Strukturirani tečaj "Digital Steam" u Tallinnu
Na seminaru Digital STEAM u Tallinnu sudjelovalo je 28 učitelja iz 7 država - Austrije, Belgije, Italije, Litve, Španjolske, Turske i Hrvatske.
Prvog dana seminara upoznali smo se sa školskim sustavom u Estoniji, saznali ponešto o školama i učiteljima koji sudjeluju na seminaru te smo se upoznali s aplikacijama koje ćemo koristiti u narednim danima ( Edshelf, Coogle, GoSoapbox, itd.). Također, ukratko smo predstavili našu školu, a posebno smo istaknuli digitalnu opremljenost škole i razne projekte u kojima sudjelujemo.
Utorak prijepodne proveli smo na Tallinskom fakultetu gdje smo se upoznali sa „Labdiscom“ -interaktivnim mjernim uređajem. Labdisc je pravi napredni laboratorij u rukama mladih znanstvenika. Jedinstveno rješenje za školski laboratorij s do 15 bežičnih senzora ugrađenih u ovaj kompaktni uređaj – donosi revoluciju u pogledu jednostavnosti, prenosivosti i ekonomičnosti. Globisens Labdisc Physio namijenjen je nastavi fizike i može se koristiti u širokom rasponu aktivnosti. Sofisticiran je alat koji pretvara kompleksne i apstraktne fizikalne koncepte u eksperimente koje je lako izvesti.Na njemu se nalaze senzori za : Tlak zraka, struju, GPS, svjetlina, mikrofon, kretanje, pH, relativna vlažnost, temperaturu, univerzalni ulaz, napon, udaljenost. Predavačica nas je uputila na koje sve načine možemo koristiti Labdisc u nastavi, a imali smo i par praktičnih zadataka za odraditi.
Poslijepodne smo posjetili interaktivni "Energie discovery center" gdje smo smo aktivno sudjelovali u izvođenju nekoliko eksperimenata.
Treći dan seminara smo posjetili dvije škole u Tallinu koje predstavljaju ono najbolje od estonskog školskog sustava. Estonske škole su autonomne u odlučivanju , a ravnatelji su svojevrsni manageri koji upravljaju školom. Obje škole u isto vrijeme pohađaju učenici od 7-18 godina, a opremljene su vrhunskom opremom i to ne samo digitalnom, nego i praktičnim didaktičkim pomagalima. Osim informatičkom obrazovanju velika se pozornost pridaje i osposobljavanju učenika za stvarni život. U školi postoji posebna "učionica" za domaćinstvo u kojoj se uči kuhati, peglati, šivati itd, a također imaju i radionice u kojoj izrađuju razne predmete od drva. Kako bi se učenici ugodno osjećali u školi, posvuda se nalaze dječji likovni radovi, kutci za odmor, igru, učenje, a naravno tu je i kuhinja koja je besplatna za sve učenike. Velika pozornost se pridaje i izvannastavnim aktivnostima kojih ima na pretek. Obje škole imaju preko 1000 učenika, a prosjek po razredu je 25-30 učenika. Naravno i oni se susreću s problemima koji nas muče, a to je posebno nedostatak profesora iz STEM područja. Bilo je korisno vidjeti i saznati iz prve ruke kako izgledaju i funkcioniraju ovakve škole budućnosti (ili sadašnjosti).
Četvrti dan je započeo predavanjem i radionicom - Kako primijeniti robote u nastavi. U estonskim školama ne upotrebljavaju robote samo u izvannastavnim aktivnostima, kao npr. robotici, nego se on primjenjuje u STEAM predmetima već od prvog razreda osnovne škole. Nakon predavanja je slijedila radionica na kojoj smo morali riješiti matematički zadatak uz upotrebu robota, ali isto tako osmisliti vlastiti matematički zadatak, a rješenje provjeriti pomoću robota. Također, posjetili smo Futuurum - Virtual Reality Arcade, gdje smo pomoću VR naočala uronili u svijet virtualne stvarnosti.
Zadnji dan je protekao u evaluaciji seminara, podjeli potvrda o sudjelovanju te razmjeni kontakata sudionika i dogovaranju novih etwinning i erasmus projekata.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Obrazovanje |
Tordinci |