U Osnovnu školu Tordinci početkom svibnja 2017. stigla je sjajna vijest. Naime, Agencija za mobilnost i programe EU odobrila nam je Erasmus+ KA1 projekt „Učionica bez zidova“ te dodijelila 11.965,00 eura financijske potpore za njegovu provedbu. KA1 ili Ključna aktivnost 1 označava mobilnost u svrhu učenja za pojedince.
Osnovna škola Tordinci već tri godine aktivno sudjeluje u eTwinning projektima. Što je eTwinning? eTwinning je platforma za odgojno – obrazovne djelatnike (učitelje, ravnatelje, knjižničare, itd) koji rade u školama i dječjim vrtićima europskih država sudionica eTwinninga. Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva te postati dijelom najzanimljivije obrazovne zajednice u Europi. Radom na projektima s kolegama iz škola diljem Europe upoznali smo se s mogućnostima konstantnog usavršavanja putem online seminara, webinara, a jedan naš učitelj je sudjelovao i na kontaktnom seminaru u Krakowu nakon što je njegova prijava bila među 4 odabrane iz cijele Hrvatske.
Radom na eTwinningu upoznali smo se i s drugim programima u nadležnosti Agencije za mobilnost i programe EU, a koje se tiču obrazovanja i osposobljavanja učitelja kao što je Erasmus+. U sklopu Erasmus+ programa nalazi se i Ključna aktivnost 1 - mobilnost u svrhu učenja za pojedince. Kako bi saznali više o KA1 aktivnosti krajem prošle godine sudjelovali smo na seminaru na kojem smo upoznali način pisanja prijave za KA1. Na Učiteljskom vijeću smo prezentirali KA1 i izabrali 5 učitelja koji žele sudjelovati u projektu. Tijekom zimskih praznika marljivo smo radili na pisanju projekta “Učionica bez zidova” jer je rok za predaju bio 2.2.2017.
Početkom svibnja stigla nam je obavijest da je naš projekt među 29 prihvaćenih projekata iz škola diljem Hrvatske te da ćemo dobiti financijsku potporu u iznosu od 11.965,00 eura za provođenje istog. Tijekom projekta naših 5 učitelja će sudjelovati na višednevnim stručnim seminarima u Coventryu, Lisabonu i Bologni, a stečena znanja će diseminirati svojim kolegama u školi kako bi svi zajedno podigli kvalitetu poučavanja na višu razinu. Korist od ovog projekta prvenstveno bi trebali imati učenici naše škole, a onda i svi ostali uključeni u život škole (roditelji i lokalna zajednica). Tijekom projekta učitelji imaju dužnost izvještavanja i diseminacije stoga pratite našu školsku stranicu kako bi vidjeli na koji način se provodi projekt.
Projekt je sufinanciran sredstvima programa Europske unije Erasmus+.
Outdoor education-Portugal
Učitelji OŠ Tordinci Marko Ivić i Bruno Sekereš od 14.8.2017. do 22.8.2017. sudjelovali su na strukturiranom tečaju "Outdoor education" koji se održao u Lisabonu .Ovo je bila druga mobilnost u sklopu KA1 projekta "Učionica bez zidova".
Prvi dan je bio rezerviran za "icebreaking" aktivnosti koje su poslužile za međusobno upoznavanje sudionika tečaja, a te aktivnosti su se odvijale u velikom parku u kojem se nalazi i poznati muzej Gulbenkian. Nakon upoznavanja uslijedio je posjet Belemu gdje se nalazi samostan sv. Jeronima, Belemski toranj i Spomenik otkrićima (Padrao dos Descrobimentos).Osim naših učitelja polaznici tečaja su učitelji iz Rumunjske, Austrije, Srbije i Poljske
Utorak prijepodne smo proveli ponovno u Gulbenkian parku gdje smo u dva sata naučili razne igrice i vježbe koje se mogu provoditi u radu s djecom od 5-16 godina. Te vježbe i igre služe za uspostavljanje povjerenja među učenicima u razredu kao i pripremanju djece za rad u skupini. Nakon toga smo se uputili autobusom u obližnji gradić Caldas da Rainha gdje smo proveli idućih sedam dana. Nakon dolaska i smještaja u hotel naši učitelji Marko i Bruno su se uputili u razgledavanje grada te na večeru u lokalnom restoranu.
Treći dan seminara bio je predviđen za predstavljanje škola sudionika tečaja kao i zemalja iz kojih dolaze. Tako smo prijepodne predstavili Osnovnu školu Tordinci i PŠ Antin te rekli neke osnovne stvari o regiji u kojoj živimo i radimo. Tema je bila i školski sustav zemalja sudionica seminara te smo kroz razgovor uvidjeli da problemi s reformama, plaćama, satnicama nisu samo hrvatska „stvar“. Nakon prezentacija škola i školskih sustava uslijedile su aktivnosti vezane uz temu našeg seminara „Outdoor education“. Večernji sati bili su rezervirani za kulturnu večer. Svi sudionici su imali zadatak donijeti neki predmet, piće ili hranu koja simbolički predstavlja regiju/zemlju iz koje dolaze. Na našu veliku žalost kulenom koji smo ponijeli u Portugal umjesto kolega učitelja sladili su se carinici na budimpeštanskom aerodromu . Međutim rakija je našla put do Caldas da Rainhe pa smo brzo zaboravili na kulen. Na štandovima kolege iz Rumunjske, Austrije, Srbije i Poljske su se mogli naći razni specijaliteti od piće preko hrane pa do turističkih prospekata. Bilo je tu ajvara, slanine, domaćih kruhova, vina, rakije i drugih delicija. Nakon zajedničkog slikanja prezentirali smo Hrvatsku kroz video Hrvatske turističke zajednice, a zatim smo održali kratko predavanje o Vučedolskoj kulturi (Orion kalendar, vučedolska golubica) , a za koje smo nagrađeni velikim pljeskom.
