ČITAMO MI, U OBITELJI SVI
Autor: Ivana Kosko, 30. 9. 2014.
Ove školske godine krećemo u novi ciklus projekta „Čitamo mi, u obitelji svi“. Projekt se u našoj školi provodi uz potporu Hrvatske mreže školskih knjižničara. U projektu će ove godine sudjelovati učiteljice Marija Bićanić, Sanja Biškup i Mirjana Paj , učenici i roditelji učenika trećih razreda matične škole.
"Sakupljamo boce -kupujemo knjige"
Sredstva za kupnju knjiga ove školske godine skupljaju sami učenici. Kroz listopad, pod geslom "Sakupljamo boce - kupujemo knjige", sakupljat ćemo plastične boce kako bi financirali kupnju knjiga za potrebe ovog projekta. Svaki utorak u listopadu učenici imaju priliku donijeti boce u razred. Također, ukoliko netko od roditelja želi donijeti veću količinu boca, knjižničarke će utorkom boce prikupljati u školskoj knjižnici od 16.15 do 17.00 sati. Cilj nam je sakupiti oko 1000 boca po razredu. Unaprijed zahvaljujemo roditeljima i učenicima na uloženom trudu. Kako napreduje naša akcija sakupljanja, učenici će moći pratiti na plakatu ispred školske knjižnice.
Više o dojmovima učenika u prošlogodišnjem ciklusu projekta, pročitajte u nastavku.
Osnovna ideja projekta potaknuti je čitanje unutar obitelji. Istraživanja su ukazala na to da su roditelji glavni uzor svojoj djeci i pokazalo se da je najbolji poticaj za čitanje djeci svakodnevno iskustvo u kojem roditelji svojim primjerom pokazuju kako je čitanje knjiga dobar način provođenja slobodnog vremena i kako uživaju u pročitanom. Vođeni rezultatima istraživanja prošle smo se školske godine odlučili uključiti u ovaj nacionalni projekt.
Projekt "Čitamo mi, u obitelji svi" u našoj se školi prošle godine provodio među učenicima trećih razreda matične škole tijekom drugog polugodišta uz potporu njihovih učiteljica Josipe Oreč Živković, Bernardice Perković i Antonije Kaleb.
Kako smo čitali?
Svaki je razred dobio svoj ruksak s 8 knjiga različite tematike kako bi svi unutar jedne obitelji mogli pronaći nešto za sebe. Knjige su bile izabrane iz skupina: CARSTVO DJEČJIH PRIČA (zbirke priča ili romani za djecu), OBITELJSKO DRUŽENJE UZ STIHOVE ILI ŠALE (zbirke pjesama, proze u stihovima, igrokaza, šala, duhovitih tekstova te stripovi i sl.), ISKLJUČIVO ZA ODRASLE (beletristične knjige - zbirke pjesama ili proze za odrasle članove obitelji), SLIKOVNICA - OBITELJSKA DRUŽIONICA (knjige za djecu s poteškoćama u čitanju i najmlađe članove obitelji), MALI ISTRAŽIVAČI (popularno-znanstvene knjige za obiteljsko druženje uz knjigu), ODGOJ DJECE I MLADIH (priručnici o odgoju za roditelje i učitelje), KNJIGOM UPOZNAJEMO KULTURU (knjige o tradiciji, kulturi i glazbi, poseban osvrt na hrvatsku povijest) i IGROM DO BOLJEG ČITANJA (knjige za slobodno provođenje vremena).
Uz knjige u naprtnjači bila je i bilježnica u koju je trebalo upisivati dojmove o pročitanom. Jedan od učenika trećeg razreda naprtnjaču je zadužio u petak. Sljedećih nekoliko dana cijela je obitelj trebala čitati po nekoliko minuta dnevno. Cilj nije bio pročitati cijele knjige, nego iz svake pronaći po nešto zanimljivo, družiti se i razgovarati o pročitanome te zapisati svoje dojmove u priloženu bilježnicu. Sljedeće srijede učenik je naprtnjaču vratio u razred te je ukratko iznosio svoje doživljaje i dojmove koje je zajedno s roditeljima zapisao u bilježnicu. Nakon toga naprtnjaču preuzela knjižničarka kako bi je sljedećeg petka novi učenik mogao ponijeti kući.
