U ovoj radionici ,u sklopu projekta Ethika, smo se dotaknuli pojmova kao što su briga, emaptija, poštovanje i samo - poštovanje. Razgovarali smo i promišljali o tome kako izgraditi samopouzdanje, razviti osjećaj za ponos i uživanje, stvoriti osjećaj pripadanja i zajedništva.
Spomenuli smo se i straha. Jedan od najvećih strahova koje imamo je strah od mišljenja drugih. Nakon filozofiranja učenici su napravili "štit snage" u koji su upisali svoje ime, vještine koje posjeduju, ambicije/ciljeve i ono po čemu su poznati.
Jeste li znali?
Razvoj samopouzdanja uključuje vrlo kompleksnu, dinamičnu i trajnu interakciju između pojedinaca i njihove okoline.
Definicija samopouzdanja koju je dala California Task Force, kako bi promovirala samopouzdanje i osobnu i društvenu odgovornost, jasno pokazuje da su cijenjenje drugog i cijenjenje sebe međusobno duboko povezani.
Samopouzdanje: cijenjenje moje vlastite vrijednosti i važnosti, i posjedovanje karaktera odgovornosti za sebe i odgovornog djelovanja prema drugima.
“Djeca i adolescenti s niskim samopouzdanjem pripisuju uspjeh sreći ili slučaju – faktorima izvan njihove kontrole – na taj način smanjuju svoje pouzdanje da će biti sposobni za uspjeh u budućnosti (...) Vjerujući da imaju malo ili nimalo kontrole nad vlastitom sposobnošću da uče, oni se neće upuštati u zadatke učenja.” (...)
“Osjećajući se beznadno i želeći izbjeći daljnje percipirano poniženje, djeca s niskim
samopouzdanjem su sklona odustati, nuditi izlike, kriviti druge ili prikloniti se nekom
drugom neefikasnom obliku izlaženja na kraj sa stvarima, poput igranja uloge razrednog klauna ili razrednog nasilnika."