U Osnovnu školu Tordinci početkom svibnja 2017. stigla je sjajna vijest. Naime, Agencija za mobilnost i programe EU odobrila nam je Erasmus+ KA1 projekt „Učionica bez zidova“ te dodijelila 11.965,00 eura financijske potpore za njegovu provedbu. KA1 ili Ključna aktivnost 1 označava mobilnost u svrhu učenja za pojedince.
Osnovna škola Tordinci već tri godine aktivno sudjeluje u eTwinning projektima. Što je eTwinning? eTwinning je platforma za odgojno – obrazovne djelatnike (učitelje, ravnatelje, knjižničare, itd) koji rade u školama i dječjim vrtićima europskih država sudionica eTwinninga. Putem ove platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva te postati dijelom najzanimljivije obrazovne zajednice u Europi. Radom na projektima s kolegama iz škola diljem Europe upoznali smo se s mogućnostima konstantnog usavršavanja putem online seminara, webinara, a jedan naš učitelj je sudjelovao i na kontaktnom seminaru u Krakowu nakon što je njegova prijava bila među 4 odabrane iz cijele Hrvatske.
Radom na eTwinningu upoznali smo se i s drugim programima u nadležnosti Agencije za mobilnost i programe EU, a koje se tiču obrazovanja i osposobljavanja učitelja kao što je Erasmus+. U sklopu Erasmus+ programa nalazi se i Ključna aktivnost 1 - mobilnost u svrhu učenja za pojedince. Kako bi saznali više o KA1 aktivnosti krajem prošle godine sudjelovali smo na seminaru na kojem smo upoznali način pisanja prijave za KA1. Na Učiteljskom vijeću smo prezentirali KA1 i izabrali 5 učitelja koji žele sudjelovati u projektu. Tijekom zimskih praznika marljivo smo radili na pisanju projekta “Učionica bez zidova” jer je rok za predaju bio 2.2.2017.
Početkom svibnja stigla nam je obavijest da je naš projekt među 29 prihvaćenih projekata iz škola diljem Hrvatske te da ćemo dobiti financijsku potporu u iznosu od 11.965,00 eura za provođenje istog. Tijekom projekta naših 5 učitelja će sudjelovati na višednevnim stručnim seminarima u Coventryu, Lisabonu i Bologni, a stečena znanja će diseminirati svojim kolegama u školi kako bi svi zajedno podigli kvalitetu poučavanja na višu razinu. Korist od ovog projekta prvenstveno bi trebali imati učenici naše škole, a onda i svi ostali uključeni u život škole (roditelji i lokalna zajednica). Tijekom projekta učitelji imaju dužnost izvještavanja i diseminacije stoga pratite našu školsku stranicu kako bi vidjeli na koji način se provodi projekt.
Projekt je sufinanciran sredstvima programa Europske unije Erasmus+.
Sharing landscapes-Coventry
Učiteljica razredne nastave Sanja Božić od 2.7.2017. - 8.7.2017. boravila je u Coventry-u na strukturiranom tečaju "Sharing landscapes" - using tablets for teaching outside the classroom. To je prva od tri mobilnosti u kojima će sudjelovati naši učitelji i stručni suradnici u K1 projektu Učionica bez zidova / Clasroom withouth walls.
U Englesku sam doputovala u subotu 1. 7. 2017. kasno uvečer. Nedjelju dopodne provela sam upoznavajući mjesto Coventry i napeto iščekujući seminar i upoznavanje ostalih sudionika. Seminar je započeo skupljanjem svih sudionika na recepciji hotela. Nakon što smo se skupili i formalno su nam se obratili voditelji seminara David Powell i Peter Eriksson te nam ukratko iznijeli program i ciljeve seminara. Počeli smo s predstavljanjem okusa našeg kraja (zavičaja, domovine). Predstavila sam nas kulenom, čvarcima i rakijom šljivovicom te hvaljenjem prirodnih ljepota naše zemlje. Ipak smo mi turistička zemlja pa nakon seminara možda netko odluči posjetiti Hrvatsku :D. Nakon toga nastavili smo se družiti uz neformalnu večeru, kušajući razne delicije koje su sudionici seminara donijeli iz Finske, Rumunjske i Italije.
