RUKSAK PUN KULTURE U LUPOGLAVU
Autor: Ivana Kosko, 12. 9. 2023.
U vatrogasnom domu u Lupoglavu svi su učenici područne škole ovog ponedjeljka imali priliku pogledati i uživati u plesnoj predstavi Žohari Studija za suvremeni ples. Događanje je organizirano u sklopu programa Ruksak pun kulture. Više o predstavi i programu pročitajte u nastavku.
Plesna predstava Žohari, u režiji Maria Kovača i koreografiji Branka Bankovića, odigrana je u ponedjeljak 11. rujna 2023. u vatrogasnom domu u Lupoglavu. Ova je neverbalna plesna predstava odigrana za sve učenike područne škole i njihove učitelje i učiteljice. Iako u predstavi nema teksta, učenici su pokazali veliku zainteresiranost i znatiželju, aktivno i koncentrirano prateći predstavu.
Više o predstavi doznajemo iz pera Olge Vujović:
„Poljski slikar i književnik Stanislaw Ignacy Witkiewicz (1885.-1939.) napisao je u dobi od osam godina kratki dramski tekst Žohari u kojem je, pod utjecajem Shakespearea, prikazao kako nekakvi čudni insekti, po svemu sudeći žohari, opsjedaju kraljevstvo. Odjevene u kombinezone „maskirnih“ boja (Ana Mikulić) i ukroćenih kosa, ratnice-čuvarice (Dina Ekštajn, Ana Mrak, Martina Tomić, Ida Jolić) pomno prate zbivanja na rubu svojeg teritorija pri čemu se naizmjence kotrljaju, pužu ili prikradaju. U trenutku kada su uočile sumnjiva kretanja, uz panične povike „žo-ha-ri“ počinju pripremati obranu, dok neprijatelji, teledirigirani kukcoliki roboti (Vedran Relja) nadiru kroz vrata - one strateški raspoređuju svoje snage. Zaraćene strane u predstavi razdvojene su na tehnološku i ljudsku komponentu što nije samo kazališna dosjetka već i prepoznatljiva životna pojava. Često smo nedobrovoljni svjedoci sukoba (ratnog) između ljudi i tehnike ili onih (naoko) manje dramatičnih odnosa između virtualnog okruženja i stvarnog svijeta, onoga što nam je poznato i nečega potpuno nepoznatog, onoga uglavnom prihvatljivog i nečega duboko zastrašujućeg. Zahvaljujući duhovitoj koreografiji, sjajnoj glazbi (Tomislav Babić), dobro korištenom svjetlu (Marino Frankola) i beskompromisnoj predanosti mladih plesačica, predstava Žohari je zabavna i suvremena, jednako bliska djeci i odraslima.“
Nakon predstave uslijedila je vrlo dinamična polusatna radionica Verbalna i neverbalna komunikacija na kojoj su sudjelovali učenici 3. i 4. razreda. Učenici su se imali priliku upoznati s robotima iz predstave te rekreirati njene dijelove. Glumice i koreograf predstave poveli su ih na zanimljivo istraživanje kako gestama i pokretom prenijeti poruku nekome. Neverbalna komunikacija prenosi nam važne poruke u svakodnevnoj komunikaciji, a ponekad zanemarujemo da naše geste i pokreti mogu potpuno promijeniti izgovorenu poruku.
Ruksak (pun) kulture dio je vladina programa za vrtiće, osnovne i srednje škole. Program je zajednička inicijativa Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Zajednička je to investicija u području obrazovanja i kulture na nacionalnoj i lokalnoj razini te obuhvaća sve županije i općine. U program su uključene nevladine udruge, umjetničke organizacije, javne ustanove kao što su muzeji, profesionalni umjetnici, profesionalni slobodnjaci, inicijative u području kreativne industrije i dizajneri. Usmjeren je na lokalne zajednice koje su izdvojene zbog loše prometne povezanosti ili udaljenosti od većih gradova. Specifičnost je ovog programa suradnja s umjetničkim akademijama i studentima koji sudjeluju u radionicama za djecu i mlade u okviru programa koje su kreirali u suradnji sa svojim mentorima. S obzirom na svoju dob, studenti mogu uspostaviti dobar odnos s djecom i mladima, motivirati i senzibilizirati djecu i mlade u području umjetnosti i kulture te im pomoći da razviju pozitivan pristup svim vrstama umjetnosti i kulture. Program čini dostupnom i približava umjetnost i kulturu djeci i mladima, razvija njihovu estetičku kulturu i općenito senzibilnost mladih u području umjetnosti i kulture. Djeca i mladi senzibiliziraju se za pozitivan pristup svim vrstama umjetnosti i kulture.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.