preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Stjepan Radić" Božjakovina

Riječ dana 2023./2024.

Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.

Učenici trećih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika,

istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i

uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti. 

Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.

 

 

 


Riječ dana 2022./2023.

Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.

Učenici trećih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika,

istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i

uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti. 

Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.


Riječ dana 2021./2022.

Projekt Riječ dana zamišljen je kao poticaj učenicima na otkrivanje jezičnog blaga hrvatskog rječnika.

Učenici četvrtih razreda pronalaziti će nove riječi u tiskanom izdanju Hrvatskog rječnika, istraživati rječnik na Hrvatskom jezičnom portalu i uz pomoć učiteljica stvarati rečenice u kojima će te iste riječi pokušati pravilno upotrijebiti. 

Kakvo smo sve "blago" otkrili pogledajte ovdje.

 

KOMENTAR NA PRIMJENU PROJEKTA RIJEČ DANA

U školskoj godini 2021./2022. sa svojim 4. a razredom provodila sam svakodnevno aktivnosti vezane uz projekt Riječ dana. Primijetila sam da učenici s interesom i samoinicijativno sudjeluju u projektu. Rado su odlazili u knjižnicu i samostalno koristili Hrvatski rječnik. Razvijali su timski rad pri otkrivanju značenja riječi. Koristili smo različite aktivnosti vezane uz otkrivanje značenja riječi: upotreba pri oblikovanju sintagmi, traženje riječi suprotnoga značenja, povezivali riječ s vlastitim iskustvom, neobične riječi pokušali oslikati, u tekstu zaokruživali riječ dana, stvarali nove riječi s korijenom zadane riječi, primjenjivali riječ zadanu kao temu u sastavku - stvaralaštvu, uočavali da su neke riječi  složene od dvije riječi te su pokušavali složiti slične, igrali igre riječima koje smo sami smišljali, a osobito su ih interesirale riječi i rečenice prenesenog značenja.

Svjedoci smo slabe komunikacije učenika, bogatstvo rječnika im je loše, rečenice su kratke i nepotpune. Mnogi imaju poteškoća s čitanjem i pisanjem te razumijevanjem pročitanog. Izdvajanje novih i učenicima manje poznatih riječi, kurikulumom Hrvatskog jezika je ta aktivnost dobila na još većem značaju. Naime, još se veća pozornost negoli do sada posvećuje bogaćenju rječnika učenika, a čime se počinje već od prvog razreda. Prema ishodima koji se odnose na bogaćenje rječnika uočava se razina rasta aktivnosti kojima bi učenici trebali ostvariti zadane ishode: od razine traženja i uočavanja nepoznatih riječi do razine samostalnog traženja istih u rječniku hrvatskog jezika sve do njihove primjene u kontekstu.

Nakon provedenog projekta primijetila sam manje, ali značajne pomake što nam govori o korisnim stranama ovog projekta i da trebamo početi s projektom već u prvom razredu, prilagođavati aktivnosti dobi učenika te će korist dobivena ovim projektom biti još veća.

učiteljica Svemirka Mišković


RIJEČ DANA

RIJEČ  DANA je projekt koji je započela knjižničarka Ida Bogadi iz OŠ Gustava Krkleca, Zagreb.

I ove godine, zbog vašeg velikog interesa ponovno sudjelujemo ovome projektu kako bi potaknuli učenike na rukovanje i snalaženje sa stručnom literaturom, te na usvajanje i ispravno korištenje hrvatskim jezičnim blagom.

OSNOVNE  INFORMACIJE

Gdje: u školskoj knjižnici

Kad: iza drugog školskog sata (odmor)

Tko: prvi učenik/učenica koja uđe u školsku knjižnicu i želi izvući Riječ dana

Što: bira riječ otvarajući Rječnik hrvatskog jezika (nasumce otvori i prstom „ubode“ riječ)

I onda?

Onda se ta riječ, zajedno sa objašnjenjem istakne na panou ispred knjižnice i na web stranici škole, zajedno s imenom i prezimenom učenika koji ju je izvukao.

Kategorije učenika

Čuvar riječi je onaj/ona koji je preko 10 puta došao po Riječ dana

Sakupljač riječi je onaj/ona koji je došao 3 puta i više ali manje od 10 po Riječ dana.

Tragač je onaj/ona koji je došao svega 2 puta po Riječ dana.

