Učenici 2.b uspješni u STEM ligi
Autor: Blanka Doko, 9. 5. 2017.
Učiteljica 2.b razreda Natalija Stambolija tijekom cijele godine ažurno je pratila nekoliko svojih učenika kroz matematičke zadatke u 12 kola STEM lige, ekipnog natjecanja učenika osnovnih i srednjih škola u STEM području, u organizaciji Centra za razvoj obrazovanja Split. Završen je natjecateljski dio te je objavljen popis najuspješnijih ekipa po kategorijama koji su pozvani na završnicu manifestacije. S velikim zadovoljstvom možemo ustanoviti da su učenici Tena Bartolić i Lucija Canjuga te Luka Smetko i Jakov Frgec pohvaljeni, a djevojčice su kao jedne od nekoliko najuspješnijih pozvane na završnicu manifestacije u Split. Čestitamo!
Informacije sa stranice www.crost.hr:
Što je STEM?
Engleska skraćenica STEM dolazi od riječi Science, Technology, Engineering and Mathematics. U STEM spadaju područja prirodoslovnih i matematičkih znanosti, tehnologije i inženjerstva. U hrvatskoj znanstvenoj nomenklaturi i istraživačkoj tradiciji, skraćenica STEM obuhvaćao bi područja prirodnih i tehničkih znanosti kao i obrazovanje u prirodoslovlju, matematici, tehnologiji i inženjerstvu.
Na svjetskoj razini vrlo su značajna pitanja obrazovnog postignuća i afiniteta mladih prema pojedinim zanimanjima. To se posebno odnosi na tehnološka i inovativna zanimanja iz područja STEM-a, koja se pokazuju važnima za gospodarski razvoj svake pojedine države. Od devedesetih godina se na svjetskoj razini uočava značajan i stalan pad interesa mladih za takva zanimanja. Istraživači, nositelji politika i institucije suočeni su sa nedostatkom studenata u STEM područjima kao i nedostatku pojedinih STEM stručnjaka.
Zašto STEM liga?
Zaključci mnogih istraživanja koja se provode s ciljem povećanja broja STEM stručnjaka govore da je od izuzetne važnosti promicanje pojedinih STEM zanimanja, te da je potrebno u javni prostor unijeti što više informacija. Potrebno je uključiti u programe što više djece svih uzrasta te početnih interesa, mogućnosti i predznanja, obilježja, sklonosti i vještina. Tu je moguće osmisliti programe, koji su nadopuna postojećim sadržajima pretrpanim školskim programima, budući će se na taj način „regrutiranje“ toliko neophodnih i potrebnih budućih STEM stručnjaka početi vrlo rano.
Centar za razvoj obrazovanja Split aktivno se uključuje u afirmaciju STEM područja među mladima pokrenuvši STEM ligu.
Što je STEM liga?
STEM liga je natjecanje parova, u pravilu učenika osnovnih i srednjih škola, ali i polaznika raznih radionica, tečajeva i sličnih programa iz STEM područja koje provode udruge.
Prva sezona STEM lige počinje 10. 10. 2016. i završava 4. 4. 2017.
Provodit će se kroz 12 kola tijekom školske godine (svako drugi utorak se objavljuju zadaci novog kola): 11. 10. ; 25. 10.; 8. 11.; 22. 11; 6. 12.; 20.12.; 17. 1. 2017.; 31. 1.; 14.2.; 28.2.; 14.3. i 28. 3.
Liga završava 4. 4. 2017. konačnom objavom poretka ligaškog dijela natjecanja.
Najbolje ekipe u svakoj od kategorija bit će pozvane na završno natjecanje koje će se održati u sklopu Festivala matematike 5. 5. 2017. godine u Hotelu Zagreb u Splitu (Duilovo).
Pravila
1. STEM liga je ekipno natjecanje učenika osnovnih i srednjih škola u STEM području (znanost, tehnika, inženjerstvo i matematika)
2. Natjecatelji sudjeluju u paru.
3. Natjecanje se provodi u 4 kategorije (kolibrići, lastavice, grdelini i slavuji)
4. Zadaci se objavljuju svako drugi tjedan i elektronskim putem distribuiraju natjecateljima.
5. Zadatke natjecatelji rješavaju u pravilu uz pomoć tehnologije i drugih pomagala. Rješenja se šalju elektronskim putem (mailom ili web formularom). Rok za slanje zadataka je 7 dana.
