Svjetski dan svjesnosti o autizmu
Autor: Blanka Doko, 1. 4. 2022.
U petak, 1. travnja, obilježili smo Svjetski dan svjesnosti o autizmu (2. travnja). Učenici razredne nastave obojali su trakicu s puzzlama i nosili ju na svojim majicama, a kući su odnijeli plavi balon kao simbol autizma. Učenici predmetne nastave također su nosili trakice. Na Satovima razrednika pogledali su film o autizmu https://www.youtube.com/watch?v=qpzNoRLHIMw te se dodatno informirali putem plakata u predvorju škole. Nositeljica aktivnosti je učiteljica Anita Kobelščak čiji tekst možete pročitati u nastavku.
AUTIZAM
Dijete s autizmom ne može razviti normalno socijalno ponašanje, ponaša se kompulzivno i ritualno i obično ne uspijeva razviti normalnu inteligenciju.
Znakovi autizma obično se pojavljuju u prvoj godini života, uvijek prije treće godine. Bolest je 2 do 4 puta češća u dječaka nego u djevojčica. Autizam se razlikuje od mentalne retardacije ili oštećenja mozga, premda se u neke autistične djece pojavljuju i ti poremećaji.
Uzrok autizma je nepoznat. Njegov uzrok nije u lošem roditeljstvu. Istraživanja identičnih blizanaca su pokazala da bolest djelom može biti i genetski uzrokovana, jer ako se pojavi u jednog blizanca pojavit će se u oba.
Autistično dijete više voli biti samo, ne stvara bliske odnose, ne želi se grliti, izbjegava očni kontakt, odbija promjene, postane pretjerano privrženo poznatim stvarima i stalno ponavlja iste radnje i rituale. Dijete često počinje pričati kasnije od ostale djece, koristi jezik na čudan način, ili ne može ili ne želi uopće pričati. Kada se razgovora s djetetom, obično teško razumije što je rečeno. Može ponavljati riječi koje mu se govore i promijeniti padeže npr. koristiti ti, a ne ja kada priča o sebi. Nakon pažljivog promatranja simptomi autizma u djeteta navedu liječnika na dijagnozu. Premda ne postoje posebni testovi za autizam, liječnik može provesti niz drugih testova koji ga upućuju na oštećenje mozga.
Većina autistične djece nema isti stupanj inteligencije pa je testiranje inteligencije teško provedivo. Testove treba ponavljati par puta. Autistična djeca bolje rješavaju testove izvođenja (testovi motornih i prostornih vještina) nego verbalne testove koji su dio standardnih testova za određivanje IQ. Simptomi autizma ostaju cijeli život.
Važno je istaknuti kako je svaki slučaj autizma različit. Iako kod nekih osoba izaziva ozbiljne motoričke probleme, drugi autistični pojedinci mogu biti istaknuti u struci i postići veliki uspjeh. Tako su brojne značajne osobe poput Alberta Einsteina, Mozarta, Charlesa Darwina, Thomasa Jeffersona, Michelangela, Stanleya Kubricka itd. imale poteškoće iz spektra autizma. Dapače, te su im teškoće „omogućile“ izvrsnost i posebnu talentiranost u određenim područjima.
Glavna skupština Ujedinjenih naroda odabrala je 2. travnja za obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti o autizmu, čime želi skrenuti pozornost javnosti diljem svijeta na sve veći problem ovog složenog poremećaja.
Simboli obilježavanja toga dana su plavi baloni i puzzle jer se smatra da takvoj djeci nedostaje samo „komadić puzzle“ u njihovom razvoju.
Da bi bolje razumjeli osobe s autizmom te njihovog jedinstvenog pogleda na svijet, uz istovremeno podizanje svjesnosti o poremećaju iz spektra autizma, pomoći će edukativni film „Događaju se čudesne stvari“ (hrvatska verzija) koji svakako pogledajte na sljedećem linku:
https://www.youtube.com/watch?v=qpzNoRLHIMw
1.a - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.a Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.b - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
3.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.b Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
5.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
6.a i 6.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
7.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
8.a i 8.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
Vremenik-natjecanja 2023 2024.pdf
Opca-pravila-2023.2024..pdf
Vremenik-natjecanja-20222023-1.pdf
Opca-pravila-2.pdf
VREMENIK-NATJECANJA-I-SMOTRI-U-SKOLSKOJ-GODINI-2021 2022.-2 (1).pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 za objavu.pdf
Oopca pravila natjecanja i smotre 2020-2021..pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 IZMJENJENI-.2021..pdf
misljenje.pdf
Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2023./2024.
Kalkulator bodova za upis u srednju školu
HZZ-Preporuke-za-obrazovnu-upisnu-politiku-i-politiku-stipendiranja-1220.pdf
Pravo na bodove s natjecanja.docx
letak o zanimanjima pdf.pdf
POZIVNICA OS UCENICI S TESKOCAMA.pdf
Dopis preporuke 2022.pdf
Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2022. g.pdf
Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.
Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)
Modeli i preporuke za provedbu nastave u 2021-2022 (1) 31 8.pdf
Upute za sprjecavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID 19 vezano uz rad predskolskih ustanova osnovnih i srednjih skola u skolskoj godini 2021.-2022.-1.pdf.pdf
PROVEDBENI PLAN I PROTOKOL O POSTUPANJU.pdf
Postupak-kod-jednog-ucenika-oboljelog-od-COVID-19-koji-je-bio-na-nastavi-u-vrijeme-zaraznosti.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-8.pdf
Postupanje 2.pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022..pdf
Odluka - obvezno testiranje (1).pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022.-1.pdf
O-pojavi-novih-varijanti-virusa-SARS-CoV-2-i-prilagodbi-cjepiva-protiv-bolesti-COVID-19.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-1.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-ver16.pdf
Obavještavamo učenike i roditelje da se javljaju pedagogu isključivo putem maila
osvbosnar.pedagog@gmail.com
ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica.
1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?
Radionica Škola i korona - paket podrške
Poruka školske psihologinje roditeljima u vezi aktualnih događanja epidemije i potresa
Korisni linkovi |
> Krapinsko - zagorska... |
> Stubičke Toplice |
> skole.hr |
> MZOS |
> AZOO |
> Radio Stubica |