Književni susret sa Željkom Horvat-Vukelja
Autor: Blanka Doko, 4. 4. 2019.
U četvrtak, 4. travnja, prvi školski sat nas je posjetila autorica priča i slikovnica za djecu, radioigara i romana, dugogodišnja urednica časopisa „Modra lasta“, znamenita hrvatska književnica i dramaturginja Željka Horvat-Vukelja. Učenici i učitelji razredne nastave uživali su u čaroliji njezinih priča koje su zajedno pripovijedali uz pomoć sintesajzera, usne harmonike i lutkica iz torbe Lili. U nastavku možete pročitati detalje o životu i radu naše gošće, a u fotogaleriji vidjeti ozarenost koju nam je donijela umjetnost. Ovo je jedna u nizu aktivnosti koje škola organizira u travnju, mjesecu u kojem obilježavamo Međunarodni dan dječje knjige, Dan hrvatske knjige i Svjetski dan knjige i autorskih prava, radi poticanja čitanja i ugodnih osjećaja prema knjizi, književnicima i knjižnicama.
Biografija:
Rođena je 25. srpnja 1952. godine u Sinju. Živjela je u Šibeniku i u Zadru, gdje je završila osnovnu školu „Centar“ i Gimnaziju „Vladimir Nazor“. Diplomirala je francuski i španjolski jezik na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Predavala je francuski jezik u OŠ „Vladimir Nazor“ u Zagrebu i u OŠ „Stjepan Fabijančić Japa“ (danas OŠ Nikole Hribara) u Velikoj Gorici, a od 1986. do 2014. godine bila je urednica časopisa Modra lasta u izdavačkoj kući Školska knjiga.
Kao gimnazijalka objavljivala je priče u Večernjem listu, a potom i u revijalnom tisku: Svijetu, Areni, Vikendu, Tini. Od 1972. godine surađuje s Dječjim i obrazovnim programom Hrvatskog radija, koji joj je emitirao stotinjak priča i nekoliko radioigara. Stalna je suradnica časopisa Smib. Članica je Hrvatskog društva dramskih umjetnika (HDDU). Od 1989. do danas održala je više od tisuću književnih susreta u školama i knjižnicama. Specijalnost su joj pričokazi, koje je osmislila kao novu književno-scensku formu - kombinaciju priče i scenskog igrokaza u kojem publika aktivno sudjeluje. Željka Horvat-Vukelja bila je od 1992. do 2014. godine članica prosudbenog odbora državne smotre LiDraNo, a od 2011. do 2013. i predsjednica LiDraNova središnjeg odbora. Suradnica je privatne glazbene škole Glazbaonica Ljubav, u kojoj proučava nove načine senzibiliziranja predškolske djece na klasičnu glazbu.
Kako usrećiti knjige (i sebe!)
Zašto je uvijek tako lijepo i dobro ući u knjižnicu?
Zato što je ondje mnogo knjiga punih znanja, mudrosti, zanimljivih priča i lijepih slika.
Zato što nas ondje dočekaju ljubazne knjižničarke.
Zato što je ondje tiho i mirno.
Zato što smo ondje u društvu drugih ljudi, a svatko ipak sam sa sobom i svojim mislima.
Zato što ondje možemo šutjeti do mile volje, ali i tiho razgovarati.
Zato što smo ondje bar nakratko zaštićeni od svakodnevnih problema...
Ipak, u knjižnici nije sve idealno. Na policama stoji mnogo tužnih knjiga. Cijeli odredi mirnih, šutljivih, razočaranih i nesretnih knjiga. Možda ćete pomisliti da je ovo početak neke bajke. No to nije bajka, to je živa istina. Hajde, uživite se malo u sudbinu knjiga u knjižnici. Stotine stranica, s tisućama otisnutih riječi, žive u mraku, sapete koricama i stisnute drugim knjigama koje također stoje uspravno i mirno na policama. Stoje i strpljivo čekaju da ih netko posudi. Zamislite kako je strašno tako čekati i danima, tjednima, mjesecima, godinama ne dočekati nijednog čitatelja.
Neke knjige imaju sreću da ih se neprestano posuđuje – ili su u lektiri ili su u modi ili su ljudima važne kao što im je važna hrana. No knjigama nije važno zašto ih se posuđuje, njima je važno samo da ih se posudi, da siđu s police, da se zapute u vanjski svijet, jer tek tada započinje njihov život. Jedina je svrha njihova života da ih se čita. Kad ih uzmete u ruke, kad ih samo prelistate, to je kao da ih vodite u šetnju, na izlet, na putovanje. Ah, što bi neke knjige dale da mogu krenuti na takav put!