6. Rješenja zadataka svakog pojedinog kola se objavljuju 15 nakon početka kola.
Kategorije
1. Kolibrići (razredna nastava)
2. Lastavice (5. – 6. razred)
3. Grdelini (7. – 8. razred)
4. Slavuji (srednja škola)
Zadaci
Zadaci su projektnog tipa s naglaskom na korelaciju STEM područja. Osmišljeni su tako da razvijaju samostalnost učenika i usmjeravaju ih na korištenje tehnologije. Naglašen je mentorski pristup u suradnji s učiteljima i nastavnicima. Zadaci su ne samo natjecateljskog nego i edukativnog karaktera. Potiču učenike od najranije dobi na bavljenje STEMom i istraživački pristup u učenju.
1.a - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.a Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
2.b - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
3.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.a Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
4.b Popis udzbenika i radnih biljeznica (1).pdf
5.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
6.a i 6.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
7.a razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
8.a i 8.b razred - Popis udzbenika i radnih biljeznica.pdf
Vremenik-natjecanja 2023 2024.pdf
Opca-pravila-2023.2024..pdf
Vremenik-natjecanja-20222023-1.pdf
Opca-pravila-2.pdf
VREMENIK-NATJECANJA-I-SMOTRI-U-SKOLSKOJ-GODINI-2021 2022.-2 (1).pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 za objavu.pdf
Oopca pravila natjecanja i smotre 2020-2021..pdf
VREMENIK NATJECANJA I SMOTRI 2020 2021 IZMJENJENI-.2021..pdf
misljenje.pdf
Odluka o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2023./2024.
Kalkulator bodova za upis u srednju školu
HZZ-Preporuke-za-obrazovnu-upisnu-politiku-i-politiku-stipendiranja-1220.pdf
Pravo na bodove s natjecanja.docx
letak o zanimanjima pdf.pdf
POZIVNICA OS UCENICI S TESKOCAMA.pdf
Dopis preporuke 2022.pdf
Preporuke za obrazovnu upisnu politiku i politiku stipendiranja za 2022. g.pdf
Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje dokument Modeli i preporuke za rad u uvjetima povezanima s bolesti COVID-19 u pedagoškoj/školskoj godini 2021./2022. u kojemu se predlažu modeli i nude preporuke za odgojno-obrazovni rad i izvođenje nastave u dječjim vrtićima i školama.
Upute za sprječavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID-19 vezano uz rad predškolskih ustanova, osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2021./2022. (26/08/2021)
Modeli i preporuke za provedbu nastave u 2021-2022 (1) 31 8.pdf
Upute za sprjecavanje i suzbijanje epidemije bolesti COVID 19 vezano uz rad predskolskih ustanova osnovnih i srednjih skola u skolskoj godini 2021.-2022.-1.pdf.pdf
PROVEDBENI PLAN I PROTOKOL O POSTUPANJU.pdf
Postupak-kod-jednog-ucenika-oboljelog-od-COVID-19-koji-je-bio-na-nastavi-u-vrijeme-zaraznosti.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-8.pdf
Postupanje 2.pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022..pdf
Odluka - obvezno testiranje (1).pdf
Upute-za-sprjecavanje-i-suzbijanje-epidemije-bolesti-COVID-19-vezano-uz-rad-predskolskih-ustanova-osnovnih-i-srednjih-skola-u-skolskoj-godini-2021.-2022.-1.pdf
O-pojavi-novih-varijanti-virusa-SARS-CoV-2-i-prilagodbi-cjepiva-protiv-bolesti-COVID-19.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-1.pdf
Postupanje-s-oboljelima-bliskim-kontaktima-oboljelih-i-prekid-izolacije-i-karantene-ver16.pdf
Obavještavamo učenike i roditelje da se javljaju pedagogu isključivo putem maila
osvbosnar.pedagog@gmail.com
ukoliko ćete imati kakvih poteškoća sa korištenjem tableta ili virtulanih učionica.
1. Radionica s učenicima Što radim kad mi je teško?
Radionica Škola i korona - paket podrške
Poruka školske psihologinje roditeljima u vezi aktualnih događanja epidemije i potresa
Korisni linkovi | ![]() |
> Krapinsko - zagorska... |
> Stubičke Toplice |
> skole.hr |
> MZOS |
> AZOO |
> Radio Stubica |
![]() |