Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.
Učenici trećih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika,
istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i
uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti.
Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.
Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.
Učenici trećih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika,
istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i
uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti.
Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.
Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.
Učenici četvrtih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika, istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti.
Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.
KOMENTAR NA PRIMJENU PROJEKTA RIJEČ DANA
U školskoj godini 2021./2022. sa svojim 4. a razredom provodila sam svakodnevno aktivnosti vezane uz projekt Riječ dana. Primijetila sam da učenici s interesom i samoinicijativno sudjeluju u projektu. Rado su odlazili u knjižnicu i samostalno koristili Hrvatski rječnik. Razvijali su timski rad pri otkrivanju značenja riječi. Koristili smo različite aktivnosti vezane uz otkrivanje značenja riječi: upotreba pri oblikovanju sintagmi, traženje riječi suprotnoga značenja, povezivali riječ s vlastitim iskustvom, neobične riječi pokušali oslikati, u tekstu zaokruživali riječ dana, stvarali nove riječi s korijenom zadane riječi, primjenjivali riječ zadanu kao temu u sastavku - stvaralaštvu, uočavali da su neke riječi složene od dvije riječi te su pokušavali složiti slične, igrali igre riječima koje smo sami smišljali, a osobito su ih interesirale riječi i rečenice prenesenog značenja.
Svjedoci smo slabe komunikacije učenika, bogatstvo rječnika im je loše, rečenice su kratke i nepotpune. Mnogi imaju poteškoća s čitanjem i pisanjem te razumijevanjem pročitanog. Izdvajanje novih i učenicima manje poznatih riječi, kurikulumom Hrvatskog jezika je ta aktivnost dobila na još većem značaju. Naime, još se veća pozornost negoli do sada posvećuje bogaćenju rječnika učenika, a čime se počinje već od prvog razreda. Prema ishodima koji se odnose na bogaćenje rječnika uočava se razina rasta aktivnosti kojima bi učenici trebali ostvariti zadane ishode: od razine traženja i uočavanja nepoznatih riječi do razine samostalnog traženja istih u rječniku hrvatskog jezika sve do njihove primjene u kontekstu.
Nakon provedenog projekta primijetila sam manje, ali značajne pomake što nam govori o korisnim stranama ovog projekta i da trebamo početi s projektom već u prvom razredu, prilagođavati aktivnosti dobi učenika te će korist dobivena ovim projektom biti još veća.
učiteljica Svemirka Mišković
RIJEČ DANA je projekt koji je započela knjižničarka Ida Bogadi iz OŠ Gustava Krkleca, Zagreb.
I ove godine, zbog vašeg velikog interesa ponovno sudjelujemo ovome projektu kako bi potaknuli učenike na rukovanje i snalaženje sa stručnom literaturom, te na usvajanje i ispravno korištenje hrvatskim jezičnim blagom.
OSNOVNE INFORMACIJE
Gdje: u školskoj knjižnici
Kad: iza drugog školskog sata (odmor)
Tko: prvi učenik/učenica koja uđe u školsku knjižnicu i želi izvući Riječ dana
Što: bira riječ otvarajući Rječnik hrvatskog jezika (nasumce otvori i prstom „ubode“ riječ)
I onda?
Onda se ta riječ, zajedno sa objašnjenjem istakne na panou ispred knjižnice i na web stranici škole, zajedno s imenom i prezimenom učenika koji ju je izvukao.
Kategorije učenika
Čuvar riječi je onaj/ona koji je preko 10 puta došao po Riječ dana
Sakupljač riječi je onaj/ona koji je došao 3 puta i više ali manje od 10 po Riječ dana.
Tragač je onaj/ona koji je došao svega 2 puta po Riječ dana.
Pamtitelj riječi: pobjednik/pobjednica na Skupu pamtitelja riječi.
Pamtiteljica riječi za 2017. godinu je Josipa Mandić.
Pamtiteljica riječi za 2018. godinu je Marsela Pratljačić.
Skup pamtitelja riječi se organizira početkom drugog polugodišta, a pristupaju oni koji žele pokušati zapamtiti što više riječi s popisa izvučenih riječi. Svi zainteresirani učenici budu pojedinačno i usmeno upitani za značenje pojedinih riječi s liste pred komisijom i pobjeđuje onaj/ona s najviše točnih odgovora.
