U sklopu teme Samopoštovanje obrađeno je nekoliko vrijednosti, tema i podtema: samoprocjena, odgovornost, emaptija, dijalog i poštovanje. Cilj radionice Pokušaj pronaći ono pozitivno je motivirati djecu da:
- razmišljaju i osvijeste pozitivne kvalitete za sebe i druge
- daju i dobiju pozitivnu naklonost u grupama
Na početku smo razgovarali o različitim pozitivnim osobinama koje su učenici 1. razreda sami morali objasniti. S nekim pojmovima su se susreli po prvi puta. Sve pojmove smo zaljepili na hamer papir, kako bi ih kasnije mogli vidjeti i podsjetiti se što smo sve novo naučili.
Nakon toga učenci su nacrtali i izrezali obrise svoje ruke, napisali u nju svoje ime te najprije za sebe, a onda jedni za druge pisali pozitivne osobine. Ruke smo također stavili na naš plakat kako bi nas svakodnevno podsjećale na to koliko smo vrijedni.
Razlika između pozitivnog i negativnog stava:
- Osoba s negativnim stavom misli: "Ja ne mogu".
- Osoba s negativnim stavom stalno misli na probleme.
- Osoba s negativnim stavom pronalazi krivnju u drugima.
- Osoba s negativnim stavom fokusira se na ono što nedostaje.
- Osoba s negativnim stavom vidi ograničenja.
- Osoba s pozitivnim stavom misli: "Ja mogu".
- Osoba s pozitivnim stavom fokusira se na rješenja.
- Osoba s pozitivnim stavom traži dobro u drugima.
- Osoba s pozitivnim stavom zahvalna je na onome što ima.
- Osoba s pozitivnim stavom vidi mogućnosti.