Dan u Cjelodnevnoj nastavi 2. a
Autor: Blanka Doko, 24. 9. 2020.
Moramo se složiti da je trenutno najpopularniji razred u našoj školi 2. a – mnogi hrvatski mediji popratili su početak rada prvog Programa cjelodnevne nastave u Hrvatskom zagorju po uzoru na tek nekoliko škola u Hrvatskoj i mnoge škole u Europi. Učiteljice Martina Drempetić i Lea Munđer suvremenim strategijama provode nastavu i organiziraju slobodno vrijeme razvijajući u učenicima različite vještine. U slobodnom i poticajnom ozračju izrazito je jaka odgojna komponenta. Posjetili smo ih početkom tjedna te u nastavku prenosimo dojmove.
Smijeh i glasove 13-ero razigranih drugašića često možemo čuti i vidjeti ih u nekom istraživačkom pohodu u školskom vrtu. Zavirili smo u njihovu do zadnjeg detalja opremljenu i uređenu učionicu na Sat razrednika, Hrvatskog jezika i Matematike. Ujutro se bude u 6:30 kako bi već u 7:15 mogli ući u školu. Slijedi razbuđivanje razgovorom, igrama i opuštanjem ili tjelovježbom uz glazbu i čitanjem priče u kutku za odmor. S panoa ih promatra razredna gusjenica dobrih osobina koju su zajednički izradili i nazvali Cenabu (izvedenica riječi „Cjelodnevna nastava a i b razreda“). U kutku za odmor dominira stablo od pjene ispod kojega učenici odmaraju na podlozi i jastucima listajući slikovnice i enciklopedije s ormarića. Na ostalim punktovima sve je puno lego kockica i drugih didaktičkih igračaka kojima se učenici igraju u slobodno vrijeme te koriste kod poučavanja. Razredna pravila jasno su istaknuta kroz formu semafora i već sad vrlo dobro svima poznata i primjenjiva.
Učenje uz pomoć svih osjetila u kontroliranim uvjetima
Slijedi doručak u 8:30. Nakon doručka, da nisu ni svjesni kako počinje nastava Hrvatskog jezika, učenici opipavanjem sakrivenog ogledalca u krpenoj vrećici i navođenjem karakteristika započinju učenje pisanog slova „O“. Rješavaju zagonetke o životinjama i predmetima koji u sebi imaju i to slovo. Prije zapisivanja u bilježnicu pišu slovo po zraku i slobodno izlaze pred bijelu ploču gdje uvježbavaju pokrete rukom. Na prve pokazatelje pada učeničke pažnje učiteljica uvodi minutnu igru „Leti, leti“ (vješto naglašavajući riječi sa slovom „O“). Otvaraju se dodatni prozori i pije se voda. Kod zapisivanja u bilježnicu učiteljica svakog od njih obilazi, hvali za trud i uspjeh, potiče na rad laganim dodirivanjem ramena i pogledom. U izrazito pozitivnom i poticajnom ozračju učenici uspješno svladavaju pisanje i prepoznavanje slova „O“ riječima. Dogovaraju se za kratki odmor, a potom zajednički rješavaju zadatke koji bi inače bili za vježbu u sklopu domaće zadaće. Slijedi dolazak popodnevne učiteljice i ručak u blagovaonici. Tu zadovoljno traže repete te rado razgovaraju i s ostalim djelatnicima škole. Matematička nastavana jedinica „Pisanje i čitanje desetica“ počinje učiteljičinim stavljanjem mnogobrojnih različitih igračaka i sitnih predmeta na klupu svakog od njih s uputom da ih prebroje. Nakon nekoliko pokušaja učenici ubrzo procjenjuju da će to brojanje jako dugo trajati i vjerojatno neće biti točno. Zajedno izlaze pred ploču gdje ih učiteljica upućuje na brojanje prstiju po deseticama, što ubrzo samostalno primjenjuju na predmete na klupi. Zadovoljni svojim uspjehom rado prepisuju gradivo u bilježnice te nakon kraćeg odmora nastavljaju vježbu kroz različite zadatke. Ponosno zaključuju da sada znaju zbrajati i iznad 100. Koliko god im je u školi lijepo, ipak najradije u 16 sati ulijeću roditeljima u zagrljaj te bezbrižno odlaze kućama znajući da su sve svoje zadatke riješili.
U ovom programu iznimno je važno organizirano slobodno vrijeme. Ono je za naš 2. a planirano u ovoj školskoj godini kroz aktivnosti Ruke govore, Sportsku skupinu, Talk&Play, Dramsko-literarnu skupinu i Rukotvorce. Još ćemo ih koji put posjetiti u njihovom cjelodnevnom cjeloživotnom učenju, nadamo se, u društvu školskih Novinara.
Tekst: Blanka Doko, knjižničarka i voditeljica skupine Novinari
Informacije iz drugih medija u školskoj objavi:
http://os-stubicke-toplice.skole.hr/?news_hk=1&news_id=1255&mshow=290#mod_news
1.a - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.a Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.b - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
3.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.b Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
5.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
6.a i 6.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
7.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
8.a i 8.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
Vremenik-natjecanja 2023 2024.pdf
Opca-pravila-2023.2024..pdf
Vremenik-natjecanja-20222023-1.pdf
Opca-pravila-2.pdf
VREMENIK-NATJECANJA-I-SMOTRI-U-SKOLSKOJ-GODINI-2021 2022.-2 (1).pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 za objavu.pdf
Oopca pravila natjecanja i smotre 2020-2021..pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 IZMJENJENI-.2021..pdf
misljenje.pdf
Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2023./2024.
Kalkulator bodova za upis u srednju školu
HZZ-Preporuke-za-obrazovnu-upisnu-politiku-i-politiku-stipendiranja-1220.pdf
Pravo na bodove s natjecanja.docx
letak o zanimanjima pdf.pdf
POZIVNICA OS UCENICI S TESKOCAMA.pdf
Dopis preporuke 2022.pdf
Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2022. g.pdf
Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.
Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)
Modeli i preporuke za provedbu nastave u 2021-2022 (1) 31 8.pdf
Upute za sprjecavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID 19 vezano uz rad predskolskih ustanova osnovnih i srednjih skola u skolskoj godini 2021.-2022.-1.pdf.pdf
PROVEDBENI PLAN I PROTOKOL O POSTUPANJU.pdf
Postupak-kod-jednog-ucenika-oboljelog-od-COVID-19-koji-je-bio-na-nastavi-u-vrijeme-zaraznosti.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-8.pdf
Postupanje 2.pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022..pdf
Odluka - obvezno testiranje (1).pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022.-1.pdf
O-pojavi-novih-varijanti-virusa-SARS-CoV-2-i-prilagodbi-cjepiva-protiv-bolesti-COVID-19.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-1.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-ver16.pdf
Obavještavamo učenike i roditelje da se javljaju pedagogu isključivo putem maila
osvbosnar.pedagog@gmail.com
ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica.
1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?
Radionica Škola i korona - paket podrške
Poruka školske psihologinje roditeljima u vezi aktualnih događanja epidemije i potresa
Korisni linkovi |
> Krapinsko - zagorska... |
> Stubičke Toplice |
> skole.hr |
> MZOS |
> AZOO |
> Radio Stubica |