ŠTO KADA SE DOGODI LOŠA OCJENA ?
Autor: Administrator , 28. 11. 2010.
Važnost ocjene za život svakog pojedinog djeteta ogromna je i temelj je mentalnog zdravlja, a samim tim i samopouzdanja i samopoštovanja. Međutim, te ocjene ne budu uvijek onakve kakve bismo mi željeli da budu. Nekada smo zadovoljni, ali nekada i ne, lošije su nego što smo očekivali. Ono što je sigurno, nema djeteta koje nije dobilo barem jedanput lošu ocjenu.
Većina djece bila je u situaciji da barem ponekad izgovori „ Tata, mama, ja sam danas dobio jedan…" Što je ustvari loša ocjena? Za nekoga je to četiri, za nekoga tri, za nekoga dva, a za nekoga su samo negativne ocjene loše ocjene. Zavisi, dakle, od naših očekivanja, kako djetetovih tako i od očekivanja roditelja.
Djeca različito reagiraju na lošu ocjenu, neki tome ne pridaju veliku pozornost, a neki se osjećaju loše, krivo i neuspješno.
I reakcije roditelja nisu iste: neki kritiziraju, kažnjavaju, prekidaju komunikaciju dok se ocjena ne popravi, a neki ohrabruju i podržavaju svoje dijete u ispravljanju loše ocjene.
Što učiniti kada dijete dobije lošu ocjenu u školi?
Prvo, treba vidjeti ima li tu nekih elemenata koji su objektivni kao bolest, stresni događaji, smrtni slučajevi u obitelji, promjena sredine i sl. Drugo, ako nema objektivnih elemenata vidjeti koji su to subjektivni, prepoznati ih, prihvatiti, te pokušati riješiti. To mogu biti problemi koji su vezani za sam prostor učenja i radno okruženje, zatim loš dnevni raspored i planiranje učenja, zatim problem vezan za tehnike učenja, mnoga djeca ne znaju kako učiti određene predmete, pa otuda i loše ocjene u nekim predmetima. Razlozi loših ocjena mogu biti i slabija koncentracija i pozornost, neredovito učenje, slaba motivacija za učenje, strah od ispitivanja, teškoće u učenju, slabije predznanje, sporije sazrijevanje.
U situaciji dobivanja loše ocjene roditelj treba pomoći djetetu ispraviti lošu ocjenu te pomoći ne dobiti nove lošije. Roditelj ne treba preopteretiti dijete svojim velikim očekivanjima i vanjskim potvrđivanjem samo kroz dobar uspjeh ili dobru ocjenu.
Dijete treba vrednovati prema njegovim vrijednostima kao osobe, tko je ono i što je ono, a ne kakav uspjeh postiže i kakve su ocjene u školi. Ako taj dio ne možemo odvojiti, naše dijete može razviti depresiju, anksioznost i psihosomatske smetnje.
To znači kada se i dogodi loša ocjena dijete treba osjetiti u našoj poruci da nam je važno, da ga želimo saslušati, da brinemo o njemu, da mu vjerujemo, da znamo da on to može ispraviti, ako se potrudi.
Odgovornost za ispravljanje loše ocjene treba prepustiti djetetu, neka razmisli, predloži i zapiše kako može ispraviti ocjenu. Neka napravi plan rada, koje gradivo i kada će ispraviti. Na roditelju je da pomogne pri tome i da prati realizaciju.
Ako dijete nema našu potporu, tada pored loše ocjene ima i naše nerazumijevanje i kod njega to izaziva stres. Stres je negativna emocionalna reakcija i često izaziva i negativna osjećanja kao što su ljutnja i bijes. To je čak i normalna reakcija na neuspjeh, ali ako ona traje kratkotrajno. Dobra je, jer trenutno oslobađa dijete od negativnih osjećaja i smanjuje psihičku napetost. Međutim, ako ljutnja traje duže, može negativno djelovati na razvoj djeteta jer onemogućava koncentraciju i želju za učenjem i dijete počinje često okrivljivati druge, jer tako mu je lakše.