Sve pronađene riječi možete pronaći u nastavku ove stranice. Značenja riječi koje učenici odaberu za riječ dana preuzimamo s Hrvatskog jezičnog portala.
16.10.2018.-7.11.2018.
Autor: Ivana Budimčić, 7. 11. 2018.
peripatètik Definicija pov. fil. pripadnik grčke filozofske škole (peripatetici su poučavali šetajući s učenicima) nàpiti (se) Definicija 1. (se čega) a. popiti tekućine koliko je potrebno da bi se utažila žeđ b. (se) dospjeti u stanje pijanstva, prestati biti trijezan od djelovanja alkoholnog pića; opiti se 2. (koga) a. dati komu tekućine da pije; napojiti b. učiniti da tko postane pijan; opiti (koga) Rijéčanin Definicija stanovnik Rijeke pȍmoću prij. (s G) Definicija preko, putem (koga ili čega), s pomoću, uz pomoć [uspjeh pomoću novca] kolònātskī prid. Izvedeni oblici Definicija koji se odnosi na kolonat (kolònāt Definicija 1. pov. ekon. u kasnoj antici, zakupnički odnos između kolona i zemljoposjednika 2. pov. u Dalmaciji i drugim primorskim krajevima u srednjem vijeku, čak i kasnije, društveni odnos između posjednika i težaka reguliran međusobno prihvaćenim odnosima kòlōn1 Definicija 1. pov. u doba Rimskog Carstva i ranog srednjeg vijeka, seljak polukmet 2. u različitim zemljama, zemljoradnik, nadničar, sitni zakupnik 3. a. kolonist b. kolonizator (npr. u Latinskoj Americi) plemènito Definicija na plemenit način (plemènit Definicija 1. a. koji se odlikuje moralnim osobinama; čovjekoljubiv, human b. uzvišen [plemenit cilj] 2. a. pov. koji pripada starom rodu [plemenit rod] b. koji ima odnjegovane odlike dobre pasmine, rase, vrste [plemeniti konj; plemenita plijesan] 3. izuzetan po ljepoti, eleganciji i sl. [plemenit vrat] Sintagma ∆ plemenita vještina sport boks; plemenite kovine (metali) kovine (metali) koje na zraku ne oksidiraju (platina, srebro, zlato); plemenite pobude uzvišene, humane, nesebične pobude; plemeniti divljak sociol. fil. konstrukcija dobrih svojstava koje se prema potrebi pripisuju pripadnicima primitivnih, zaostalih i sl. naroda (prema predodžbama i predrasudama izgrađenima u Z svijetu); plemeniti plinovi kem. plinoviti elementi koji teško stupaju u kemijske reakcije (helij, neon, argon, kripton, ksenon, radon) nȃslada Definicija intenzivno izraženo zadovoljstvo u ispunjenju želje; užitak (naslađívati se Definicija 1. osjećati veliko zadovoljstvo; uživati 2. osjećati zlobno zadovoljstvo, uživati u tuđoj nevolji (u osjećaju ostvarene osvete, u tome što se odužuje kakvo prije naneseno zlo) okupírati Definicija 1. (što, koga) vojnički zauzeti, zaposjesti neki teritorij ili zemlju vojnom silom 2. (se, koga) a. zabaviti (se) poslom, probuditi komu zanimanje za što b. oduzeti vrijeme, zaokupiti čime 3. (što) pren. razg. zauzeti, zaposjesti (mjesto u prijevoznom sredstvu i sl.) mùndura Definicija zast. odjeća (mùndīr Definicija pov. 1. svečani vojnički kaput 2. zast. činovnička službena odjeća) òsjetiti Definicija 1. a. ispitati ili tražiti dodirom b. imati osjećaj dodira [osjetio sam nešto] 2. a. iskusiti [svi će osjetiti njegov gnjev]; oćutjeti b. izraziti ili biti svjestan osjećaja, doživljaja ili uvjerenja; oćutjeti 3. imati poseban osjećaj ili reakciju na podražaj [osjetio sam potrebu da ga udarim] 4. znati [osjetio sam da u ovoj stvari ne griješim] 5. (se) a. doživjeti što na određen način b. biti u određenom psihofizičkom stanju priređívati Definicija pripremati, pripravljati, gotoviti, usp. prirediti (priréditi Definicija 1. pripremiti (jelo) 2. prethodno uraditi, učiniti unaprijed što je potrebno, pripremiti [prirediti novo izdanje romana] 3. organizirati predstavu, dati priredbu [prirediti spektakl; prirediti predstavu organizirati, dati predstavu (u kazalištu i sl.); prirediti doručak (ručak, večeru, obrok) obaviti sve radnje kao što je kuhanje i ob. još i poslužiti; napraviti, složiti] 4. (u raznim vezama riječi) [prirediti iznenađenje iznenaditi, namjestiti situaciju koju tko nije očekivao (ob. kao nešto što ovaj nije želio)] mútež (I) Definicija ono što se múti mútež (II) m 〈G -a〉 Definicija postupak onoga koji muti (4); muljanje, muljavina, mutljavina, zamutilo, mješavina tekućine i taloga ònāj Definicija 1. upućuje na osobu (ili predmet) izvan komunikacijske situacije između govornika i sugovornika, na onoga koji nije prisutan ili na ono što nije ovdje 2. (sr) a. (s G) zamjenjuje prilog tj. označava da je nešto malo po vrijednosti, obuhvatljivo pogledom, poznato kao neznatno i sl. [imam ono zemlje] b. zamjenjuje prilog: onda [kad sam te ono susreo, poznato kao neznatno i sl.] 3. gov. poštapalica bez značenja [jučer sam vas, onaj, tražio], usp. ovaj Sintagma Frazeologija ⃟ onaj (+ pojam koji se želi opisati ili se naznačuje) [brižljivo odabrana slika i lijepo uokvirena daje sobi onaj fini ugođaj]; (i, kad) ono nakon svega, nakon mnogih zgoda; ovo i ono razne svakovrsne stvari, svašta, koješta; onaj na nebu 1. Bog 2. (gomilanje riječi kao pojačanje značenja »ja ne znam«, »to se ne može znati« i sl.) [koliko će me ove zime koštati grijanje to (samo) Bog (Gospodin) zna (Sabaot) onaj na nebu] muljàrice Definicija zool. geol. Protospondyli, red riba primitivnih koštunjača, živjele u trijasu postrugati Definicija 1. Stružući očistiti, ostrugati: ~hrđu, ~kotao.
16.10.2018.-7.11.2018.
Autor: Ivana Budimčić, 7. 11. 2018.
peripatètik Definicija pov. fil. pripadnik grčke filozofske škole (peripatetici su poučavali šetajući s učenicima) nàpiti (se) Definicija 1. (se čega) a. popiti tekućine koliko je potrebno da bi se utažila žeđ b. (se) dospjeti u stanje pijanstva, prestati biti trijezan od djelovanja alkoholnog pića; opiti se 2. (koga) a. dati komu tekućine da pije; napojiti b. učiniti da tko postane pijan; opiti (koga) Rijéčanin Definicija stanovnik Rijeke pȍmoću prij. (s G) Definicija preko, putem (koga ili čega), s pomoću, uz pomoć [uspjeh pomoću novca] kolònātskī prid. Izvedeni oblici Definicija koji se odnosi na kolonat (kolònāt Definicija 1. pov. ekon. u kasnoj antici, zakupnički odnos između kolona i zemljoposjednika 2. pov. u Dalmaciji i drugim primorskim krajevima u srednjem vijeku, čak i kasnije, društveni odnos između posjednika i težaka reguliran međusobno prihvaćenim odnosima kòlōn1 Definicija 1. pov. u doba Rimskog Carstva i ranog srednjeg vijeka, seljak polukmet 2. u različitim zemljama, zemljoradnik, nadničar, sitni zakupnik 3. a. kolonist b. kolonizator (npr. u Latinskoj Americi) plemènito Definicija na plemenit način (plemènit Definicija 1. a. koji se odlikuje moralnim osobinama; čovjekoljubiv, human b. uzvišen [plemenit cilj] 2. a. pov. koji pripada starom rodu [plemenit rod] b. koji ima odnjegovane odlike dobre pasmine, rase, vrste [plemeniti konj; plemenita plijesan] 3. izuzetan po ljepoti, eleganciji i sl. [plemenit vrat] Sintagma ∆ plemenita vještina sport boks; plemenite kovine (metali) kovine (metali) koje na zraku ne oksidiraju (platina, srebro, zlato); plemenite pobude