ETHIKA – Etičko obrazovanje i učenje o vrijednostima u školama i vrtićima
Svi se sjećate Pinokija...
... bajke koja opisuje avanture tvrdoglave marionete u njegovoj namjeri da postane pravi dječak. On mora prolaziti kroz život, boriti se s iskušenjima koristeći svoju savjest, utjelovljenu u cvrčku, prije nego pronađe svoj put.
Navedena alegorija vrlo dobro odražava višestruke izazove života i našu potragu za smislom. Projekt ETHIKA zalaže se za holistički i dijaloški pristup u osobnom razvoju.
Naš nastavni materijal cilja na razvoj kritičkoga mišljenja, dijaloga i aktivnog sudjelovanja. U ne-osuđujućoj atmosferi učitelji i učenici mogu istraživati različita mišljenja, raspraviti o mogućim izborima, saznati što su vrijednosti i naučiti se odgovornosti.
U ovom projektu kritičko mišljenje postaje "središte oko kojeg se grupiraju svi ostali obrazovni ciljevi"
Partneri u projektu:
Osnovna škola Valentina Vodnika (Slovenija)
Osnovna škola Šmartno Pri Litiji (Slovenija)
Kirchlich-Pädagogische Hochschule Graz (KPH, Austrija)
STePS (Italija)
Rambla Abogados & Asesores (Španjolska)
Udruga „Mala filozofija“ (Hrvatska)
Bundesverband Ethike. V (Njemačka)
FAU Erlangen Nurnberg – ILI (Njemačka)
Ukupna vrijednost projekta:
ETHIKA projekt financiran je od strane EU-a/Slovenske agencije za mobilnost kroz program Erasmus Plus K2, te njegova ukupna vrijednost iznosi 363,925.00 €.
Kontakt osoba za provedbu:
Kristina Kulić, pedagoginja
Kontakt za informacije o projektu:
Web site: http://www.ethics-education.eu/home/index.htm
Facebook: https://www.facebook.com/ethicsvalueseducation/
Provedba projekta:
Provedba kreće 6. veljače 2017. godine. Kroz 5 radionica (Pravednost, Odgovornost, Samopouzdanje, Poštovanje, Rješavanje problema) proći će svi učenici naše škole te će svi zajedno organizirati etičku akciju i etički dan.
U sklopu teme Samopoštovanje obrađeno je nekoliko vrijednosti, tema i podtema: samoprocjena, odgovornost, emaptija, dijalog i poštovanje. Cilj radionice Pokušaj pronaći ono pozitivno je motivirati djecu da:
- razmišljaju i osvijeste pozitivne kvalitete za sebe i druge
- daju i dobiju pozitivnu naklonost u grupama
Na početku smo razgovarali o različitim pozitivnim osobinama koje su učenici 1. razreda sami morali objasniti. S nekim pojmovima su se susreli po prvi puta. Sve pojmove smo zaljepili na hamer papir, kako bi ih kasnije mogli vidjeti i podsjetiti se što smo sve novo naučili.
Nakon toga učenci su nacrtali i izrezali obrise svoje ruke, napisali u nju svoje ime te najprije za sebe, a onda jedni za druge pisali pozitivne osobine. Ruke smo također stavili na naš plakat kako bi nas svakodnevno podsjećale na to koliko smo vrijedni.
Razlika između pozitivnog i negativnog stava:
- Osoba s negativnim stavom misli: "Ja ne mogu".
- Osoba s negativnim stavom stalno misli na probleme.
- Osoba s negativnim stavom pronalazi krivnju u drugima.
- Osoba s negativnim stavom fokusira se na ono što nedostaje.
- Osoba s negativnim stavom vidi ograničenja.
- Osoba s pozitivnim stavom misli: "Ja mogu".
- Osoba s pozitivnim stavom fokusira se na rješenja.
- Osoba s pozitivnim stavom traži dobro u drugima.
- Osoba s pozitivnim stavom zahvalna je na onome što ima.
- Osoba s pozitivnim stavom vidi mogućnosti.