Pamtitelj riječi: pobjednik/pobjednica na Skupu pamtitelja riječi.

Pamtiteljica riječi za 2017. godinu je Josipa Mandić.

Pamtiteljica riječi za 2018. godinu je Marsela Pratljačić.

Skup pamtitelja riječi se organizira početkom drugog polugodišta, a pristupaju oni koji žele pokušati zapamtiti što više riječi s popisa izvučenih riječi. Svi zainteresirani učenici budu pojedinačno i usmeno upitani za značenje pojedinih riječi s liste pred komisijom i pobjeđuje onaj/ona s najviše točnih odgovora.

Sve pronađene riječi možete pronaći u nastavku ove stranice. Značenja riječi koje učenici odaberu za riječ dana preuzimamo s Hrvatskog jezičnog portala.


Riječ dana 2017./2018.

Moći

Autor: Administrator , 2. 10. 2017.

mȍći (I) (što) dv. 〈prez. mògu, mȍžeš, za predbuduću radnju mȍgnēm, aor. mògoh, impf. mȍgāh, pril. sad. mȍgūći, pril. pr.mȍgāvši, prid. trp. mȍgūć, prid. rad. mȍgao〉

Definicija

1.

imati, izraziti mogućnosti [može biti tako kako govorišmogu i doći ako želite]

2.

imati dopuštenje [možeš ićimogu li ući]

3.

izražavati nesigurnost [može li danas čovjek biti siguran na ulici]

4.

izražavati ironiju [tko je ovaj čovjek, mogu li pitati]

Frazeologija

⃟ A. može! sve je u redu, moguće je tako, učinite kako ste rekli, slažem se, nema problema (skraćen i vrlo ležeran odgovor na neku ponudu, posluživanje jela ili pića ili kao odgovor na neki prijedlog);
ne moći ne + inf. (za opis radnje koja se neodoljivo nameće, kojoj se nije moguće oduprijeti) [kad vidim kako zlobni pate ne mogu ne uživati];
ne mogu od hvata me, muči me, ne da mi mira, drži me [ne mogu od znatiželjene mogu od smijehane mogu od muke];
što se može (najčešće kao pitanje koje ne traži odgovora) ništa se ne može učiniti;
tko mi šta može 1. (u 1. l. jd) pitanje koje ne traži odgovora u zn. nitko mi ništa ne može, mogu provoditi svoju volju kako želim, moji neprijatelji ili zlonamjerni ljudi nemaju načina da mi naškode 2. (ne govori se u 1. licu jd, nego se opisuje onaj tko se ponaša pretjerano samouvjereno, samovoljno ili umišljeno) [radi što hoće, tko mu šta može]; ja pa ja; ja sam tko sam; nitko mi nije ravan;
B. kad sam mog (a)o nisam mog (a)o a sad mogu pa ne mogu iron. okolnosti se u životu uvijek tako slažu da čovjek nikada nema pravu priliku u pravo vrijeme;
koga nema bez njega (toga) se može posl. nitko nije takav da se bez njega ne bi moglo; nitko nije nezamjenjiv; nitko nije od Boga dan; svaki čovjek je zamjenjiv na poslu; moramo se snaći sami (kad netko ne dođe po dogovoru da radi neki posao);
mogu pa hoću (kaže se za onoga ili kaže onaj koji ima velike materijalne mogućnosti koje obilno koristi) u stanju sam i provodim što želim, imam novaca i hoće mi se, kad imam mogućnosti onda to i iskorištavam;
može biti možda;
može mi se imam mogućnosti da provedem što hoću; okolnosti mi idu naruku; sve mi ide u prilog; u stanju sam da provodim svoje prohtjeve; hoće mi se; mogu pa hoću; volja me je; može mi biti; ćeif mi je;
ne mogu (možeš itd.) a da ne moram, ne mogu izdržati, ne mogu odoljeti [kad vidim kolač ne mogu a da ne probam];
sve se može kad se hoće snažnoj volji ništa ne stoji na putu, uz jaku volju svaki cilj je ostvariv

 

Ema Nikolić 4. a , 2. 10. 2017.