Na kraju nastavne godine razrednice trećih razreda i knjižničarka odabrale su najbolje dojmove. Najbolji dojam 3.a napisao je Karlo Vlašić. Najbolji dojam 3.b napisao je Vito Baša, a najbolji dojam 3.c napisao je Stjepan Dončević. Na kraju su podijeljene ankete za roditelje i učenike. Pitali smo ih kako im se sviđa projekt. Većina je dogovora bila izuzetno pozitivna. Učenici su isticali važnost vremena koje su proveli sa svojim roditeljima. A roditeljima se projekt uglavnom svidio i većina je komentirala da bi voljela da se projekt provodi svake godine.
Odabrane dojmove donosimo u cijelosti:
Kada sam donio kući ove knjige, nisam znao od kuda početi. Činio mi se prevelik zalogaj za mene. Ali kada smo u subotu sjeli svi zajedno za stol, svatko je dobio svoju knjigu. Normalno ja sam tražio najtanju knjigu dok su sestra, mama i tata uzeli ove deblje knjige. U početku sve mi je to bilo malo dosadno, ali kako je vrijeme odmicalo shvatio sam da su ove priče i knjige vrlo zanimljive. Nakon pročitanih knjiga neke stvari sam naučio. Mislio sam da pauk ima 6 nogu, a zapravo ih ima osam. Naučio sam izrađivati neke predmete od jesenskih plodova, saznao imena kukaca. Najbolje što mi se dogodilo prilikom čitanja je to što smo svi skupa bili zajedno za istim stolom i divno se družili.
Karlo Vlašić, 3.a
Pošto volim čitati, s nestrpljenjem sam očekivao ruksak s knjigama jer me zanimalo što je u njemu. Kada sam otvorio odmah sam počeo čitati knjigu Kukci i ostale životinje koja je zbog svojih sličica zainteresirala i mog brata Roka. Tata je odmah počeo čitati knjigu Patnje Antonije Brabec što je za cijelu obitelj bilo iznenađenje jer on stalno čita Sportske novosti i Večernji list. Mama je nedjeljno popodne kratila čitajući knjigu Kako se pomiriti i rekla je da je vrlo poučna. Ja sam svom malom bratu Roku morao pročitati knjigu Tinove pustolovine na tavanu, koju je Roko pažljivo slušao. Ja sam nakon toga pročitao strip po imenu Koko u Parizu. Posebno mi je bilo drago za knjigu Stvarajte i igrajte se reciklirajući jer je moj tata konačno usavršio gradnju brodića. Za kraj baka je pročitala knjigu Stakleni dvorac jer je i ona željela sudjelovati. Dok je meni za kraj ostala knjiga Svijet izuma. U mojoj obitelji čitali su svi i uz čitanje smo se dobro zabavili i nadam se da ću i u četvrtom razredu dobiti ruksak s knjigama za čitanje.
Vito Baša, 3.b
Stigao je petak kada su knjige stigle i u moju obitelj. Braća su me začuđeno pitala zašto dvije torbe. Kada samo počeo vaditi knjige iz naprtnjače, jedva su dočekali kada će im mama čitati knjigu Pozdrav proljeću, Mama, sve ću ti reći i Kako misli jure jednog malog Jure. Tata je odmah uočio knjigu o svemiru i znao je da će mu biti zanimljiva. Ja samo odlučio čitati knjigu Matilda i vještičji mačak i Pozdrav proljeću. Svatko je pronašao ponešto za sebe pa se i baka odlučila malo obogatiti znanjem ili barem pokušati vratiti svoje djetinjstvo knjigom Vitezovi i zamkovi i Roditeljstvo se može učiti. Tako se u jednoj večeri moj dom pretvorio u knjižnicu. Knjige su nam bile toliko zanimljive da smo ih pročitali u jednom danu i zatim prepričavali.
Stjepan Dončević, 3.c
Nadamo se da će i ovoj generaciji učenika trećih razreda projekt biti zanimljiv i poticajan.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.