Posljednji put u ovom sastavu - osmaši u Vukovaru
Autor: Ivona Josipović, Kristijan Galović, Dominik Jurinčić, Gabriela Todorić, 25. 5. 2015.
Učenici osmih razreda uputili su se na posljednji izlet u svojem osnovnom školovanju. Posjetili su Vukovar i Đakovo. U nastavku donosimo vam tri izvještaja učenika s tog izleta.
Krenuli smo u 6:30 i u Vukovar smo stigli u 9:45. Prvo smo bili u Vukovarskoj bolnici. U predvorju smo bolnice pogledali kratak film o ratni razaranjima u Vukovaru. Nakon toga smo vidjeli prostor u kojem su boravili ranjenici i medicinsko osoblje za vrijeme opsade Vukovara. Na zidu prostorije nalazi se dnevnik svih 87 dana opsade u obliku pločica s natpisima. Osim dnevnika tamo su pločice sa imenima osoblja i bolesnika koji su ubijeni ili nestali za vrijeme rata. Također smo posjetili vukovarski dvorac Eltz koji je pripadao plemićkoj obitelji Eltz, a danas je pretvoren u muzej grada Vukovara. Nakon toga smo krenuli na spomen područje Ovčaru gdje nam je vodič ispričao potresnu priču o mučenju i ubojstvima koja su se dogodila u noći 20. studenog 1991. Te noći je na Ovčaru odvedena i kasnije ubijena 261 osoba, među kojima su i šesnaestogodišnji dječak i trudnica. Zatim smo krenuli na memorijalno groblje posvećeno žrtvama Ovčare. Na putu do Đakova smo stali i kod Vukovarskog vodotornja, jednog od najpoznatijih simbola ratnih stradanja u tom gradu. U Đakovu smo prvo posjetili Đakovačku ergelu gdje se uzgajaju svjetski poznati Lipicanci. Tamo nam je vodič objasnio ponešto o povijesti te pasmine i o njihovoj dresuri. U najvećem zatvorenom jahalištu u Hrvatskoj smo svjedočili dresuri mladog Lipicanca. Poslije toga smo svratili do prekrasno oslikane đakovačke katedrale. Nakon slobodnog vremena smo se uputili prema Božjakovini gdje smo uz odličnu atmosferu u busu stigli u 21:30.
Dominik Jurinčić i Kristijan Galović, 8.d
Usred žitnice Hrvatske
Iako razočarani time što smo morali ustati u rano jutro i što nas je kiša pratila čitavim putem, na zadnjem izletu u osnovnoj školi dobro smo se zabavili. Tijekom puta nam je vodič pokušao vratiti optimizam veselim pričama, izgubljen u lošem vremenu, no kad smo došli u Vukovar brzo smo zaboravili na sve to. Ušavši u Vukovarsku bolnicu, koja je tijekom rata pretrpila mnoge štete, počeli smo shvaćati što se sve devedesetih godina tamo događalo i pozorno smo slušali sve o čemu su nam pričali. U palači Eltz smo već bili malo veseliji zbog zabavnog vodiča koji nas je vodio kroz taj muzej. Nakon toga je uslijedio opet jedan ozbiljan period u Memorijalnom centru Ovčare jer su u toj zgradi ispričali što se sve dogodilo ljudima na Ovčari i bila su ispisana sva imena poginulih. Tu nas je i našvodič Ivana zamolila da iz Vukovara odemo pamteći da uvijek moramo biti ponosni na ono što jesmo i poštivati tuđe. Nakon te lekcije svi smo napravili "selfie" s vodotornjem i krenuli prema Đakovu. Iako je bilo prigovora na ručak, nastavili smo se dobro zabavljati na ergeli. Neki su se konjima veoma svidjeli. Kod katedrale smo imali slobodno vrijeme, no kiša je padala pa se nitko nije baš šetao. Na povratku smo svi uglas pjevali pjesme koje su vozač i vodič puštali te se dobro nasmijali.
Ne znam za druge, no ja sam na ovom izletu shvatila da je Vukovar jedan od najjačih gradova naše domovine i da, dok se god naša zastava vijori na vrhu vodotornja, biti će i Hrvata. Vukovar je u ratu pao, ali se iz tog pepela digao i danas stoji. Ponosan.
Gabriela Todorić, 8.c
Vukovar
U rano jutro moj je razred i ostali osmaši došao sa svojim roditeljima pred školu. Roditelji su nas ispratili, a mi smo zauzeli svoja mjesta u autobusu. Nakon nekih sat i pol vremena stali smo na odmorištu i malo protegli noge. Malo prije podne stigli smo u divni herojski grad Vukovar gdje smo obišli vukovarsku bolnicu koja je spasila mnoge živote za vrijeme Domovinskog rata. Kada smo završili s obilaskom uputili smo se prema palači Eltz. Tamo smo mogli vidjeti mnoge skupocjene umjetnine i detalje prekrasnoga grada. U blizini palače nalazi se ušće rijeke Vuke u Dunav koje izgleda čarobno. Glavni cilj zbog kojeg smo zapravo došli u Vukovar jest da shvatimo značenje Domovinskog rata i budemo ponosni na žrtvu naših branitelja za domovinu i narod. Obišli smo Ovčaru i Memorijalno groblje gdje smo poslušali žalosnu priču kroz koju su morali proći Hrvati za vrijeme Domovinskog rata. Mnogi se nisu mogli suzdržati da ne puste suzu i ne pokažu osjećaje. Puni dojmova uputili smo se na ručak. Krenuli smo natrag istim putem kojim smo i došli te smo se zaustavili ispred hrabrog vodotornja koji je jedan od simbola obrane grada. U povratku smo obišli Đakovo poznato po svojim divnim konjima Lipicancima. U Đakovu smo još obišli i đakovačku katedralu - baziliku svetog Petra koja se svojom veličinom i izgledom doima kao dvorac snova. Kako bismo imali malo vremena za druženje dobili smo kratkih sat vremena slobodno.
Na našu žalost brzo je došlo vrijeme da se krene prema kućama. U autobusu smo se malo raspjevali i proveselili. Zaigrali smo i bocu istine te se malo nasmijali. Puni dojmova stigli smo kući i sve ispričali roditeljima. Na žalost to nam je bio posljednji izlet u ovom sastavu i više neće biti takvih druženja, ali imat ćemo lijepo sjećanje na Vukovar.
Ivona Josipović, 8.c
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.