Nakon Breze
Autor: Jelena Jurić, 2. 5. 2018.
Nakon gledanja filma odgovori na pitanja u nastavku. Odgovore predati 8. 5. 2018.
Slavko Kolar, BREZA; Ante Babaja, BREZA
1. Usporedi fabulu novele i filma:
a) pojedinosti koje ne sadrži fabula novele, nalazimo ih u filmu
b) pojedinosti koje sadrži fabula novele, ali su u filmu izmijenjene
2. Fabula u filmu malo je izmijenjena i proširena. Objasni zašto!
3. Koja su dva bitna događaja temelj kompozicije i novele i filma? Uz te događaje
navedi i druge koji se uz njih vežu:
a) u noveli
b) u filmu
4. Teku li događaji kronološki ili retrospektivno? Gdje teku kronološki, a gdje retrospektivno?
Zašto redatelj koristi retrospekciju?
5. Koji su glavni likovi u noveli, a koji u filmu? Okarakteriziraj ih!
6. Glavni likovi imaju različita shvaćanja života – svjetonazore. Objasni ih! Na temelju
ponašanja likova, a i njihova razgovora i odnosa s drugim likovima, ustvrdi u čemu je bit
njihova odnosa prema životu! Čiji je svjetonazor najljudskiji i najprihvatljiviji? Zašto je i
taj svjetonazor osuđen na neuspjeh? Utječu li društveni uvjeti na to?
7. Objasni kakvi su odnosi među glavnim likovima:
a) Janica – Marko
b) Janica – Joža Sveti
c) Marko – Joža Sveti
8. Objasni i ostale odnose među likovima:
a) Janica – obitelj te općenito odnos roditelj – dijete
b) Janica – svekrva (Markova majka) i obitelj u koju je došla udajom
c) Marko – nadšumar
d) selo – pojedinac
9. Kakva je uloga krajolika u noveli, a naročito u filmu? Obrati pozornost na krajolik kad
je Janica zaljubljena, kad je bolesna i za vrijeme sprovoda! Što primjećuješ? Sliče li slike
krajolika na jedan slikarski pravac karakterističan samo za Hrvatsku?
10. Obrati pozornost na narodne običaje i navedi ih:
a) svatovi
b) bolest i smrt
11. Objasni ulogu glazbe u filmu! Posebnu pozornost posveti pjesmi koja se javlja nekoliko
puta u filmu!
12. Bave li se i pisac i redatelj socijalnom problematikom i prilikama u hrvatskom selu između dva svjetska rata? Kako izgleda selo? Kakve su kuće i unutrašnjost kuća? Jesu li izrazite razlike između bogatih i siromašnih? Kakva je odjeća likova?
13. Obrati pozornost na jezik! Kakva je uloga kajkavskog narječja?
14. Iako je tema tragična, ima puno humora. Ovakav humor zove se crni humor. Pronađi
najsmješnije događaje, opise i piščeve komentare i objasni njihovu ulogu!
15. Na osnovi filma objasni svojim riječima što je filmska adaptacija književnog djela, a što
kontrastna montaža.
16. Objasni simboliku breze na kraju novele i filma!
17. Odredi ideju novele i filma!
Ova web stranica koristi kolačiće (eng. cookies) radi pružanja boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Više informacija o tome možete pronaći u Pravilniku o zaštiti podataka.
U školskoj godini 2023./2024. naša škola sudjeluje u dvogodišnjem međunarodnom Erasmus+ projektu ‘Solidarity is About Youth - SAY’/‘p.s. Pokreni solidarnost!’ koji se paralelno održava u Hrvatskoj, Španjolskoj, Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Poljskoj. Cilj projekta je obogatiti nastavu građanskog odgoja i obrazovanja, a s učenicima obraditi teme solidarnosti, siromaštva, nejednakosti, diskriminacije, ljudskih prava te suvremene svjetske izazove i to kroz obradu fotografija i pisanje osvrta. Fotografije koje će učenici analizirati prednji su dio razglednice koju će poslati svojim sugrađanima, poput “poruka u boci” s ciljem pokretanja dijaloga o solidarnosti s lokalnom zajednicom - odgovorite im! Tijek projekta možete pratiti na: https://www.fraternity-card.eu/ U Hrvatskoj projekt vodi Centar za mirovne studije, a našoj školi koordinatorica je Ivana Kosko. Projekt je sufinanciran sredstvima Europske Unije iz programa Erasmus+.
