ETHIKA – Etičko obrazovanje i učenje o vrijednostima u školama i vrtićima
Svi se sjećate Pinokija...
... bajke koja opisuje avanture tvrdoglave marionete u njegovoj namjeri da postane pravi dječak. On mora prolaziti kroz život, boriti se s iskušenjima koristeći svoju savjest, utjelovljenu u cvrčku, prije nego pronađe svoj put.
Navedena alegorija vrlo dobro odražava višestruke izazove života i našu potragu za smislom. Projekt ETHIKA zalaže se za holistički i dijaloški pristup u osobnom razvoju.
Naš nastavni materijal cilja na razvoj kritičkoga mišljenja, dijaloga i aktivnog sudjelovanja. U ne-osuđujućoj atmosferi učitelji i učenici mogu istraživati različita mišljenja, raspraviti o mogućim izborima, saznati što su vrijednosti i naučiti se odgovornosti.
U ovom projektu kritičko mišljenje postaje "središte oko kojeg se grupiraju svi ostali obrazovni ciljevi"
Partneri u projektu:
Osnovna škola Valentina Vodnika (Slovenija)
Osnovna škola Šmartno Pri Litiji (Slovenija)
Kirchlich-Pädagogische Hochschule Graz (KPH, Austrija)
STePS (Italija)
Rambla Abogados & Asesores (Španjolska)
Udruga „Mala filozofija“ (Hrvatska)
Bundesverband Ethike. V (Njemačka)
FAU Erlangen Nurnberg – ILI (Njemačka)
Ukupna vrijednost projekta:
ETHIKA projekt financiran je od strane EU-a/Slovenske agencije za mobilnost kroz program Erasmus Plus K2, te njegova ukupna vrijednost iznosi 363,925.00 €.
Kontakt osoba za provedbu:
Kristina Kulić, pedagoginja
Kontakt za informacije o projektu:
Web site: http://www.ethics-education.eu/home/index.htm
Facebook: https://www.facebook.com/ethicsvalueseducation/
Provedba projekta:
Provedba kreće 6. veljače 2017. godine. Kroz 5 radionica (Pravednost, Odgovornost, Samopouzdanje, Poštovanje, Rješavanje problema) proći će svi učenici naše škole te će svi zajedno organizirati etičku akciju i etički dan.
Cilj ove radionice u 3. i 4. razredu je motivirati i usmjeriti učenike na kritičko promišljanje te ih potaknuti da istraže koncept odgovornosti na etičkom i moralnom nivou. Učenici su osvijestili odgovornosti koje imaju prema sebi i drugima, razlikovali koje odgovornosti su im dane unutar društva, a koje odgovornosti izabiru u svakodnevnom životu.
Na radionici su nas posjetila dva posebna gosta koja su željela pričati s nama o ovoj važnoj temi, a to su superheroji Spiderman i Wolverine. Oni su nas vodili kroz prezentaciju i postavljali nam zanimljiva pitanja poput: Koje biste super moći imali da ste superheroj? Koje moći imate u stvarnom životu? Što je to moć i što znači imati moć? Ako imamo moć, znači li to da možemo promijeniti svoj život i utjecati na promjene u društvu? Što čini neku odgovornost lakom ili teškom? Rađamo li se kao odgovorne osobe ili učimo kako biti odgovorni tijekom života? Svaki put kada napravimo nešto odgovorno ili neodgovorno, jesmo li napravili izbor?...
Puno pitanja
Učenici su za zadatak imali napisati/nacrtati strip s temom odgovornosti.
„S velikim moćima, dolazi i velika odgovornost!“