preskoči na sadržaj

Osnovna škola Stubičke Toplice

 > Naslovnica
Javni poziv za nabavu udžbenika za školsku godinu 2023.2024.

Javni poziv - izvanučionička nastava - Istra

Vijesti

Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Autor: Blanka Doko, 1. 4. 2022.

U petak, 1. travnja, obilježili smo Svjetski dan svjesnosti o autizmu (2. travnja). Učenici razredne nastave obojali su trakicu s puzzlama i nosili ju na svojim majicama, a kući su odnijeli plavi balon kao simbol autizma. Učenici predmetne nastave također su nosili trakice. Na Satovima razrednika pogledali su film o autizmu https://www.youtube.com/watch?v=qpzNoRLHIMw te se dodatno informirali putem plakata u predvorju škole.

Nositeljica aktivnosti je učiteljica Anita Kobelščak čiji tekst možete pročitati u nastavku.

AUTIZAM

 

Dijete s autizmom ne može razviti normalno socijalno ponašanje, ponaša se kompulzivno i ritualno i obično ne uspijeva razviti normalnu inteligenciju.

Znakovi autizma obično se pojavljuju u prvoj godini života, uvijek prije treće godine. Bolest je 2 do 4 puta češća u dječaka nego u djevojčica. Autizam se razlikuje od mentalne retardacije ili oštećenja mozga, premda se u neke autistične djece pojavljuju i ti poremećaji.

Uzrok autizma je nepoznat. Njegov uzrok nije u lošem roditeljstvu. Istraživanja identičnih blizanaca su pokazala da bolest djelom može biti i genetski uzrokovana, jer ako se pojavi u jednog blizanca pojavit će se u oba.

Autistično dijete više voli biti samo, ne stvara bliske odnose, ne želi se grliti, izbjegava očni kontakt, odbija promjene, postane pretjerano privrženo poznatim stvarima i stalno ponavlja iste radnje i rituale. Dijete često počinje pričati kasnije od ostale djece, koristi jezik na čudan način, ili ne može ili ne želi uopće pričati. Kada se razgovora s djetetom, obično teško razumije što je rečeno. Može ponavljati riječi koje mu se govore i promijeniti padeže npr. koristiti ti, a ne ja kada priča o sebi. Nakon pažljivog promatranja simptomi autizma u djeteta navedu liječnika na dijagnozu. Premda ne postoje posebni testovi za autizam, liječnik može provesti niz drugih testova koji ga upućuju na oštećenje mozga.

Većina autistične djece nema isti stupanj inteligencije pa je testiranje inteligencije teško provedivo. Testove treba ponavljati par puta. Autistična djeca bolje rješavaju testove izvođenja (testovi motornih i prostornih vještina) nego verbalne testove koji su dio standardnih testova za određivanje IQ. Simptomi autizma ostaju cijeli život.

Važno je istaknuti kako je svaki slučaj autizma različit. Iako kod nekih osoba  izaziva ozbiljne motoričke probleme, drugi autistični pojedinci mogu biti istaknuti u struci i postići veliki uspjeh. Tako su brojne značajne osobe poput Alberta Einsteina, Mozarta, Charlesa Darwina, Thomasa Jeffersona, Michelangela, Stanleya Kubricka itd. imale poteškoće iz spektra autizma. Dapače, te su im teškoće „omogućile“ izvrsnost i posebnu talentiranost u određenim područjima.

Glavna skupština Ujedinjenih naroda odabrala je 2. travnja za obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti o autizmu, čime želi skrenuti pozornost javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovog složenog poremećaja.

Simboli obilježavanja toga dana su plavi baloni i puzzle jer se smatra da takvoj djeci nedostaje samo „komadić puzzle“ u njihovom razvoju.

Da bi bolje razumjeli osobe s  autizmom te njihovog jedinstvenog pogleda na svijet, uz istovremeno podizanje svjesnosti o poremećaju iz spektra autizma, pomoći će edukativni film  „Događaju se čudesne stvari“ (hrvatska verzija) koji svakako pogledajte na sljedećem linku:

https://www.youtube.com/watch?v=qpzNoRLHIMw

 

 




Tražilica
Lumen

Školski list ''MAKSIĆ''

e-Dnevnik

    

Popis udžbenika
Natjecanja
UPISI U SREDNJE ŠKOLE
Brini o sebi - budi dobro - proŽivi Covid
 

Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.

 

Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.

 

Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)

Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 Pedagoška/školska godina 2021./2022.

UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022. 

UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE BOLESTI COVID-19 VEZANO UZ RAD PREDŠKOLSKIH USTANOVA, OSNOVNIH I SREDNJIH ŠKOLA U ŠKOLSKOJ GODINI 2021./2022

 

 

PODRŠKA UČENICIMA

 

Obavještavamo učenike i roditelje da se  javljaju pedagogu isključivo putem maila 

osvbosnar.pedagog@gmail.com 

ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica. 

 

1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?

 
 
VIRTUALNI RAZREDI

Za sve poteškoće možete se obratiti pedagogu na: osvbosnar.pedagog@gmail.com

Audio slikovnica

SMJERNICE MZO-a
Preventivno o koroni
Vremenik
Internet vozačka dozvola
Klikom na on-line katalog naše knjižnice dobivate uvid u dostupnost željenog naslova!
Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Stubičke Toplice / , Stubičke Toplice / os-stubicke-toplice.skole.hr / ured@os-stubicke-toplice.skole.hr
preskoči na navigaciju