Strukturirani tečaj u sklopu Erasmus+ KA1 projekta Digitalna škola - globalna škola- "Digital Turn: How to make your school more digital"
U sklopu školskog Erasmus projekta " Digitalna škola - globalna škola" pedagoginja Ivana Vinkler Komarić i učiteljica Andreja Vincek Ević sudjelovale su u strukturiranom tečaju održanom od 13. 01. 2019. do 19. 01. 2019. u Santa Cruzu na Tenerifima pod nazivom "Digital Turn: How to make your school more digital".
Cilj ovog tečaja bio je usredotočen na upravljanje promjenama na organizacijskoj razini škole u kontekstu osmišljavanja, provedbe i evaluacije digitalnih inovacija u cijeloj školi. Stjecanje i proširivanje znanja kako bismo saznali što još naša škola treba da bi dostigla višu razinu digitalizacije odvijalo se kroz glavne teme tečaja:
- Digitalni zaokret u školama i uloga voditelja škola
- Istraživanje o digitalnim inovacijama u školama, Fullanov okvir za digitalizaciju cijele škole
- Nadogradnja digitalne infrastrukture škole: mobilni uređaji, mreže, alati za online učenje i okruženja
- Politika digitalne sigurnosti na razini cijele škole
- Podupiranje pedagoške inovacije: inovativni scenariji učenja
- Stvaranje i upravljanje autorskim pravima i licenciranjem digitalnih izvora za učenje
- Obrazovanje učitelja i stručno usavršavanje i učenje temeljeno na igrama
- Upravljanje promjenama u školi: podrška nastavnicima, širenje najbolje prakse, uključivanje roditelja i zajednice
- Praćenje rezultata projekta digitalizacije škole
- Primjeri uspješnih digitalnih inovacija na razini škole u drugim zemljama.
Predavanja i rad na radionicama odvijao se u integriranom centru za obuku CIFP Las Indias u Santa Cruzu de Tenerife predvođen trima predavačima : dr.sc. Mart Laanpere, viši znanstveni suradnik u Školi digitalne tehnologije sa Sveučilišta u Tallinnu; dr. Sc. James Sunney Quaicoe, istraživač u Školi digitalnih tehnologija, Sveučilište u Tallinnu te Peter Rafferty, učitelj u osnovnoj školi Green Park, Liverpool, UK.
Radne aktivnosti po danima bile su sljedeće:
Nedjelja, 13.1.2019. - prvi dan seminara, tema: Uvod u tečaj
U prijepodnevnim satima razgledavale smo grad Santa Cruz de Tenerife u kojem se seminar održava te prošetale do oceana, pored tornjeva Santa Cruz, Auditorija Adan Martin, utvrde San Juan Bautista pa sve do trga Plaza de Espana gdje smo se sastale s ostalim sudionicima seminara koji su osim iz Hrvatske, došli i iz Grčke, Litve, Latvije, Italije, Njemačke, Švedske i Poljske.
Uvodno predavanje održano je u Gradskoj knjižnici Tenerife. Na predavanju su nam se predstavili naši voditelji/predavači te nam izložili detaljan program seminara, njihova očekivanja te razmijenili pitanja i sugestije vezane uz seminar. Dan smo završile u druženju i večeri s kolegicama iz Grčke i Latvije.
Ponedjeljak , 14.1.2019. - drugi dan seminara, tema: Digitalne inovacije u školama
Drugi dan seminara započeo je predstavljanjem svih sudionika i njihovih škola, razine digitalizacije koju su razvili i očekivanja koja imaju u budućnosti vezanih za razvoj digitalnih tehnologija u poučavanju. Nakon toga uslijedila su predavanja naših organizatora seminara: Maarta Laamperea sa sveučilišta u Tallinu i Petera Raffertyja iz Liverpoola sa temama vezanim uz razvoj tehnologije u školi, utjecaj digitalnih tehnologija na obrazovanje i učenja 21. stoljeća. Naglasak je bio na razvijanju društveno-tehnoloških tranzicija kako bi digitalizacija škole i društva dosegla razinu globalnih razmjera te unaprijedila kvalitete poučavanja smjenom tehnoloških generacija. Uslijedio je obilazak i upoznavanje srednje strukovne škole domaćina tečaja “CIFP Las Indias” u Santa Cruzu. Rad smo završili praktičnim radionicama uz korištenje raznih Google aplikacija za rad u nastavi. Na kraju dana održali smo međunarodnu večer na kojoj su svi sudionici predstavili zemlje iz kojih dolaze kroz običaje, hranu, plesove.