Riječ dana

Moći

Autor: Administrator , 2. 10. 2017.

mȍći (I) (što) dv. 〈prez. mògu, mȍžeš, za predbuduću radnju mȍgnēm, aor. mògoh, impf. mȍgāh, pril. sad. mȍgūći, pril. pr.mȍgāvši, prid. trp. mȍgūć, prid. rad. mȍgao〉

Definicija

1.

imati, izraziti mogućnosti [može biti tako kako govorišmogu i doći ako želite]

2.

imati dopuštenje [možeš ićimogu li ući]

3.

izražavati nesigurnost [može li danas čovjek biti siguran na ulici]

4.

izražavati ironiju [tko je ovaj čovjek, mogu li pitati]

Frazeologija

⃟ A. može! sve je u redu, moguće je tako, učinite kako ste rekli, slažem se, nema problema (skraćen i vrlo ležeran odgovor na neku ponudu, posluživanje jela ili pića ili kao odgovor na neki prijedlog);
ne moći ne + inf. (za opis radnje koja se neodoljivo nameće, kojoj se nije moguće oduprijeti) [kad vidim kako zlobni pate ne mogu ne uživati];
ne mogu od hvata me, muči me, ne da mi mira, drži me [ne mogu od znatiželjene mogu od smijehane mogu od muke];
što se može (najčešće kao pitanje koje ne traži odgovora) ništa se ne može učiniti;
tko mi šta može 1. (u 1. l. jd) pitanje koje ne traži odgovora u zn. nitko mi ništa ne može, mogu provoditi svoju volju kako želim, moji neprijatelji ili zlonamjerni ljudi nemaju načina da mi naškode 2. (ne govori se u 1. licu jd, nego se opisuje onaj tko se ponaša pretjerano samouvjereno, samovoljno ili umišljeno) [radi što hoće, tko mu šta može]; ja pa ja; ja sam tko sam; nitko mi nije ravan;
B. kad sam mog (a)o nisam mog (a)o a sad mogu pa ne mogu iron. okolnosti se u životu uvijek tako slažu da čovjek nikada nema pravu priliku u pravo vrijeme;
koga nema bez njega (toga) se može posl. nitko nije takav da se bez njega ne bi moglo; nitko nije nezamjenjiv; nitko nije od Boga dan; svaki čovjek je zamjenjiv na poslu; moramo se snaći sami (kad netko ne dođe po dogovoru da radi neki posao);
mogu pa hoću (kaže se za onoga ili kaže onaj koji ima velike materijalne mogućnosti koje obilno koristi) u stanju sam i provodim što želim, imam novaca i hoće mi se, kad imam mogućnosti onda to i iskorištavam;
može biti možda;
može mi se imam mogućnosti da provedem što hoću; okolnosti mi idu naruku; sve mi ide u prilog; u stanju sam da provodim svoje prohtjeve; hoće mi se; mogu pa hoću; volja me je; može mi biti; ćeif mi je;
ne mogu (možeš itd.) a da ne moram, ne mogu izdržati, ne mogu odoljeti [kad vidim kolač ne mogu a da ne probam];
sve se može kad se hoće snažnoj volji ništa ne stoji na putu, uz jaku volju svaki cilj je ostvariv

 

Ema Nikolić 4. a , 2. 10. 2017.




VAŽNO!!!

ZA OSMAŠE

UPISI U PRVI RAZRED

POPIS UDŽBENIKA

RASPORED LEKTIRE

VRIJEME INFORMACIJA

Potvrda o školovanju

NATJEČAJI ZA POSAO

Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.

POLITIKA PRIVATNOSTI

  

U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.

RASPORED ZVONA
JELOVNIK

Za pregled jelovnika klikni OVDJE.

Oglasna ploča
RODITELJSKI SASTANCI
27.05.2024. 11:02
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati.    razrednica Katarina Ivša

24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati.   razrednica Sanja Ivanović 

24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu.  Razrednice osmih razreda

22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić

VIJESTI IZ LUPOGLAVA
03.06.2024. 11:32
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici  1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom  eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka,  izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i  zahvalnosti za  plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD

01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew

ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA

IZRADU SKULPTURE IGRA

U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.

PROJEKTI
ZANIMLJIVOSTI
Crtice iz Lupoglava

CRTICE IZ LUPOGLAVA

Pročitajte radove naših malih novinara iz Lupoglava.

LISTA DOBRIH KNJIGA

Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.

CMS za škole logo
Osnovna škola "Stjepan Radić" Božjakovina / Domaćinska 1, HR-10370 Božjakovina / os-stjepan-radic-bozjakovina.skole.hr / skola@os-stjepan-radic-bozjakovina.skole.hr
preskoči na navigaciju