Frtalj kreativnosti – školske radionice
Autor: Blanka Doko, 2. 6. 2021.
Školske radionice povodom Dana škole pokazale su različita znanja i vještine naših učitelja i stručnih suradnika. U nastavku možete pročitati detalje o 14 radionica koje su osmišljene i provedene s mnogo truda, mudrosti i znanja. Najveća vrijednost naše škole su upravo ljudi - stručnjaci i praktičari posvećeni odgojno-obrazovnom radu.
RADIONICE U RAZREDNOJ NASTAVI
Vjetrenjača od papira (Anita Kobelščak)
U početku su učenici tijekom kratkog razgovora saznali da su se prve vjetrenjače za pogon mlinova upotrebljavale još u starom Egiptu, Mezopotamiji i Kini. Razgovorom su doznali i da se vjetrenjača poistovjećuje s građevinom za mlinarov stan. Naučili su da je najpoznatija zemlja vjetrenjača upravo Nizozemska te su imali prilike vidjeti i slike. Tijekom razgovora dotakli smo i njihova iskustva s putovanja na more gdje su imali prilike vidjeti i vjetroelektrane.
Po završetku iznošenja iskustava, učenici svakog pojedinog razreda podijelili su se na manje skupine i zajedno izrađivali vjetrenjaču od papira. Na kraju su papirnate vjetrenjače ponijeli kućama, a koje je za njih pripremila i na drvce stavila učiteljica Anita Kobelščak uz pomoć pomoćnice u nastavi Lucije Grabušić.
Igra tišine – životinje (Mirna Avirović Domitrek, Martina Kovačec)
Učenici su bili u formaciji kruga, a na isti način su bile postavljene i kartice na kojima su bile slike različitih životinja. Pored svake slike nalazila se i kartica s imenom jedne životinje. Zadatak za učenike je bio iz vrećice izvući jednu životinju, pronaći karticu s njenim imenom te na slici pronaći tu životinju i smjestiti je na pravo mjesto.
Cilj ove igre je razvijanje koncentracije, stvaranje unutarnjeg mira, razvijanje pažnje i strpljenja i poticanje razvijanja osjetila vida. Kroz tu igru djeca se uče samokontroli, dobivaju osjećaj samopouzdanja i neovisnosti.
Radionicu je pripremila učiteljica Mirna Avirović Domitrek i s učenicima provodila učiteljica Martina Kovačec.
Dr. Seuss's reading game (Ružica Babić)
Na početku radionice engleskoga jezika učiteljice Ružice Babić učenici su aktivno sudjelovali u čitanju slikovnice Dr. Seuss-a "One fish, two fish, red fish, blue fish" (2., 3. i 4. razred) na način da su čitali stihove ili dovršavali stihove odgovarajućim riječima koje se rimuju, gledajući ilustracije. Učenici 1. razreda gledali su i slušali dok je učiteljica čitala slikovnicu ""Wet pet, dry pet, your pet, my pet".
Zatim su sudjelovali u igri "A cat in the hat" tematski povezanoj sa slikovnicama. Igra se s raznim igračkama (props) i karticama na kojima su napisani zadaci koje su učenici fizički pokušavali izvršiti. Primjerice, skoči u zrak 3 puta sa čamcem na glavi, bez da padne!
Igre opuštanja i koncentracije (Davorka Maček)
Učiteljica Davorka Maček s 1. i 2. razredima provela je igre „Ogledalce“ i „Uoči razliku“ te s 3. i 4. razredima igre „Zum-škrip“ i „Pletemo petlju“. To su igre opuštanja i koncentracije koje učiteljica provodi i na satovima Lutkarske skupine.
Ogledalce: Djeca se podijele u parove. Igrači u paru, jedan predstavlja ogledalo, igraju svakodnevne pokrete. „Ogledalo“ preslikava, tj. oponaša pokrete.
