika u Zadruzi
-potporom iz državnog, županijskog i općinskog proračuna
-donacijama i sponzorstvom
-darovima
-iz drugih izvora u skladu sa zakonom
Proizvode i usluge u promet stavlja Škola.
U KOJU SEKCIJU SE UKLJUČITI?