Zato u situaciji kada dijete dobije lošu ocjenu trebamo razumjeti dijete da je ljuto, podržati ga i utješiti , te obaviti razgovor s djetetom. U razgovoru dijete se treba osloboditi negativnih osjećaja, smanjiti napetost, osjetiti našu pomoć, trebamo biti iskreni s djetetom i stvoriti situaciju gdje će se dijete osjećati bolje.
Jako je važna reakcija roditelja na lošu ocjenu jer time osiguravamo iskrenost. Djeca koja strahuju od roditeljske reakcije mogu početi lagati svoje roditelje ili im uopće ne ispričati što se dogodilo.
Poteškoće pri suočavanju s lošom ocjenom su :
- Pasivno prihvaćanje - trudio sam se, ali nisam uspio, bolje da nisam niti učio ili što da se trudim kada ne mogu ostvariti očekivanja mojih roditelja
- Prestrašenost – kada se dijete osjeća loše i misli da je to velika tragedija što je dobilo negativnu ocjenu
- Izbjegavanje i poricanje – dijete ne želi reći za lošu ocjenu svom roditelju ili poriče da je uopće i dobio. Tada se otvara pitanje povjerenja između roditelj i djeteta i njihovog međusobnog odnosa jer je to odnos u kojem se ne razgovara iskreno.
Još nekoliko savjeta za roditelje, ako im dijete dobije lošu ocjenu:
1. Ne kritizirajte osobnost djeteta, već samo ponašanje npr. Nisi dobro uradio, pokušaj ponovo, nisi se dovoljno potrudio….
2. Preispitajte vaša očekivanja, ako je nama veoma važan školski uspjeh, dijete je pod većim pritiskom.
3. Pronađite i pohvalite i neki djetetov uspjeh. To jača motivaciju i osjećaj da ipak nešto možemo uraditi dobro.
4. Tjelesno kažnjavanje i vikanje izaziva strah i zato ne tucite dijete. Batine ne odgajaju, one nam samo govore da nismo vrijedni i da je u redu tući. Ako tjelesno kažnjavamo dijete ono neprestano živi u strahu od novih loših ocjena i neuspjeha jer ga tada čekaju nove batine. Dijete možemo kazniti ako mu uskratimo neke stvari koje voli npr. gledanje televizije, izlazak, kompjuter. Ali moramo povesti računa da kazna mora biti primjerena i vremenski ograničena.
5. Pohvalite dijete u svakom malom napredovanju i pružite mu pomoć dok uči.
Najvažnija i najuspješnija reakcija na lošu ocjenu je učenje. To je jedini način da ispravimo ocjenu i zavisi od nas samih koliko ćemo odlučiti da je ispravimo. Roditelj treba to naučiti svoje dijete. Dijete treba uvjeriti da samo trudom možemo naučiti i u to treba vjerovati.
I kada naše dijete dobije lošu ocjenu to nije tragedija, ide se dalje.
Zaključak:
Važno je imati na umu da uspjeh u školi nije najvažniji u životu i jedini smisao života. Roditelji svoj odnos s djetetom ne mogu graditi samo kroz djetetove uspjehe ili neuspjehe u školi. Često nam se dogodi da je komunikacija između nas i našeg djeteta jedino vezana za školu i školske obveze, testove, odgovaranja i učenje. Takav odnos kod djeteta stvara nezadovoljstvo. Djeca žele sa svojim roditeljima i družiti se i igrati bez obzira na školski uspjeh. Samo u cjelovitom odnosu s našom djecom razvijamo i odgajamo samopouzdano dijete koje će sigurno postizati bolji uspjeh u školi.
Dragana Barbir, prof. školske pedagogije
IZVOR: Škola za roditelje
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.