Uoči razliku: Izdvoji se dvoje učenika iz skupine. Ostali učenici ih dobro promatraju, a zatim zažmire. Učenicima se tajno dodaju ili oduzimaju neki predmeti, npr. šilterica, sunčane naočale, ogrlica, pojas, narukvica… Ostali učenici otvaraju oči i pogađaju razlike na njima.
Zum–škrip: Djeca sjede u krugu. Jedan igrač počinje. Okreće glavu u jednu stranu i susjedu kaže ZUM. Igra se lančano nastavlja. Po želji jedan igrač kaže ŠKRIP. Tada se igra nastavlja u suprotnome smjeru. Igrači moraju biti koncentrirani jer ako pogriješe ispadaju iz igre.
Pletemo petlju: Djeca stoje u manjim krugovima do 6 igrača. Slušaju upute: Digni lijevu ruku! Tom rukom primi se s nekim tko ne stoji pokraj tebe. Podigni desnu ruku! Njome primi nekoga tko ne stoji pokraj tebe i nekog koga ne držiš lijevom rukom! Pokušajte otpetljati petlju u krug, ali ne ispuštajući ruke.
Mali kemičari (Maja Potočki)
Učiteljica Kemije Maja Potočki uspjela je jednostavnim pokusima zainteresirati učenike za znanost i potaknuti istraživačke sposobnosti. Učenici su naučili od namirnica koje imaju kod kuće kako napraviti "Vatromet boja u mlijeku" i prirediti "Dugu na bombonima". Učiteljica im je govorila o dobrobitima korištenja mlijeka i mliječnih proizvoda. Naučili su nazive kemijskog posuđa koje se koristi tijekom izvođenja pokusa.
Drvo zajedništva (Monika Barić)
Učiteljica Monika Barić radionicu je započela olujno - olujom ideja na pojam „škola“. Knjiga, učiteljica, olovka, gumica, kuhinja, ploča… svega se tu našlo. S učenicima je potaknula razgovor o njihovom razredu i omiljenim aktivnostima, zajednički provedenom vremenu. Istaknuli su lijepe stvari koje ih povezuju u razredu, sve što vole raditi zajedno, čemu se vesele u školi i razredu. Nakon razgovora je svaki razred odabrao jednu boju papira. Svaki učenik je iz papira izrezao jedan list na koji je flomasterom napisao riječ koju povezuje s razredom i školom. Stotinjak listića uz pomoć pribadača stavili su na unaprijed pripremljeno drvo. Tako je nastalo školsko drvo zajedništva.
Kamišibaj (Martina Drempetić i Lea Munđer)
Učiteljice Martina Drempetić i Lea Munđer pripremile su za učenike kamišibaj. Učenike je na stolu dočekao drveni kovčeg (butaj) koji im je bio pravo iznenađenje. Trebali su ispričati što misle da predstavlja kovčeg i čemu služi. Nakon iznošenja njihovih ideja, učiteljice su im ispričale da se kovčeg zove butaj te da služi pričanju priča tehnikom kamišibaj (tehnikom koja spaja riječ i sliku). Učenici su saznali odakle potječe kamišibaj, a zatim su se uputili u stvaranje vlastite priče prema slikama koje su oslikali učenici 2.a razreda na temelju priče Tužni ribolov.
Zanimljivo je spomenuti da učenici svih razreda samo na temelju slika ispričali priču koja se uglavnom podudara s autorovom, što je pozitivno iznenadilo učiteljice.
Bilo im je drago što su učenici pokazali interes za ovakav način pripovijedanja te su ih potaknule na stvaranje vlastitih kamišibaj priča.
Sportski poligon (Lea Španiček)
Učiteljica Lea Španiček pripremila je sportski poligon na igralištu škole. Poligon je bio natjecateljskog duha i igrao se u dva tima. Prvi dio poligona sastojao se od raznih prepreka preko kojih su učenici morali vješto prelaziti te što brže doći do cilja razvijajući snagu, brzinu, ravnotežu i spretnost. Drugi dio poligona učenici su prenosili loptice na žlici s jedne strane igrališta na drugu, stavljajući loptice u predviđene kantice. Učenici su vrlo entuzijastično, veselo i radoznalo sudjelovali u radionici.
