Pokrenimo solidarnost Povodom međunarodnog dana tolerancije
Autor: Ivana Kosko, 7. 11. 2019.
„U društvu čije vrijednosti propadaju, koje je podijeljeno oko kulturoloških, vjerskih i socijalnih tema te koje pokazuje sve uočljivije znake nemogućnosti iskaza gostoprimstva prema drugima, pristup obrazovanju, umjetnosti i mogućnosti izražavanja od životne je važnosti. Više no ikada ključno je raditi s djecom na percepciji te naglašavanju vrijednosti tolerancije i poštovanja koje osobu čine odgovornim građaninom. Umjetnička djela kao proizvodi neponovljivog pojedinca koja prenose univerzalne poruke mogu pomoći u tom procesu. Ona otvaraju naše nazore prema nepoznatome i empatiji jer svjedoče o osjetljivim realnostima koja su katkad daleko od našeg trenutnog okružja. Pomažu nam premostiti osjećaje usamljenosti i straha koji uzrokuju tenzije jer ih je jednako lako iskusiti kada smo sami ili u skupini. Uče nas kako upotrijebiti jezik bez iskaza frustracije i ljutnje nadahnjujući nas na stvaralačke, umjetničke geste.“[i] Centar za mirovne studije u suradnji s dvije organizacije iz Europe, Foundation CIVES u Španjolskoj i School with Class Foundation in Poland dvije je godine za redom birao 8 fotografija iz četiri zemlje, koje indirektno propituju diskriminaciju, ali i pozivaju nas da s optimizmom prihvatimo zajednički ljudski identitet. Ove fotografije rad su fotografa i fotografkinja iz Francuske, Poljske, Španjolske i Hrvatske, a podržane priručnikom za nastavnike, pružale su odličnu priliku za rad s mladima u cilju gradnje građanstva koje je puno poštovanja, tolerancije i otvorenosti prema drugima. Projekt je u našoj školi provođen dvije godine u kontinuitetu. Za kraj smo, kako bi smo ponovo potaknuli učenike na razmišljenje, a povodom Međunarodnog dana tolerancije (16. studenog), organizirali izložbu s fotografijama koje smo obrađivali. Nekoliko su dana na panoima bili izloženi samo plakati s fotografijama, a zatim smo ih zamijenili plakatima na kojima popratni tekstovi autora fotografija i porukama učenika koje su nastale u sklopu projekta. Na panoima na ulazu u školu svoje su mjesto našli i odgovori na razglednice naših učenika.
U sklopu projekta učenici i učenice su analizirali fotografije, razgovarali o onome što vide, razmišljali o svijetu koji nas okružuje pa su zatim imali priliku kreativno se izraziti. Nastala su likovna djela i poruke koje su zabilježili na razglednice. Na razglednicama se nalaze fotografije koje govore o različitosti, diskriminaciji te vrijednostima kao što su jednakost, solidarnost, pravda i poštovanje. Razglednice se sastoje od dva dijela te su nasumično odabrani primatelji iz lokalne zajednice imali priliku na frankiranim dijelovima razglednica odgovoriti na poruke naših učenika.
Osim slanja razglednica, u sklopu ovog projekta učenici iz ove četiri zemlje naučili su kako analizirati slike i poruke skrivene u njima, ali i druge vizualne materijale kojima su svakodnevno okruženi u suvremenom društvu. Učenici su i ove godine pokazali velik interes za ovaj projekt što nam govori o vrijednosti ovakvog načina rada s njima.
[i] https://www.cms.hr/system/publication/pdf/102/Pokreni_solidarnost_-_priru_nik_za_nastavnike_ce.pdf
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.