POSTUPAK UPISA DJETETA U PRVI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE
Autor: Andreja Gregurić Jug, 15. 3. 2022.
U prvi razred osnovne škole upisuju se djeca koja do 1. travnja imaju navršenih 6 godina života. Za dijete koje nije školski obveznik, ali do kraja godine navršava šest godina, roditelj ili skrbnik može najkasnije do 31. ožujka tekuće godine podnijeti Uredu državne uprave zahtjev za prijevremeni upis djeteta u školu. Uz zahtjev je potrebno priložiti: rodni list djeteta, uvjerenje o prebivalištu te mišljenje stručnog tima predškolske ustanove o psihofizičkom stanju djeteta.
Za upis djeteta u prvi razred potrebno je:
1. Obaviti liječnički pregled djeteta kod školske liječnice. Ako dijete ne može pristupiti pregledu u propisanom roku, roditelj ili staratelj dužan je do 30. svibnja o tome obavijestiti Stručno povjerenstvo škole. Njega čine nadležni liječnik škole – specijalist školske medicine i djelatnici škole: stručni suradnici pedagog ili psiholog i defektolog te učitelj razredne nastave.
Što se tiče liječničkog pregleda u školskoj ambulanti od ove godine predbilježbe se vrše od 28.03. putem linka kvacica.hr ,
Otvaranjem linka, roditelji će biti upućeni u naručivanje, tj. pratit će upute (koje će biti jako jednostavne) i sami odabrati termin pregleda.
2. Stručno povjerenstvo škole vrši testiranje djeteta za upis u prvi razred. Tu najčešće nastaju neke nedoumice i razne priče koje se vrte među roditeljima. Mi, dakle, ne ispitujemo čitanje niti pisanje Vašeg djeteta. Nas zanima psihofizičko stanje našeg budućeg učenika. Svako dijete je specifično, razvoj svakog djeteta je različit i individualan (npr. razlike u razvoju dječaka i djevojčica ili razlike među djecom koje potječu iz različitih socio-kulturnih sredina). Ipak, postoji mnogo zajedničkih karakterističnih osobina koje se u literaturi navode kao norme za pojedinu dob. Poznavanje tih normi nam omogućava da znamo koja postignuća možemo, a koja ne možemo očekivati od djeteta određene dobi.
Ono što nas zanima kada dođete na testiranje u školu; što ispitujemo, provjeravamo i gledamo odnosno slušamo, je sljedeće:
- TJELESNI RAZVOJ: prosječna težina i visina, izmjena mliječnih zuba, mišićno tkivo te osjetilni organi (sluh, vid)
- GRUBA MOTORIK A: hodanje po ravnoj crti, stoj na jednoj nozi, kruženje rukom u prostoru
- FINA MOTORIKA: precrtavanje jednostavnijih oblika, ravnih i zakrivljenih linija, bojanje unutar zadanih prostora, precrtavanje brojki i slova i ako ih ne poznaje, povlačenje ravne i zakrivljene crte, povlačenje poteza olovkom između zadanih točaka, drži li olovku lagano, pravilno i bez grča te kontrolira li pritisak olovke na papir
- GOVORNE SPOSOBNOSTI: govor je korektan i glasan, artikuliranje svih glasova, sposobnost prepričavanja kratke priče, u stanju je napisati svoje ime, raspoznavanje glasova od kojih se sastoji kraća riječ
- INTELEKTUALNE SPOSOBNOSTI: uočavanje sličnosti i razlika, povezivanje dijelova u cjelinu, razlikovanje različitih veličina, mehaničko brojenje do 10 i više, točno imenovanje boja i tonova, trajanje pažnje je od 15 do 20 minuta, koncentracija na aktivnost je duža…
- SOCIJALNO – EMOCIONALNI RAZVOJ: usvojilo je određene norme ponašanja, reagira na naše zahtjeve i pitanja, poštuje pravila
Također nas zanimaju i razvojna odstupanja, ako ona postoje, kod svakog djeteta i kako dalje postupati u školi u odnosu na taj problem.
Prepoznati simptome razvojnih odstupanja kod djeteta pri upisu u prvi razred sigurno je jedna od najvažnijih zadaća upisne komisije. Razvojni poremećaji ili odstupanja mogu biti već tretirani u predškolskom periodu ili nisu uočena od strane roditelja i okoline. Stručnjaci se slažu da je izuzetno važno na vrijeme početi tretirati razvojna odstupanja. Tu ubrajamo na primjer deficit pažnje, hiperaktivnost, poremećaj vida ili sluha, teškoće u govoru, zaostajanje u razvoju, nedovoljno razvijene predčitalačke sposobnosti, dijete koje je doživjelo stres i sl.
Uloga stručnih suradnika, članova komisije za procjenu psihofizičkog razvoja djeteta za školu (spremnost za poučavanje) jest savjetovati roditelju najbolje načine kojima može pomoći djetetu.
NA DAN UPISA RODITELJ ILI SKRBNIK PREDOČUJE SLJEDEĆE PODATKE I DOKUMENTE: ime i prezime djeteta, datum i mjesto rođenja djeteta, OIB djeteta, ime oca i majke, ime skrbnika (ako postoji), adresa stanovanja i broj telefona/mobitela, mišljenje Stručnog povjerenstva o utvrđenom psihofizičkom stanju djeteta prije upisa u 1. razred (potvrdu od doktorice) i rješenje kojim se odobrava prijevremeni upis (odnosi se samo na djecu za koju je podnijet takav zahtjev).
Kroz razgovor s djetetom i roditeljem nastojimo dobiti sve značajnije informacije o djetetu i prilikama u kojima ono odrasta. Tu apeliram na sve roditelje da budu iskreni, jer nam takve informacije pomažu u određivanju raznih aktivnosti spram djeteta i roditelja u našem budućem druženju u školi tijekom školovanja Vašeg djeteta.
LITERATURA:
- PRIRUČNIK ZA UPIS DJECE U PRVI RAZRED, Jadranka Oštarčević, Agencija za odgoj i obrazovanje, Zagreb, 2008.
- ZAKON O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI, (Narodne novine, 87/ 2008)
-
PRAVILNIK o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, učenika te sastavu stručnoga povjerenstva, (Narodne novine, 67/2014)
-
PRAVILNIK O OSNOVNOŠKOLSKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU UČENIKA S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU (Narodne novine, 24/2015)
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.