RADIONICE U PREDMETNOJ NASTAVI
Dramske igre (Romina Gorički Mihaljinec)
Učiteljica hrvatskoga jezika Romina Gorički Mihaljinec odlučila je dramskim igrama uljepšati dan. Učenici su pokretom trebali odglumiti dirigenta, piramidu i balerinu, a svojim su glasom dočarali zvuk šume, gradske ulice i limene glazbe. Zatim su se podijelili u 4 male grupe te su improvizirali glumeći jedan televizijski program/emisiju. Bilo je tu svega: nogometnih utakmica, animiranoga filma Peppa Pig, turskih sapunica, Dnevnika i Provjerenoga... Na kraju smo vježbali koncentraciju igrajući igru Zip Zap Pong gdje su učenici jedan drugome slali svoju energiju.
Pričaonica: interaktivno pripovijedanje (Danijela Miklce)
Danijela Miklec, učiteljica hrvatskoga jezika s iznimno razvijenim vještinama pripovijedanja, navodi konkretne upute za provedbu radionice interaktivnog pripovijedanja:
U kutiju prikupite grančice, listiće, kamenje, češere, pera, ljusku oraha, cvijet... Započnite priču spominjanjem Ivane Brlić-Mažuranić i njene zbirke priča u kojoj se pojavljuje Mokoš. Čarobnica koja se može pretvoriti u pticu ili zmiju. Slavenska božica koja za dobra djela ljudima vraća dobro, a za loša šalje požare, poplave, munje i potrese. Ona je začarala ovu kutiju i sve što se u njoj nalazi.
Kad predmeti stignu u vaše ruke, čarolijom postaju likovi koji će dobiti svoje ime.
Mi ćemo od njih stvoriti priču.
Svi uzimaju predmet iz kutije i započinjete priču o likovima iz sela. Možete započeti priču o nesretnoj ljubavi, ubojstvu, susjedima u svađi...
"Jednoga jutra kada se probudio..."
Prozovete dijete da digne svoj predmet i kaže ime svog lika i čime se on inače bavi? "...sjetio se svađe s dosadnom/dosadnim susjedom..." Prozovete iduće dijete.
I tako nastavite s pričom dok svi ne predstave svoje likove. Na Danu škole je bilo smijeha i raznih likova: Bahra vodoinstalaterka, Milojko poštar, Maksimus Julijus Cezar FBI agent...
Višejezična Europa (Dubravka Coha Seničić i Blanka Doko)
U jezičnoj radionici stručnih suradnica edukacijske rehabilitatorice Dubravke Coha Seničić i knjižničarke Blanke Doko učenici su se upoznali s osnovnim izrazima na stranim jezicima gostujućih volontera. Cilj je bio upoznati učenike s bogatstvom višejezične Europe te im pomoći da prepoznaju sličnosti među slavenskim, germanskim i romanskim jezicima. S kartica su naglas čitali nazive zemalja i glavnih gradova, pozdrave, zahvale i riječi dobrodošlice te sintagmu „Škola za život“ na njemačkom, poljskom, švedskom, nizozemskom, makedonskom, grčkom, španjolskom, francuskom i mađarskom jeziku. Pojedini učenici pokušali su upamtiti pokoju novu riječ za susret s volonterima.
Sportska radionica (Martina Debeljak)
Učiteljica Tjelesne i zdravstvene kulture Martina Debeljak redovito provodi nastavu na sportskom igralištu te organizira završna sportska druženja učenika. Stoga već ima bogato iskustvo u osmišljavanju i slaganju sportskih poligona za učenička natjecanja u snazi, brzini, ravnoteži i spretnosti. Kao i uvijek učenici su se spontano organizirali u najglasnijem mogućem navijanju.