uzvišene, humane, nesebične pobude; plemeniti divljak sociol. fil. konstrukcija dobrih svojstava koje se prema potrebi pripisuju pripadnicima primitivnih, zaostalih i sl. naroda (prema predodžbama i predrasudama izgrađenima u Z svijetu); plemeniti plinovi kem. plinoviti elementi koji teško stupaju u kemijske reakcije (helij, neon, argon, kripton, ksenon, radon) nȃslada Definicija intenzivno izraženo zadovoljstvo u ispunjenju želje; užitak (naslađívati se Definicija 1. osjećati veliko zadovoljstvo; uživati 2. osjećati zlobno zadovoljstvo, uživati u tuđoj nevolji (u osjećaju ostvarene osvete, u tome što se odužuje kakvo prije naneseno zlo) okupírati Definicija 1. (što, koga) vojnički zauzeti, zaposjesti neki teritorij ili zemlju vojnom silom 2. (se, koga) a. zabaviti (se) poslom, probuditi komu zanimanje za što b. oduzeti vrijeme, zaokupiti čime 3. (što) pren. razg. zauzeti, zaposjesti (mjesto u prijevoznom sredstvu i sl.) mùndura Definicija zast. odjeća (mùndīr Definicija pov. 1. svečani vojnički kaput 2. zast. činovnička službena odjeća) òsjetiti Definicija 1. a. ispitati ili tražiti dodirom b. imati osjećaj dodira [osjetio sam nešto] 2. a. iskusiti [svi će osjetiti njegov gnjev]; oćutjeti b. izraziti ili biti svjestan osjećaja, doživljaja ili uvjerenja; oćutjeti 3. imati poseban osjećaj ili reakciju na podražaj [osjetio sam potrebu da ga udarim] 4. znati [osjetio sam da u ovoj stvari ne griješim] 5. (se) a. doživjeti što na određen način b. biti u određenom psihofizičkom stanju priređívati Definicija pripremati, pripravljati, gotoviti, usp. prirediti (priréditi Definicija 1. pripremiti (jelo) 2. prethodno uraditi, učiniti unaprijed što je potrebno, pripremiti [prirediti novo izdanje romana] 3. organizirati predstavu, dati priredbu [prirediti spektakl; prirediti predstavu organizirati, dati predstavu (u kazalištu i sl.); prirediti doručak (ručak, večeru, obrok) obaviti sve radnje kao što je kuhanje i ob. još i poslužiti; napraviti, složiti] 4. (u raznim vezama riječi) [prirediti iznenađenje iznenaditi, namjestiti situaciju koju tko nije očekivao (ob. kao nešto što ovaj nije želio)] mútež (I) Definicija ono što se múti mútež (II) m 〈G -a〉 Definicija postupak onoga koji muti (4); muljanje, muljavina, mutljavina, zamutilo, mješavina tekućine i taloga ònāj Definicija 1. upućuje na osobu (ili predmet) izvan komunikacijske situacije između govornika i sugovornika, na onoga koji nije prisutan ili na ono što nije ovdje 2. (sr) a. (s G) zamjenjuje prilog tj. označava da je nešto malo po vrijednosti, obuhvatljivo pogledom, poznato kao neznatno i sl. [imam ono zemlje] b. zamjenjuje prilog: onda [kad sam te ono susreo, poznato kao neznatno i sl.] 3. gov. poštapalica bez značenja [jučer sam vas, onaj, tražio], usp. ovaj Sintagma Frazeologija ⃟ onaj (+ pojam koji se želi opisati ili se naznačuje) [brižljivo odabrana slika i lijepo uokvirena daje sobi onaj fini ugođaj]; (i, kad) ono nakon svega, nakon mnogih zgoda; ovo i ono razne svakovrsne stvari, svašta, koješta; onaj na nebu 1. Bog 2. (gomilanje riječi kao pojačanje značenja »ja ne znam«, »to se ne može znati« i sl.) [koliko će me ove zime koštati grijanje to (samo) Bog (Gospodin) zna (Sabaot) onaj na nebu] muljàrice Definicija zool. geol. Protospondyli, red riba primitivnih koštunjača, živjele u trijasu postrugati Definicija 1. Stružući očistiti, ostrugati: ~hrđu, ~kotao.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.