Utorak, 15.1.2019. - treći dan seminara, tema: Vodeća pedagoška promjena u digitalnom dobu
Treći radni dan smo započeli predavanjem o tome kako treba izgledati digitalna promjena na razini škole te kako prihvatiti i primijeniti digitalne inovacije kroz teme: “Nove pedagogije za škole 21. stoljeća„ te „Izrada inovativnih scenarija učenja“. Kroz drugo predavanje smo uspoređivali tradicionalni i moderni model poučavanja. Upoznali smo se s pojmom “trijaloško” učenje koje obuhvaća učenika, učitelja i tehnologiju te s aplikacijom LePlanner za izradu priprava za nastavni sat. Na kraju predavanja svi sudionici su osmislili kako potaknuti digitalnu promjenu u svojoj školi i predstavili svoje ideje ostalim sudionicima.
Nakon predavanja pod nazivom „Projektno učenje: stvaranje e-udžbenika“ sudjelovali smo u zanimljivoj radionici o izradi e-knjiga. Svaki sudionik je kao zadatak izradio svoju vlastitu e-knjigu. Predavač nam je naveo primjere dobre prakse iz europskih zemalja te SAD-a.
Srijeda, 16.1.2019. - četvrti dan seminara, tema: Razvijanje cjelokupne politike škole za upravljanje promjenama
Teme predavanja odnosile su se na razvijanja digitalne sigurnosti škole i kako je unaprijediti. Sudionici su razmijenili svoja razmišljanja o razini sigurnosti koju su u svojim školama već razvili te mogućim poboljšanjima postojećeg sustava. Uslijedilo je izlaganje primjera dobre prakse kroz razmjenu iskustava u rješavanju problematičnih situacija poput cyber bullyinga na razini škole, važnosti poučavanja učenika o raznim sigurnosnim mjerama snalaženja na internetu. S ponosom možemo reći da smo ostalim kolegama iznijele mnogo dobrih primjera prakse koje provodimo u našoj školi, podijelile iskustva i načine rada s našim učenicima. Poučeni smo kako razvijati strategije uvođenja inovacija u školi, a potom je uslijedila radionica o politici digitalne inovacije u cijeloj školi uz evaluaciju razine digitalizacije naše škole i uspostavljanje cilja za digitalnu strategiju.
Četvrtak, 17.1.2019. - peti dan seminara: Projektiranje laboratorija za buduću učionicu
Peti dan protekao je u praktičnom radu. Prvi dio dana proveli smo na radionici u izrađivanju i razvijanju digitalne strategije za svoju školu kroz razne digitalne video aplikacije raspoređeni u školske timove. Svrha je bila sve teme obrađene na seminaru implementirati u razvijanje strategije naše škole prema njenim mogućnostima i trenutnim potrebama.
Nakon toga uslijedio je grupni obilazak otoka s vodičima iz škole. Kao nevjerojatnu posebnost izdvojile bismo vulkan Teide koji se nalazi na sjevernoj strani otoka, a u čijem je podnožju temperatura oko -3° Celzijusa te prekrasnu plažu Las Americas koja se nalazi na južnoj strani otoka gdje temperatura doseže oko 24° Celzijusa.
Petak, 18.1.2019. - šesti dan seminara, tema: Praćenje i vrednovanje digitalne zrelosti naše škole
Na uvodnom predavanju upoznati smo s metodama i alatima za mjerenje digitalne zrelosti škole. Uslijedila je radionica o infografici: analiza i vizualizacija naše škole na kojoj je zadatak svih sudionika bio izraditi digitalnu strategiju. Mi smo se udružile s ostalim kolegicama iz Hrvatske i izradile globalnu strategiju za hrvatske škole. U poslijepodnevnom terminu sve su ekipe predstavile svoj rad. Dobili smo povratne informacije o tečaju i evaluaciji samog tečaja. Dan smo završili svečanom podjelom certifikata i predstavljanjem naknadnih aktivnosti.
Subota, 19.1.2019. - sedmi dan seminara, tema: Povratne informacije i planiranje sljedećih koraka
Prilika za individualne konzultacije s predavačima u vezi rada na novim projektima, praćenje i umrežavanje o novim projektnim prijedlozima KA1/KA2, razmjena ideja o provedbi kolegija u praksi. Poslijepodne smo iskoristile za obilazak kulturno-povijesnih znamenitosti Santa Cruza.
Nakon vrijednog i korisnog seminara slijedi nam implementacija naučenog u nastavnu praksu, održavanje predavanja i podjela iskustava i znanja s ostalim kolegama u našoj školi, no i šire.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Obrazovanje |
Tordinci |