U četvrtak su se nastavila predavanja o komunikaciji i o rješavanju konfliktnih situacija. Kroz razne igre i igranje uloga. Osvrnuli smo se i na probleme rada u internacionalnim projektima te kako se povezati i komunicirati s partnerima na projektu. U poslijepodnevnim satima smo u vlastitom aranžmanu s kolegama iz Austrije, Srbije i Poljske posjetili obližnji srednjovjekovni gradić Obidos te se u neformalnom druženju i obilasku zidina zadržali do večere.
Organizatori seminara su nas u petak poveli na cjelodnevni izlet tijekom kojeg smo posjetili Sintru, Cabo da Rocu i Cascais. Prva stanica je bila Sintra, gradić koji svake godine privuče milijune turista zbog svoje bogate prošlosti i ostataka iste. Mi smo imali vremena samo za razgledavanje fantastičnog parka „Quinta da Regaleira“ u kojem je bilja ljetna rezidencija portugalskog milijunaša Carvalha Monteira. Nakon ručka u Sintri uputili smo se na najzapadniju točku Europe Cabo da Rocu. Tamo nas je dočekala magla i jaki vjetar, ali unatoč tome pola sata smo uživali u pogledu na ocean i visoke litice. Za kraj dana smo stali u mondenom ljetovalištu Cascaisu te se prošetali gradom i posjetili plažu, a oni hrabriji su se i okupali u ledenom oceanu. Nakon povratka u Caldas otišli smo na Sajam voća koji se održava u prelijepom parku, a na kojem lokalni poduzetnici izlažu svoje proizvode.
Šesti dan seminara započeo je u 12:00 h radionicama na temu „neformalnog obrazovanja“. Tako smo dan započeli s icebreaking igricama kao uvodom u aktivnosti predviđene za taj dan. Između ostalog sudionici su upoznati sa metodama koje se koriste u neformalnom obrazovanju, kao i sa raznim aktivnostima koje takav oblik obrazovanja podrazumijeva poput „Zone of fulfilment“ (Zona ispunjenja), Values (vrijednosti), Wheel of life (kotač života) i Comfort zona (Zona sigurnosti). Seminaru su prisustvovali gostujući predavači , koji su sudionicima preko društvene igre „Planet Z“ prezentirali sve prednosti neformalnog obrazovanja. Nakon igrice uslijedila je rasprava o poanti igre i kako se ona može koristiti u radu s djecom i odraslima. Također su predstavili i aplikaciju Daytripper koja može pomoći učenicima i učiteljima u obavljanju svakodnevnih aktivnosti.
U nedjelju smo odradili radionice u vremenu od 9.00-14.00 sati. Teme radionica su bile „Outdoor education“, „Good practices for intercultural activities“ i „Non formal education for inclusion“. Cilj radionica je bio napisati kakvim sve aktivnostima i metodama možemo provoditi sve ove teme. Bili smo podijeljeni u skupine i nakon izlaganja smo raspravljali i davali prijedloge što sve možemo učiniti mi kao učitelji kako bi poboljšali provođenje ovih aktivnosti. Poslijepodne smo iskoristili za odlazak na plažu u obližnje turističko mjesto Nazare koje se nalazi na obali Atlantskog oceana. Skoro svi smo se prvi put susreli s oceanom te smo ostali oduševljeni njegovom veličinom i snagom. To nas nije spriječilo da se na par minuta okupamo u oceanu jer tko zna hoćemo li ikad više imati prilike za takvu avanturu. Navečer su nas organizatori seminara poveli na večeru gdje smo uživali u vrhunskoj hrani i portugalskom vinu.
Predzadnji dan seminara započeli smo takozvanim „energizerima“ koji se koriste kako bi se podigla spremnost, voljni moment za rad kako kod učenika tako i kod učitelja. Natjecateljska igra papir,kamen škare i od davnina poznata igra „školice“ poslužile su da se zagrijemo na radnu atmosferu :D. Učitelji iz Rumunjske pripremili su „Forum teatar“ koji za cilj ima rješavanje devijantnog ponašanja učenika pomoću glumljenja uloga. Uloge dobrog i lošeg učenika su imali naši učitelji Marko i Bruno dok su učitelji iz Rumunjske bili učitelji. Poanta je u tome da se nakon odglumljenog prizora u „predstavu“ uključe i posmatrači (ostali sudionici seminara) te tako pomognu rješavanju problema svojim idejama. Na kraju smo zaključili da za neprimjereno ponašanje učenika ne postoji univerzalno rješenje, nego se svakom takvom učeniku mora pristupati individualno na način koji učitelj procjeni da će biti najučinkovitiji.
Nakon osam dana došao je i zadnji dan seminara. Prijepodne smo proveli evaluirajući seminar te dogovarajući zajednički rad na budućim eTwinning i Erasmus projektima. U kratkom vremenu su pale ideje za projekte, a jedan je već i registriran na portalu eTwinning. Na kraju je održana i podjela diploma/certifikata o pohađanju seminara, a svi polaznici su dobili i potpise na svoj Europass(potvrdu o stečenim znanjima).
Preporučamo i drugim školama i učiteljima da već sada počnu razmišljati o potrebama svoje škole i potrebama učitelja te da se uključe u KA1-mobilnost pojedinaca u svrhu stručnog usavršavanja učitelja.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Obrazovanje |
Tordinci |