Kviz o zemljama volontera (Natalija Stambolija i Goran Jenić)
Učiteljica Informatike Natalija Stambolija i stručni suradnik pedagog Goran Jenić pripremili su i održali kviz o zemljama gostujućih volontera. Kviz je bio o zanimljivostima, povijesti, znamenitostima i poznatim osobama Poljske, Sjeverne Makedonije, Mađarske, Francuske, Grčke, Švedske, Nizozemske, Njemačke i Poljske. Kviz s 15 pitanja je održan preko aplikacije Plickers. Cilj je bio učenicima približiti različitosti i bogatstva zemalja gostujućih volontera uz razvijanje digitalnih vještina.
Vizualizacija (Ines Paučnik)
Učiteljica Ines Paučnik radionicu je osmislila oslanjajući se na psihološke vještine. Učenici su bili vođeni da kroz vizualizaciju otpuste sve brige i probleme, stvari kojima nisu zadovoljni ili s kojima nisu sretni te da se iznutra osnaže osobinama za koje imaju osjećaj da im nedostaju. Također su vizualizirali svoje sigurno i sretno mjesto na koje se uvijek mogu vratiti, na kojem ih čeka njihovo prijateljsko biće koje im pruža podršku i ima odgovore na sva pitanja koja učenici imaju.
S psihološke strane gledano, učenici su zapravo otpuštali nakupljeni stres, osnaživali se iznutra, stvarali zdravo mjesto u svojoj psihi, povezivali sa svojim "višim ja" te tražili odgovore na pitanja koja imaju unutar samih sebe.
1.a - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.a Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.b - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
3.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.b Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
5.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
6.a i 6.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
7.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
8.a i 8.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
Vremenik-natjecanja 2023 2024.pdf
Opca-pravila-2023.2024..pdf
Vremenik-natjecanja-20222023-1.pdf
Opca-pravila-2.pdf
VREMENIK-NATJECANJA-I-SMOTRI-U-SKOLSKOJ-GODINI-2021 2022.-2 (1).pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 za objavu.pdf
Oopca pravila natjecanja i smotre 2020-2021..pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 IZMJENJENI-.2021..pdf
misljenje.pdf
Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2023./2024.
Kalkulator bodova za upis u srednju školu
HZZ-Preporuke-za-obrazovnu-upisnu-politiku-i-politiku-stipendiranja-1220.pdf
Pravo na bodove s natjecanja.docx
letak o zanimanjima pdf.pdf
POZIVNICA OS UCENICI S TESKOCAMA.pdf
Dopis preporuke 2022.pdf
Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2022. g.pdf
Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.
Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)
Modeli i preporuke za provedbu nastave u 2021-2022 (1) 31 8.pdf
Upute za sprjecavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID 19 vezano uz rad predskolskih ustanova osnovnih i srednjih skola u skolskoj godini 2021.-2022.-1.pdf.pdf
PROVEDBENI PLAN I PROTOKOL O POSTUPANJU.pdf
Postupak-kod-jednog-ucenika-oboljelog-od-COVID-19-koji-je-bio-na-nastavi-u-vrijeme-zaraznosti.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-8.pdf
Postupanje 2.pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022..pdf
Odluka - obvezno testiranje (1).pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022.-1.pdf
O-pojavi-novih-varijanti-virusa-SARS-CoV-2-i-prilagodbi-cjepiva-protiv-bolesti-COVID-19.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-1.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-ver16.pdf
Obavještavamo učenike i roditelje da se javljaju pedagogu isključivo putem maila
osvbosnar.pedagog@gmail.com
ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica.
1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?
Radionica Škola i korona - paket podrške
Poruka školske psihologinje roditeljima u vezi aktualnih događanja epidemije i potresa
Korisni linkovi |
> Krapinsko - zagorska... |
> Stubičke Toplice |
> skole.hr |
> MZOS |
> AZOO |
> Radio Stubica |