Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.
Učenici trećih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika,
istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i
uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti.
Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.
Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.
Učenici trećih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika,
istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i
uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti.
Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.
Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.
Učenici četvrtih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika, istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti.
Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.
KOMENTAR NA PRIMJENU PROJEKTA RIJEČ DANA
U školskoj godini 2021./2022. sa svojim 4. a razredom provodila sam svakodnevno aktivnosti vezane uz projekt Riječ dana. Primijetila sam da učenici s interesom i samoinicijativno sudjeluju u projektu. Rado su odlazili u knjižnicu i samostalno koristili Hrvatski rječnik. Razvijali su timski rad pri otkrivanju značenja riječi. Koristili smo različite aktivnosti vezane uz otkrivanje značenja riječi: upotreba pri oblikovanju sintagmi, traženje riječi suprotnoga značenja, povezivali riječ s vlastitim iskustvom, neobične riječi pokušali oslikati, u tekstu zaokruživali riječ dana, stvarali nove riječi s korijenom zadane riječi, primjenjivali riječ zadanu kao temu u sastavku - stvaralaštvu, uočavali da su neke riječi složene od dvije riječi te su pokušavali složiti slične, igrali igre riječima koje smo sami smišljali, a osobito su ih interesirale riječi i rečenice prenesenog značenja.
Svjedoci smo slabe komunikacije učenika, bogatstvo rječnika im je loše, rečenice su kratke i nepotpune. Mnogi imaju poteškoća s čitanjem i pisanjem te razumijevanjem pročitanog. Izdvajanje novih i učenicima manje poznatih riječi, kurikulumom Hrvatskog jezika je ta aktivnost dobila na još većem značaju. Naime, još se veća pozornost negoli do sada posvećuje bogaćenju rječnika učenika, a čime se počinje već od prvog razreda. Prema ishodima koji se odnose na bogaćenje rječnika uočava se razina rasta aktivnosti kojima bi učenici trebali ostvariti zadane ishode: od razine traženja i uočavanja nepoznatih riječi do razine samostalnog traženja istih u rječniku hrvatskog jezika sve do njihove primjene u kontekstu.
Nakon provedenog projekta primijetila sam manje, ali značajne pomake što nam govori o korisnim stranama ovog projekta i da trebamo početi s projektom već u prvom razredu, prilagođavati aktivnosti dobi učenika te će korist dobivena ovim projektom biti još veća.
učiteljica Svemirka Mišković
RIJEČ DANA je projekt koji je započela knjižničarka Ida Bogadi iz OŠ Gustava Krkleca, Zagreb.
I ove godine, zbog vašeg velikog interesa ponovno sudjelujemo ovome projektu kako bi potaknuli učenike na rukovanje i snalaženje sa stručnom literaturom, te na usvajanje i ispravno korištenje hrvatskim jezičnim blagom.
OSNOVNE INFORMACIJE
Gdje: u školskoj knjižnici
Kad: iza drugog školskog sata (odmor)
Tko: prvi učenik/učenica koja uđe u školsku knjižnicu i želi izvući Riječ dana
Što: bira riječ otvarajući Rječnik hrvatskog jezika (nasumce otvori i prstom „ubode“ riječ)
I onda?
Onda se ta riječ, zajedno sa objašnjenjem istakne na panou ispred knjižnice i na web stranici škole, zajedno s imenom i prezimenom učenika koji ju je izvukao.
Kategorije učenika
Čuvar riječi je onaj/ona koji je preko 10 puta došao po Riječ dana
Sakupljač riječi je onaj/ona koji je došao 3 puta i više ali manje od 10 po Riječ dana.
Tragač je onaj/ona koji je došao svega 2 puta po Riječ dana.
Pamtitelj riječi: pobjednik/pobjednica na Skupu pamtitelja riječi.
Pamtiteljica riječi za 2017. godinu je Josipa Mandić.
Pamtiteljica riječi za 2018. godinu je Marsela Pratljačić.
Skup pamtitelja riječi se organizira početkom drugog polugodišta, a pristupaju oni koji žele pokušati zapamtiti što više riječi s popisa izvučenih riječi. Svi zainteresirani učenici budu pojedinačno i usmeno upitani za značenje pojedinih riječi s liste pred komisijom i pobjeđuje onaj/ona s najviše točnih odgovora.
Sve pronađene riječi možete pronaći u nastavku ove stranice. Značenja riječi koje učenici odaberu za riječ dana preuzimamo s Hrvatskog jezičnog portala.
Izrada stalka za olovke
Autor: Ivana Kosko, 1. 4. 2014.
1. travnja 2014. godine na druženju članica izvannastavne skupine Mladi knjižničari četvrtih razreda nastali su stalci za olovke od kartona i rola toaletnog papira. Učenice i knjižničarka Ivana oblijepile su karton i role samoljepljivom folijom u tri boje. Uz malo truda i zajedničko druženje dobile smo zanimljive ukrase za naše radne stolove. Pokušajte i vi!
Fotografije gotovih radova pogledajte u nastavku.
Izrada stalka za olovke
Autor: Ivana Kosko, 1. 4. 2014.
1. travnja 2014. godine na druženju članica izvannastavne skupine Mladi knjižničari četvrtih razreda nastali su stalci za olovke od kartona i rola toaletnog papira. Učenice i knjižničarka Ivana oblijepile su karton i role samoljepljivom folijom u tri boje. Uz malo truda i zajedničko druženje dobile smo zanimljive ukrase za naše radne stolove. Pokušajte i vi!
Fotografije gotovih radova pogledajte u nastavku.
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.