JESENSKI POSJET UČITELJA SLAVONIJI
Autor: Melita Jeremić, 11. 10. 2016.
U sklopu godišnjeg stručnog usavršavanja djelatnika OŠ Sračinec, učitelji, stručni suradnici i pomoćno osoblje Škole svojim su vlastitim sredstvima osmislili sadržajan i zanimljiv stručni put u Slavoniju.
7. listopada otputili su se u posjet OŠ Vijenac u Osijeku kako bi razmijenili iskustva i uvjerili se kako radi, izgleda i živi škola koja je u hrvatskim medijima postala zanimljiva zbog svojeg jedinstvenog projekta Domaće zadaće – iznimka, a ne pravilo.
Ova malena škola, stara svega 53 godine, ima ukupno 216 učenika i 26 učitelja predmetne i razredne nastave i čak 3 stručna suradnika ( psihologinju, pedagoginju i knjižničarku). U školi su 3 učitelja savjetnika i 1 učiteljica voditeljica ŽSV-a, a ovdje se i polažu stručni ispiti za stručne suradnike pedagoge i za učitelje fizike. Nastava se odvija u jednoj smjeni, a organiziran je i produženi boravak za djecu od 1. do 3. razreda.
OŠ Vijenac dio je i projekta e-škola. Zahvaljujući tom projektu, postavljena je žičana i bežična veza u sve prostore škole, u dvije učionice postavljen je ekran osjetljiv na dodir, sa zvučnicima, kamerom i mikrofonom te 30 tableta s tipkovnicama za učenike. Hibridna računala dobili su učitelji u STEAM području – biologija, kemija, matematika i fizika. Svi ostali učitelji dobili su Samsungove tablete. Stručni suradnici rade na novim laptopima, a administrativno osoblje na novim stolnim računalima.
Osim dobre opremljenosti i ugodne uređenosti učionica živim bojama i pripadajućim nastavnim materijalima, zanimljivo je da su u gotovo svim učionicama stolice i stolovi (lokalne izrade) složeni u polukružnom obliku, što ide u prilog kvalitetnoj komunikaciji u kojoj učenici mogu gledati jedni druge tijekom nastavnog procesa.
Svakako, najzanimljiviji dio govora ravnateljice Vesne Vrbošić bio je onaj koji se odnosi na projekt škole na kojem se intenzivno radi 9 godina - Domaća zadaća je iznimka, a ne pravilo. Učitelji OŠ Sračinec saznali su da su učitelji sami dogovorili nekoliko osnovnih stajališta na učiteljskom vijeću koristeći za polazište teorije W. Glassera, američkog psihijatra i osnivača teorije izbora koja je teorijska osnova realitetne terapije što izvire iz kliničke prakse dr. Glassera te biološke teorije po imenu Perceptualna kontrolna teorija koja tumači ponašanje svih živih bića.
Tako su se učitelji usuglasili oko nekoliko stajališta: domaća zadaća je iznimka, a ne pravilo; ona je izrazito individualno pitanje; mora imati sasvim određenu svrhu; učenik mora imati mogućnost izbora zadataka za rješavanje s obzirom na njihovu količinu, težinu i vlastite mogućnosti; nastavni rad mora biti poticajan za aktivniji odnos učenika u procesu usvajanja znanja na nastavnome satu; učenika treba voditi prema samostalnosti i povjerenju u vlastite mogućnosti. Učitelji su u obvezi jasno istaknuti ishode učenja i uputiti učenika na ponavljanje sadržaja bitnih za usvajanje znanja na sljedećem nastavnome satu.
Ovakav pristup nastavi vrlo je izazovan i motivirajući i za učenike i za učitelji te se pokazao uspješnim.
Ostatak dana stručnog putovanja proveden je u gastronomskom i enološkom upoznavanju okusa i mirisa Slavonije i Baranje na ekološkom gospodarstvu Baranjska kuća u Karancu te u Kneževim vinogradima. Sve se to začinilo i povijesnom šetnjom po Osijeku u društvu lokalnog vodiča i ugodnu osječku kavicu u centru ovog lijepog grada komplicirane i često podijeljene prošlosti i dinamične budućnosti.
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
List DUGA |
Država , grad , selo.... |
Ukupno: 451482