U ponedjeljak ujutro smo dobili detaljan uvid u raspored seminara te smo podijeljeni u manje skupine od 4 do 5 članova. Posjetili smo Herbert art gallery&museum gdje smo odslušali predavanje nakon kojeg je svaka grupa dobila različite zadatke. Naučili smo koristiti aplikaciju Dolby spark video i Pinnacle. Također smo kroz vježbu storytelling (pričanje priče) dobili zadatak predstaviti sebe ili svoju domovinu kroz tri predmeta koja smo ponijeli sa sobom. Moja tri predmeta bila su licitarsko srce, orion kalendar (posuda) i mala bočica za rakiju ukrašena zlatovezom. Ova mi se vježba jako svidjela jer sam naučila puno o ostalim sudionicima i njihovim domovinama. Naglasak seminara je na korištenju digitalne tehnologije i realne stvarnosti za pričanje priča o kraju, ljudima, gradu, povijesti... Dobili smo i tjedni zadatak da u aplikaciji Spark video bilježimo (vodimo dnevnik) seminara. Voditelji će sve radove vrednovati na kraju tjedna.
U utorak smo posjetili rodno mjesto Williama Shakespearea Stratford upon Avon. Zadatak je bio pronaći četiri lokacije: rodnu kuću, školu koju je pohađao, pub u kojem je pio pivo i mjesto na kojem počiva, koristeći digitalnu aplikaciju e-shakespeare. Zanimljiv spoj digitalne tehnologije i realne stvarnosti. Samo mjesto je prekrasno i uživali smo u obilasku. Nakon nezaobilaznog engleskog čaja nešto drugačiji, ali opet zanimljiv zadatak. Istog dana kasnije popodne posjetili smo tvrđavu Lunt -djelomično rekonstruiranu rimsku vojnu tvrđavu. Tamo smo dobili zadatak snimiti i editirati kratki dokumentarni film koristeći razne rekvizite i realnu stvarnost.
Srijeda je bila dan za „rudarenje“. Nakon uvodnog predavanja na kojem smo upoznali aplikacije Kahoot! i Quizizz, koje služe za izradu kviz pitanja na učenicima zanimljiv način, otputovali smo u Black Country Living Museum. Mjesto na kojem su cijelo selo i obližnji rudnici pretvoreni u muzej. Na ulicama sela, u kućama i trgovinama, moguće je razgovarati s glumcima koji glume ondašnje stanovnike. Uživljeni u osobe koje glume rado će vam dati informacije i popričati s vama o načinu života, ljudima i običajima. Zadatak nam je bio skupiti što više informacija i sastaviti kviz u spomenutim aplikacijama.
Četvrtak smo proveli u Birminghamu. Koristeći aplikaciju Bambuser naučili smo se prenositi događaje uživo. Kad smo završili s dnevnim zadatkom našli smo vremena i učinili dobro djelo. Naime, tu večer proveli smo u skloništu za beskućnike gdje nas je voditeljica skloništa upoznala s tamošnjim problemima i načinima na koji ih rješavaju. U kuhinji skloništa napravili smo ukusnu večeru i naučili ponešto o bangladeškoj kuhinji.
Petak je bio dan za završavanje filmova, montiranje i predaju dokumentacije. Svaki sudionik morao je prezentirati gotove radove koje je tijekom tjedna napravio. Također smo morali navesti nekoliko primjera kako ćemo stečena znanja implementirati u nastavni proces.
U subotu smo pogledali završne radove svih skupina. Dodijeljene su nam potvrde o sudjelovanju na tečaju, te smo se nakon zajedničkog ručka uputili svojim kućama.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Obrazovanje |
Tordinci |