IZLET U VUKOVAR
Autor: Tina Petras, Josip Vrcić, 24. 1. 2019.
Učenici osmih razreda dana 16. siječnja 2019. godine zaputili su se na dvodnevni izlet u Vukovar. Čim smo došli pred autobus, svi su nestrpljivo iščekivali početak puta. Put je bio dug i iscrpljujući, ali u isto vrijeme zabavan jer smo se svi odlično provodili. Kada smo došli pred hostel, prvo smo otišli na ručak, a potom na predavanje o žrtvi Vukovara. Nakon toga bili smo na još jednom predavanju gdje nam je vojna osoba iz prve ruke pričala o ratnim stradanjima i razaranjima. Također smo saznali koliko je rat bio uistinu okrutan i nepravedan. Poslije predavanja dobili smo slobodno vrijeme za razgledavanje grada. Vukovar je prekrasan barokni grad. kao da rata nikada nije bilo, sve je izvana obnovljeno, ali unutarnje rane teško će zacijeliti.
Nakon duge, neprospavane, ali na kraju svega, zabavne noći došlo je i jutro. Kada su se svi vratili s doručka, krenuli smo prema memorijalnim lokacijama. Prva lokacija na našem popisu bio je franjevački samostan i crkva sv. Filipa i Jakova. Prvo smo pogledali kratki film o ratu u Vukovaru kako su ih Srbi napali i uspjeli odglumiti kao da je građanski rat. Nakon filma smo otišli u prostoriju gdje se održava misa. I tamo nam je svećenik pričao o tome kako su Srbi htjeli minirati crkvu, no nisu uspjeli jer ih je UN spriječio. Još uvijek crkva ima 21 rupu. U svakoj toj rupi je bila mina koja je trebala crkvu sravniti sa zemljom. Osim toga, crkvu su svaki dan bombardirale srpske postrojbe i JNA. Poslije smo išli u izložbene prostore memorijalnog centra Domovinskog rata. Tu smo imali odličnog vodiča koji je ujedno i vojnik. Na ovoj lokaciji smo vidjeli zrakoplove, tenkove, topove, oružja. Zapravo smo vidjeli sve oružje kojim su se koristile vukovarska i srpska vojska. Vodič je bio zbilja odličan i uopće nije bio dosadan. Vidjelo se da zna zbilja puno o tome što ga je i činilo zanimljivim. Onda smo otišli na memorijalno groblje žrtava iz Domovinskog rata i stali kod masovne grobnice na Ovčari gdje smo zapalili svijeću i posvetili minutu šutnje poginulima. Sljedeća postaja je bila Spomen dom hrvatskih branitelja i vukovarska bolnica. Tamo smo prvo pogledali petnaestominutni film. Nakon čega nas je vodič proveo kroz cijelu bolnicu. Jako mi se svidjelo što je podrum bolnice ostao nerenoviran kako bi se sjećali Domovinskog rata. Priča koja mi je ostala u sjećanju je kada je na bolnicu bačena krmača koja je probila sve katove i pala pacijentu između nogu, ali nije eksplodirala. Zadnja lokacija koju smo morali posjetiti prije ručka bio je spomen dom Ovčara. Tu mi je u sjećanju ostao vodič koji je pričao na jako zanimljiv način. On nam je isto malo ispričao o povijesti Vukovara. Kada je završio, krenuli smo na ručak. Poslije ručka smo otišli u Školu mira gdje se održao i kviz. U prvih 11 pitanja smo bili prvi na kvizu imali smo sve bodove, ali sreća se okrenula i završili smo zadnji. No, nema veze važno je da smo se mi zabavili u Vukovaru i naučili mnogo o Domovinskom ratu. Kada je kviz završio ukrcali smo se u autobuse i krenuli domovima.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.