Erasmus tečaj u Finskoj i Estoniji
Ravnatelj škole Antun Maletić je sudjelovao na tečaju „Education in Finland and Estonia – Original Best Practices Benchmarking course“ koji se od 1. do 7. svibnja održao u Helsinkiju i Tallinnu. Tečaj je bio namijenjen učiteljima i ravnateljima koji rade s učenicima osnovnoškolskog uzrasta (od 6 do 15 godina).
Polaznici tečaja su bili učitelji/ice i ravnatelji/ice iz Grčke, Sjeverne Makedonije, Španjolske, Italije te Hrvatske. Tečaj je bio izuzetno bogat i sadržajan. Sudionici su upoznali najvažnije odrednice finskog i estonskog obrazovnog sustava koji su u samom europskom vrhu prema PISA istraživanjima. Iako je Estonija kroz duže vrijeme hvatala korak i kopirala finski obrazovni sustav, danas su ispred Finske i među najboljima na svijetu. Osim teoretskog dijela tečaja, sudionici su imali prilike posjetiti nekoliko finskih i estonskih osnovnih škola i na licu mjesta doživjeti ono što su slušali na predavanjima. Tijekom tečaja sudionici su međusobno izmjenjivali iskustva obrazovnog sustava zemlje iz koje dolaze i uspoređivali s drugima. Sudionici su također iskoristili boravak u Finskoj i Estoniji za upoznavanje s kulturom, poviješću, tradicijom, jezikom i gastronomijom zemlje domaćina.
Prvoga dana tečaja, u nedjelju, sudionici su upoznali voditelja prvog dijela tečaja koji se održavao u Helsinkiju Petrija Ilmonena, ravnatelja privatne škole stranih jezika. Zajedno su obišli gradske znamenitosti te kroz neformalno druženje i zajedničku večeru međusobno se upoznali. U ponedjeljak su započele formalne aktivnosti tečaja: predstavljanje Finske i finskog obrazovnog sustava i radionica robotike. Sudionici su upoznali zašto i kako finski učitelji slobodno kreiraju vlastitu nastavu, zašto ukidaju nastavu po predmetima, zašto nema pisanih testova, tko nadgleda rad učitelja, kako se radi s učenicima koji imaju teškoće u učenju i mnoštvo drugih osobina finskog obrazovnog sustava. U popodnevnim satima održana je radionica robotike pomoću aplikacije Sphero Edu. Nakon službenog dijela programa sudionici su posjetili novu modernu knjižnicu Oodi koja se nalazi u centru Helsinkija. Sve ih je oduševila veličinom, arhitekturom, sadržajima, mogućnostima i uslugama za sve korisnike i posjetitelje.
Treći dan strukturiranog tečaja u Helsinkiju prošao je u upoznavanju dviju škola. U prvoj školi (Havukoski school) sudionike je dočekao ravnatelj te ih upoznao s načinom rada škole koja radi s učenicima od 6. do 9. razreda osnovne škole. Objasnio je kako su prije tri godine obnovili školsku zgradu u skladu sa željama učitelja i potrebama suvremene nastave. Poveo je sudionike u obilazak škole te su imali prilike postaviti brojna pitanja o samoj školi. U drugoj školi (Varia Vocational College) upoznali su na koji način se školuju učenici strukovne škole, kakvi radni prostori i radionice im stoje na raspolaganju, na koji način ih škola priprema za život. Ova druga škola je izrazito velika škola u kojoj se školuje više od 3000 učenika s kojima radi 260 učitelja, 11 pedagoga, 4 psihologa, 1 liječnik, 6 medicinskih sestara i brojni drugi zaposlenici. Osim toga, sudionici su upoznali što znače "krugovi povjerenja" u radu škole, što je obiteljski dan u školi, zašto nemaju informatiku kao predmet, kako koriste školsko dvorište za učenje, zašto koriste ocjene od 4 do 10 te brojne druge zanimljive podatke iz područja finskog školstva.
Prvi dan tečaja u Tallinnu bio je izuzetno zanimljiv i sve je sudionike obogatio za brojna nova iskustva i spoznaje. Domaćin ovog estonskog dijela tečaja bio je sveučilišni profesor Mart Laanpere koji je prvo predstavio osnovne podatke o Estoniji te najvažnije značajke estonskog obrazovnog sustava. Sudionici su posjetili dvije škole. Prva škola (Tallinna 21. Kool) ima učenike u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju. Naglasak stavljaju na glazbu, jezike i informatičko obrazovanje te učenici biraju što od toga žele više učiti. U drugoj školi (G. Adolf Gymnasium) sudionici su susreli učenike osnovnoškolskog uzrasta koji su im održali radionice iz područja robotike u ulozi učitelja. Voditeljica tog dijela programa je predstavila način rada estonskih škola, objasnila zbog čega su učenici duže u školi nakon nastave, koja je uloga edukacijskih tehnologa u školi te ICT managera. Puni dojmova sudionici su u radionici razgovarali o vlastitim iskustvima, prednostima i manama finskog i estonskog obrazovnog sustava u odnosu na zemlju iz koje dolaze.
Drugog dana tečaja u Tallinnu, estonski su domaćini sudionike najprije poveli u obilazak jedne ruralne škole, a potom jedne posebne gradske škole. Škola u mjestu Kuusalu je osnovna škola s oko 700 učenika, izrazito uspješna u različitim područjima rada. Funkcionalno uređeni unutrašnji i vanjski prostori posebno su obilježje ove škole. Svaki sudionik tečaja pratio je po jedan školski sat nastavu u ovoj školi. Ravnatelj Antun Maletić je pratio nastavu estonskog jezika u četvrtom razredu. U drugoj školi koju su toga dana posjetili (Tallinna Juhkentali Gümnasium) nastava se održava na ruskom jeziku. Za sebe kažu da su STREAM škola jer uz poznato značenje drugih slova (STEAM), imaju slovo R kao Research - istraživački oblik nastave koji je jako naglašen u radu s učenicima. Prekrasno uređena škola pokazuje koliku važnost daju umjetnosti i likovnom stvaralaštvu svojih učenika. Dvije učenice viših razreda ove škole pokazale su kako crtaju crteže pomoću matematičkih funkcija u posebnom računalnom programu.
Zadnji dan tečaja bio je u subotu, 7. svibnja, a sudionici su ga proveli u obilasku starog grada Tallinna i upoznavanjem s njegovim znamenitostima, kulturom i običajima. Sudionici su ispunili evaluacijski upitnik te su im dodijeljeni certifikati o uspješno završenom tečaju.
Više fotografija u albumu školske fotogalerije.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Obrazovanje |
Tordinci |