Jednoj je knjizi dosadilo čekanje. Odlučila se aktivno pobrinuti da nađe čitatelja. Pa se malo isturila i izvirila iz reda, nadajući se da će nekome zapeti za oko te da će taj netko posegnuti za njom. No kako se to nije dogodilo, napravila je odlučniji korak: sa svoje police – najviše police! – bacila se pred noge mladića koji je upravo nešto tražio na donjim policama. Mladić je knjigu podigao s poda i, ni ne otvorivši je, ni ne pročitavši joj naslov, odnio ju je na knjižničarkin stol. Knjižničarka je baš bila u velikom poslu i nije mogla odmah pospremiti knjigu na njezino mjesto. I baš tada je u knjižnicu došla jedna baka. Htjela je posuditi slikovnicu za svojeg unuka. Ugledala je onu knjigu koja je malo prije skočila s police, i pročitala njezin naslov: Šaljive narodne priče. „To bi moglo biti zanimljivo“, pomislila je i posudila tu knjigu.
Knjiga je cijelim putem do kuće treperila od uzbuđenja, a kada ju je baka otvorila i počela čitati, zapjevala je od sreće. Baka, dakako, nije mogla čuti taj pjev, ali je osjetila radost jer je u knjizi pronašla jednu smiješnu priču koju je čula u svojoj mladosti. Još istoga dana pročitala ju je svojem unuku, a on se smijao i tražio da mu je baka iznova pročita, pa se ponovno smijao. Onda je tražio da baka tu istu priču ispriča za nedjeljnim ručkom, kad su im u posjet došli rođaci. I njima se priča svidjela, svi su se smijali. A poslije su tu priču pričali svojim prijateljima, koji su je zatim pričali svojim prijateljima... i tako se šaljiva priča širila i uveseljavala ljude gdje god bi se pojavila. A baka je onu knjigu pročitala od korica do korica i našla u njoj još nekoliko priča koje su joj se osobito svidjele i koje je pričala ukućanima, rođacima, prijateljima. Zamislite koliko je radosti poteklo iz jedne male knjige koja je dotad stajala neprimijećena na visokoj polici u knjižnici!
Nemojte čekati da vam se knjige bace pred noge, nemojte dopustiti da lijepe priče, pjesme i dragocjeni tekstovi čame u mraku zaklopljenih knjiga. Posegnite za knjigom, otvorite je, rasklopite, udahnite joj život. Ne morate je cijelu pročitati, ali barem se s njom upoznajte: pročitajte što piše u sadržaju odnosno u kazalu, pogledajte slike, ilustracije, fotografije. Ako vam se učini da to nije knjiga za vas, vratite je na njezino mjesto – ona će vam biti zahvalna što ste je barem otvorili i što ste malo prozračili njezine stranice. Budete li tako stalno upoznavali neke nove knjige, postajat ćete sve pametniji i mudriji. Primijetit ćete to po tome što će vas ljudi slušati sa zanimanjem, što će se rado družiti s vama i što ćete svi skupa bivati radosniji.
Eto zašto je uvijek tako lijepo i dobro ući u knjižnicu!
http://dhk.hr/clanovi-drustva/detaljnije/zeljka-horvat-vukelja (pristupljeno 4. 4. 2019.)
1.a - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.a Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.b - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
3.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.b Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
5.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
6.a i 6.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
7.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
8.a i 8.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
Vremenik-natjecanja 2023 2024.pdf
Opca-pravila-2023.2024..pdf
Vremenik-natjecanja-20222023-1.pdf
Opca-pravila-2.pdf
VREMENIK-NATJECANJA-I-SMOTRI-U-SKOLSKOJ-GODINI-2021 2022.-2 (1).pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 za objavu.pdf
Oopca pravila natjecanja i smotre 2020-2021..pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 IZMJENJENI-.2021..pdf
misljenje.pdf
Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2023./2024.
Kalkulator bodova za upis u srednju školu
HZZ-Preporuke-za-obrazovnu-upisnu-politiku-i-politiku-stipendiranja-1220.pdf
Pravo na bodove s natjecanja.docx
letak o zanimanjima pdf.pdf
POZIVNICA OS UCENICI S TESKOCAMA.pdf
Dopis preporuke 2022.pdf
Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2022. g.pdf
Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.
Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)
Modeli i preporuke za provedbu nastave u 2021-2022 (1) 31 8.pdf
Upute za sprjecavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID 19 vezano uz rad predskolskih ustanova osnovnih i srednjih skola u skolskoj godini 2021.-2022.-1.pdf.pdf
PROVEDBENI PLAN I PROTOKOL O POSTUPANJU.pdf
Postupak-kod-jednog-ucenika-oboljelog-od-COVID-19-koji-je-bio-na-nastavi-u-vrijeme-zaraznosti.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-8.pdf
Postupanje 2.pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022..pdf
Odluka - obvezno testiranje (1).pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022.-1.pdf
O-pojavi-novih-varijanti-virusa-SARS-CoV-2-i-prilagodbi-cjepiva-protiv-bolesti-COVID-19.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-1.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-ver16.pdf
Obavještavamo učenike i roditelje da se javljaju pedagogu isključivo putem maila
osvbosnar.pedagog@gmail.com
ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica.
1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?
Radionica Škola i korona - paket podrške
Poruka školske psihologinje roditeljima u vezi aktualnih događanja epidemije i potresa
Korisni linkovi |
> Krapinsko - zagorska... |
> Stubičke Toplice |
> skole.hr |
> MZOS |
> AZOO |
> Radio Stubica |