NASTAVAK MEĐUNARODNOG PROJEKTA SURADNJE ŠKOLA OŠ „KISELJAK“ – OŠ „STJEPAN RADIĆ“ - OŠ „MIHOVIL NAKOVIĆ“
Autor: Ivana Budimčić, 21. 11. 2019.
Međunarodni projekt suradnje između osnovnih škola OŠ „Kiseljak“ iz Kiseljaka, OŠ „Stjepan Radić“ iz Božjakovine i OŠ „Mihovil Naković“ iz Koljnofa (Mađarska), započet 2014. godine, nastavio se i ove godine. U projektu su prvotno sudjelovale samo hrvatske škole izvan matične domovine koje provode nastavni plan i program na hrvatskom jeziku, a cilj je projekta njegovanje hrvatskog jezika, promicanje hrvatske kulture, tradicije i običaja. Prošle se godine potpisivanjem Povelje o prijateljstvu i suradnji u projekt uključila i OŠ „Stjepan Radić“ iz Božjakovine kako bi podržala nastojanja Hrvata izvan domovine da se povežu međusobno, a i sa svojom matičnom domovinom kroz međuškolsku suradnju. Susret triju škola ove se godine održavao 4. – 9. studenog 2019. a domaćin je bila dvojezična Osnovna škola i čuvarnica „Mihovil Naković“ iz Koljnofa. Na putu iz Kiseljaka ravnateljicu OŠ „Kiseljak“ Vitku Grgić, dvije djelatnice škole i 14 učenika dočekali su u OŠ „Stjepan Radić“ u Božjakovini, uz ravnatelja Juru Miškovića i djelatnike škole, predstavnici Središnjeg državnog ureda za Hrvate izvan Republike Hrvatske Ivan Zeba i Katarina Živković. Na taj su način željeli izraziti svoju podršku projektu i pohvaliti nastojanja škola da se međusobno povežu kroz obrazovanje, kulturu i tradiciju, vjerujući da se upravo u takvoj suradnji nalaze neslućeni potencijali za poboljšanje kvalitete života Hrvata izvan domovine.
Valja spomenuti da sam projekt, koji je veoma zahtjevan, osim lokalne zajednice i osnivača škola, već dvije godine financira upravo Središnji državni ured za Hrvate izvan RH. Nakon sastanka djelatnici i učenici obiju škola zaputili su se na gostovanje u Mađarsku. U Koljnof su došli u večernjim satima gdje su ih dočekali ravnateljica OŠ „Mihovil Naković“ Ágnes Sárközi , djelatnici i učenici škole te obitelji u kojima će učenici biti smješteni sljedećih pet dana u Mađarskoj. Drugi su dan gosti iz BiH i Hrvatske primljeni u uredu koljnofske Samouprave gdje ih je srdačno pozdravio načelnik Franjo Grubić. Svoje je goste proveo kroz povijest Koljnofa i Soprona s kojim je Koljnof blisko povezan svojom poviješću i gospodarstvom. Nakon toga su se u školi nastavile radionice i predavanja prema unaprijed dogovorenom programu. Prvi je dan posjeta završio izletom u Sopron gdje su upoznali njegove kulturne znamenitosti kroz zanimljiva predavanja cijenjenog koljnofskog poznavatelja povijesti gradišćanskih Hrvata dr. Franje Pajrića.
Drugi dan projekta nastavio se posjetom gradišćanskim Hrvatima u Austriji. Posjet je započeo izletom u Beč. Vodiči kroz bečke znamenitosti i povijest Hrvata u Beču gostima su bili Ingrid Klemensits, učiteljica Hrvatskog jezika i Fizike u OŠ „Mihovil Naković“ i dr. Josip Seršić, jedan od najcjenjenijih poznavatelja hrvatske povijesti u Beču i autor knjige Hrvatski Beč.
Nakon obilaska goste je u svoje bečke prostorije primila Hrvatska zajednica, na čelu s gospodinom Petrom Tyranom, glavnim urednikom Hrvatskih novina i članom predsjedništva Hrvatskog centra te gospođom Gabrielom Karall Novak, tajnicom Centra. Tamo su ih upoznali s djelovanjem Centra koji kroz svoje različite aktivnosti i danas njeguje hrvatski jezik i vezu gradišćanskih Hrvata s matičnom domovinom. Svoje su goste pozvali na jedno od najpoznatijih događanja koje organiziraju Hrvati u Austriji, Hrvatski bal koji se već 72 godine održava u Parkhotelu Schonbrunn.