RODITELJSKI PRO
Roditeljski sastanak posebnog razrednog odjela održat će se u ponedjeljak, 27. 5. 2024. s početkom u 18.00 sati. razrednica Katarina Ivša
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 7.B
Poštovani roditelji, obavještavam vas kako će se roditeljski sastanak 7. B razreda održati u UTORAK, 28.5. s početkom u 19.00 sati. razrednica Sanja Ivanović
24.05.2024. 15:27
RODITELJSKI 8. razreda
Zajednički roditeljski sastanak za roditelje učenika osmih razreda održat će se u utorak, 4.6. u 18 h. Tema je upis u srednju školu. Razrednice osmih razreda
22.05.2024. 09:58
RODITELJSKI 7. A
Poditeljski sastanak 7.a održat će se u utorak, 28.5.2024. u 19h. razrednica Ivana Skočić
ZDRAVE PREHRAMBENE NAVIKE U 1.A
Ove nastavne godine, 2023./2024., učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav, zajedno s učiteljicom Danijelom Knežević, priključili su se međunarodnom eTwinning projektu “ Zdrave prehrambene navike“. Prvašići su realizirali mnoge aktivnosti; što se sve može napraviti od jabuka, izrađivali zdrave jelovnike, obilježili Medni dan i promociju meda kao zdrave zamjene za šećer, istraživali voće i povrće te vitamine koje sadrže i za što su najbolji, računali pomoću zdravih namirnica, obilježili Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje, dramatizirali igrokaze, izrađivali voćne salate i služili je drugim učenicima te još mnoge druge aktivnosti. Cilj ovog projekta jest razvijanje zdravih prehrambenih navika u kojima je želja osvijestiti važnost zdrave i raznolike prehrane od najranije životne dobi te konzumiranje namirnica bogatih vitaminima, mineralima, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima i sjemenkama. Kod učenika se razvijalo i odgovorno ponašanje prema tradicionalnom nasljeđu i blagdanima koji su dio našeg tradicionalnog kulturnog nasljeđa. Učenici su tijekom realizacije projekta upoznati i s utjecajem određene vrste hrane na njihovo zdravlje te su kroz različita istraživanja proširiti znanje o povezanosti hrane sa zdravljem. Tijekom trajanja projekta, surađivano je u raznim aktivnostima s ostalim projektnim partnerima, a za uspješnu realizaciju projekta, razred je nagrađen potvrdom i zahvalnicom od strane autorica i stručnog tima. Učenicima je sudjelovanje u projektu bilo zanimljivo te planiramo nastaviti rad na projektu i u drugom razredu. Sve projektne aktivnosti učenika 1. a razreda dostupne su u Wakelet kolekciji na poveznici https://wakelet.com/wake/1icXGInmx3tYzrnzShDFD
01.03.2024. 15:07
VRLO GLADNA GUSJENICA U 1. A
Kako naučiti dane u tjednu bez muke i stresa? Putem zanimljivog štiva koje učenike poučava o prirodnom fenomenu transformacije gusjenice u leptira, uči djecu dane u tjednu, ali i nazive raznih namirnica i hrane. Učenici 1. a razreda područne škole Lupoglav poslušali su priču „Vrlo gladna gusjenica“ Erica Carlea. Nakon zajedničkog razgovora uslijedio je stvaralački rad. Svaki dan u tjednu nešto se događalo s našom gladnom gusjenicom koja se na kraju priče pretvorila u predivnog lektira. Učenici su ilustrirali dijelove priče koje su izvukli iz čarobnog šešira priča, a svaki ilustrirani dio dobio je i svoj zvučni zapis - svaki učenik čitao je dio priče koji je i ilustrirao. Učenici su se susreli i s izradom digitalne slikovnice u digitalnom alatu Bookcreator, a na svoj su rad jako ponosni kao i njihovi roditelji koji putem linka u svojim domovima čitaju slikovnicu koja je nastala u našoj maloj učionici. Slikovnicu možete pročitati / poslušati i vi! https://read.bookcreator.com/IoWmkxZpgY1tPRBlWzYt_36_5i0ko6oVwez59XdxTZk/V9il-zCfTwSTQBmcXwaGew
ZAHVALJUJEMO TVRTKI MONTING D.O.O. NA VELIKODUŠNOJ DONACIJI ZA
IZRADU SKULPTURE IGRA
U DVORIŠTU NAŠE ŠKOLE.
Hrvatsko knjižničarsko društvo u suradnji s pedagozima, učiteljima i knjižničarima, svake godine izabire najbolje naslove za male knjigoljupce i njihove roditelje. Dosadašnje liste knjiga pogledajte OVDJE.