Čiri-biri bajka u petom razredu
Autor: Blanka Doko, 9. 6. 2022.
Sad kad nam je konačno prošlo vrijeme strogih mjera i možemo raditi u skupinama odlučili smo se iskoristiti igru „Čiri-biri bajka“ koju imamo u našoj školskoj knjižnici. Učenicima je stvaranje vlastitih priča i bajki odlična vježba izražavanja, komunikacije, stvaranja, pisanja i poštivanja strukture teksta.
Sat smo započeli podjelom u nekoliko skupina od po pet ili šest učenika. Imali smo i nekoliko igara kako bi svi učenici mogli igrati igru istovremeno. Knjižničarka Blanka Doko pridružila nam se i pomogla učenicima u pripremi za igru s obzirom na to da ona ima nekoliko etapa. Prvo smo podijelili kartice s likovima i odabrali svoje osobine te time karakterizirali naše likove osobinama poput: nestrpljiv, maštovit, hrabar… Bilo nam je izazovno jer je svaki lik trebao imati tri dijela: noge, trup i glavu. Sve je to trebalo uskladiti. Nakon što smo posložili svoje likove, bili smo spremni na pričometru izvući tri kartice na kojima su bila tri događaja. Krenuli smo u igru i stvaranje. Svaki od igrača mogao je graditi novu ploču naše čarobne zemlje, šetati njome ili skupljati čarobne predmete koji su nam bili potrebni za rješavanje i opisivanje svakog od događaja. Igra je bila dinamična i učenici su prvo gradili i otkrivali nove i zanimljive ploče mjesta, a onda su shvatili da za rješavanje zadatka moraju početi sakupljati predmete. Kad su predmeti određene boje sakupljeni, društvo je ispričalo priču prema smjernicama na kartici i predmetima koje su pronašli u čarobnoj zemlji. Tek kad smo u potpunosti savladali pravila igre, počeli smo ju igrati onako kako je ona i zamišljena. Svaki je igrač prilikom svojih akcija pričao što se upravo u čarobnoj zemlji događa: „Čarobnjak je otišao u šumu po čarobne gljive, ali je pronašao frulu.“
Kad smo prikupili mnoštvo žetona s predmetima i kad smo riješili sve događaje, u bilježnice smo zapisali našu bajku. Nastala su maštovita, zanimljiva i zapetljana djela puna vukova, čarobnjaka, vještica i čarobnih napitaka. Igra se može igrati i na složeniji način dodatnim karticama koje planiramo iskoristiti idući put kad ćemo ju igrati. Učenici su bili aktivni i oba su školska sata prošla u dinamičnom, kreativnom i stvaralačkom okruženju. Rezultati su bile njihove priče u bilježnicama i odlična međusobna suradnja i komunikacija u grupi koja je vrlo važan ishod nastave Hrvatskog jezika. Igra se ne igra natjecanjem među sudionicima nego suradnjom i zajedničkim dolaskom do cilja.
Pročitajte neke rečenice nastale na satu Hrvatskog jezika u petom razredu Osnovne škole Vladimir Bosnar Stubičke Toplice:
Leon :“ Jura je šetao šumom i vidio da vuk svira u frulu i iz nje izlazi grah. Tada se sve zatreslo, potres zbog erupcije vulkana. Nakon erupcije i potresa u zemlji se otvorila velika rupa i u noj kovčeg s blagom. Lonac se tada nasmijao jer je preplašio životinje i čizme u knjizi koja je bila otvorena na putu.“
Ivan: „Kad je mudrac krenuo svirati čarobnu frulu, svima je u ustima odjednom bio okus graha i svi su postali gladni i počeli jesti grah. Mudrac je izašao iz čajnika, a Marko je zaželio kovčeg s blagom. Usred šume, u polju gljiva, otvorila se velika rupa u kojoj je bio kovčeg s blagom. Grohotan smijeh je izlazio iz kotla koji su grijale svijeće dok je mudrac stavljao sastojke za napitak čiji sastojci su pisali u knjizi.“
Leon: „Jednom je postojao jedan čarobnjak koji je sagradio veliki dvorac. Stigao je u šumu te čuo vuka kako svira frulu, osjetio je miris kuhanog gulaša. Čarobnjak Leon vidio je kako vuk jede sav gulaš pa je on otišao među planine. Ugledao je kovčeg pun blaga u rupi. Dugo je hodao do šume i ugledao velike gljive. Kad se vratio navečer doma, svijeća je zapjevušila. Idući je dan na vrhu planine vidio vješticu kako kuha bakalar.“
Tekst: Danijela Miklec
1.a - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.a Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.b - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
3.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.b Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
5.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
6.a i 6.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
7.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
8.a i 8.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
Vremenik-natjecanja 2023 2024.pdf
Opca-pravila-2023.2024..pdf
Vremenik-natjecanja-20222023-1.pdf
Opca-pravila-2.pdf
VREMENIK-NATJECANJA-I-SMOTRI-U-SKOLSKOJ-GODINI-2021 2022.-2 (1).pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 za objavu.pdf
Oopca pravila natjecanja i smotre 2020-2021..pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 IZMJENJENI-.2021..pdf
misljenje.pdf
Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2023./2024.
Kalkulator bodova za upis u srednju školu
HZZ-Preporuke-za-obrazovnu-upisnu-politiku-i-politiku-stipendiranja-1220.pdf
Pravo na bodove s natjecanja.docx
letak o zanimanjima pdf.pdf
POZIVNICA OS UCENICI S TESKOCAMA.pdf
Dopis preporuke 2022.pdf
Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2022. g.pdf
Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.
Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)
Modeli i preporuke za provedbu nastave u 2021-2022 (1) 31 8.pdf
Upute za sprjecavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID 19 vezano uz rad predskolskih ustanova osnovnih i srednjih skola u skolskoj godini 2021.-2022.-1.pdf.pdf
PROVEDBENI PLAN I PROTOKOL O POSTUPANJU.pdf
Postupak-kod-jednog-ucenika-oboljelog-od-COVID-19-koji-je-bio-na-nastavi-u-vrijeme-zaraznosti.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-8.pdf
Postupanje 2.pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022..pdf
Odluka - obvezno testiranje (1).pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022.-1.pdf
O-pojavi-novih-varijanti-virusa-SARS-CoV-2-i-prilagodbi-cjepiva-protiv-bolesti-COVID-19.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-1.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-ver16.pdf
Obavještavamo učenike i roditelje da se javljaju pedagogu isključivo putem maila
osvbosnar.pedagog@gmail.com
ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica.
1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?
Radionica Škola i korona - paket podrške
Poruka školske psihologinje roditeljima u vezi aktualnih događanja epidemije i potresa
Korisni linkovi |
> Krapinsko - zagorska... |
> Stubičke Toplice |
> skole.hr |
> MZOS |
> AZOO |
> Radio Stubica |