Uslijedio je posjet gradu Željezno (Eisenstadt) koji je središte najmlađe austrijske savezne zemlje Gradišća. Nakon kratke šetnje gradom sudionike projekta primili su djelatnici Televizije ORF B Fred Hergović, voditelj Hrvatske manjinske redakcije austrijske televizije i Marijana Palatin, novinarka i voditeljica emisije Dobar dan Hrvati. Tom je prilikom ravnateljica OŠ „Kiseljak“ Vitka Grgić u intervjuu upoznala slušatelje Radija ORF s ciljevima ovog trilateralnog međunarodnog projekta.
Drugi je dan projekta završio zanimljivim druženjem u televizijskom studiju Hrvatske redakcije gdje su se učenici okušali u voditeljskom poslu i čitanju s tzv. blesimetra.
Treći se dan susreta nastavio kreativnim radionicama koje su se održale u Interaktivnom muzeju gradišćanskih Hrvata u Koljnofu. Učenici su izrađivali torbice koje su bojali u boje svojih država te različite božićne ornamente. Plesali su tradicionalne plesove i zajednički napisali himnu prijateljstva.
Poslije ručka sa svojim su domaćinima istraživali povijesno i kulturno nasljeđe Koljnofa. Posjetili su dvije koljnofske crkve, tradicionalnu kuću i Spomenik budućnosti. Posebno je zanimljivo da su u Koljnofu mogli posjetiti i Ulicu Kiseljak koja je dobila ime upravo po Kiseljaku, prijateljskom gradu Koljnofa.
Poslijepodne su roditelji i koljnofski učitelji za učenike u školi organizirali zajedničko druženje i društvene igre na kojima su se učenici još više zbližili i proveli ugodno vrijeme zajedno.
Posljednji dan započeo je ujutro športskim aktivnostima. Naši su se učenici okušali u različitim varijantama dvoranskog hokeja i utrka s palicama. U igrama su sudjelovali vrlo srčano, a bilo je i puno smijeha.
Nakon sportskih aktivnosti organizirane su različite društvene igre u koje su uklopljeni simboli koljnofske povijesti i kulture. Učenici iz Mađarske pripremili su nekoliko prezentacija kojima su predstavili svoj grad i zajednicu. Pripremili su puzzle za svoje goste kojima su slagali prepoznatljive koljnofske građevine i simbole: zastavu, grb, školu, crkve i muzeje. Zatim su ih upoznali s Tambom, društvenom igrom čiji je kreator upravo Mađar. Radi se o jednoj vrsti kompliciranije igre križić-kružić s mnogo više figura i koja se odvija u 3D prostoru. Nakon druženja učenici obiju škola dobili su za svoje škole na poklon igru, šarene kemijske olovke i blokove s logom Osnovne škole „Mihovil Naković“.
Nakon ručka svi su sudionici projekta krenuli na izlet u Nagycenk, u memorijalni dvorac obitelji Szechenyi. Tamo su upoznali povijest obitelji Ferenca Szechenyija, kojeg nazivaju najvećim Mađarom zbog njegova doprinosa napretku mađarske znanosti i kulture. Po obilasku dvorca uslijedio je posjet vidikovcu u Sopronu gdje je smještena bob-staza u šumi što je jedna od osobitosti Soprona. Učenici su uživali u spuštanju brzom stazom i mnogi su nekoliko puta morali isprobati adrenalinski doživljaj. Na kraju dana svi su iskoristili slobodno vrijeme kako bi pronašli suvenire za svoje najdraže.
Na kraju susreta može se zaključiti da su sve aktivnosti planirane projektom u cijelosti ostvarene. Sudionici su naučili mnogo o koljnofskoj i mađarskoj kulturi i povijesti te se međusobno povezali zajedničkim jezikom i precima kroz nova prijateljstva. Mladi ljudi uključeni u projekt bit će zalog su za očuvanje hrvatskog jezika i identiteta u budućnosti zemalja u kojima žive Hrvati.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.