ETHIKA – Etičko obrazovanje i učenje o vrijednostima u školama i vrtićima
Svi se sjećate Pinokija...
... bajke koja opisuje avanture tvrdoglave marionete u njegovoj namjeri da postane pravi dječak. On mora prolaziti kroz život, boriti se s iskušenjima koristeći svoju savjest, utjelovljenu u cvrčku, prije nego pronađe svoj put.
Navedena alegorija vrlo dobro odražava višestruke izazove života i našu potragu za smislom. Projekt ETHIKA zalaže se za holistički i dijaloški pristup u osobnom razvoju.
Naš nastavni materijal cilja na razvoj kritičkoga mišljenja, dijaloga i aktivnog sudjelovanja. U ne-osuđujućoj atmosferi učitelji i učenici mogu istraživati različita mišljenja, raspraviti o mogućim izborima, saznati što su vrijednosti i naučiti se odgovornosti.
U ovom projektu kritičko mišljenje postaje "središte oko kojeg se grupiraju svi ostali obrazovni ciljevi"
Partneri u projektu:
Osnovna škola Valentina Vodnika (Slovenija)
Osnovna škola Šmartno Pri Litiji (Slovenija)
Kirchlich-Pädagogische Hochschule Graz (KPH, Austrija)
STePS (Italija)
Rambla Abogados & Asesores (Španjolska)
Udruga „Mala filozofija“ (Hrvatska)
Bundesverband Ethike. V (Njemačka)
FAU Erlangen Nurnberg – ILI (Njemačka)
Ukupna vrijednost projekta:
ETHIKA projekt financiran je od strane EU-a/Slovenske agencije za mobilnost kroz program Erasmus Plus K2, te njegova ukupna vrijednost iznosi 363,925.00 €.
Kontakt osoba za provedbu:
Kristina Kulić, pedagoginja
Kontakt za informacije o projektu:
Web site: http://www.ethics-education.eu/home/index.htm
Facebook: https://www.facebook.com/ethicsvalueseducation/
Provedba projekta:
Provedba kreće 6. veljače 2017. godine. Kroz 5 radionica (Pravednost, Odgovornost, Samopouzdanje, Poštovanje, Rješavanje problema) proći će svi učenici naše škole te će svi zajedno organizirati etičku akciju i etički dan.
Na posljednjoj radionici projekta Ethika nastojali smo:
• Razumjeti zašto dolazi do sukoba i koji su koraci za rješavanje
• Postati svjesni što uzrokuje sukob
• Omogućiti djeci alate i metode koji mogu samostalno riješiti sukob.
• Naučiti i razumjeti (moguću) ulogu odraslih u rješavanju sukoba.
Radionicu smo proveli u dva dijela. U prvom dijelu smo razgovarali o sukobu, fazama sukoba i načinu rješavanja sukoba. U drugom dijelu smo se igrali i glumili.
Tražili smo odgovore na sljedeća pitanja:
• Zašto se sukob dogodi? • Kako se ponašamo? • Što bismo trebali napraviti umjesto toga? • Kada učitelji/odrasli mogu pomoći?
Citati poznatih ličnosti:
“ Čovjek mora razviti, za sve ljudske sukobe, metodu koja odbacuje osvetu, agresiju i odmazdu. Temelj takve metode je ljubav.” Martin Luther King
“10% sukoba proizlazi iz razlika u mišljenju, a 90% zbog krivog tona glasa.”
Nepoznati autor