Erasmus Job shadowing na Malti
Učiteljice Andreja Vincek Ević i Tihana Svoren Kolarec boravile su u školi St Margaret College, Żabbar Primary School B na Malti u periodu od 6. do 10.svibnja. Ova aktivnost koju su učiteljice provele u sklopu Erasmus akreditacije naše škole imala je cilj upoznavanja s načinom rada škole i obrazovnog sustava na Malti, promatranje rada učitelja i učenika u školi te sudjelovanje u provedbi izvanučioničke i svih ostalih oblika nastave.
1.dan – ponedjeljak (6.svibnja 2024.)
Prvi dan boravka u školi učiteljice su se upoznale sa ravnateljem te ostalim učiteljima i djelatnicima škole koji su ih toplo dočekali te poveli u obilazak kako bi upoznale školu, školska pravila i ustroj škole. Škola je smještena u srcu sela i glavni joj je cilj pružiti kvalitetno obrazovanje svoj djeci. Usredotočeni su na holistički razvoj svakog učenika, stavljajući svako dijete u središte obrazovnog iskustva. Škola je bilingualna i nastava se održava na malteškom i engleskom jeziku. Pohađaju je djeca starosti od 6 -7 godina ( Year 3 ) do 10-11 godina ( Year 6). Nastava se odvija od 8:30 do 14:30 sati. Svi učenici u školi nose školske uniforme: majice, trenerke ili odijela s logom škole što stvara jednu lijepu sliku o školi. Prvi dan učiteljice su prisustvovale sastanku svih učitelja i ravnatelja i pratile nastavu u razrednom odjelu Year 5 ( učenici 3.razreda OŠ). Radni dio dana završio je sastankom s ravnateljem koji ih je upoznao sa povijesnim znamenitostima mjesta te ih uputio u detaljniji raspored rada tijekom tjedna.
2.dan – utorak (7.svibnja 2024.)
Drugi dan u školi St Margaret College Zabbar Primary B at iLearn započeo je promatranjem nastave u razredu Year 6 ( 4.razred OŠ). Učenici su imali sat stvaralačkog pisanja na temu iz ekologije te dobili upute i radne materijale za predstojeću izvanučioničku nastavu u nacionalnom parku smještenom na sjeveru Malte - Għadira Nature Reserve. Na dolasku u nacionalni park dočekao ih je stručni vodič koji im je objasnio plan obilaska parka. Jedan od glavnih ciljeva obilaska bio je upoznavanje i promatranje različitih vrsta ptica i životinja koje žive u parku te autohtonog bilja, drveća i različitih grmova. Obilazak je započeo mjerenjem razine buke u neposrednoj blizini parka i nastavljen u parku na različitim lokacijama kako bi učenici uvidjeli negativan utjecaj čovjeka na okolnu prirodu s obzirom da se park nalazi uz glavnu prometnicu. Učenici su morali upisivati rezultate mjerenja na svoje radne listove tijekom cjelokupnog obilaska kao i nazive svih životinja i ptica koje su tamo vidjeli. Najzanimljiviji dio bio je promatranje ptica dalekozorima, upoznavanje naziva svih ptica u parku među kojima su i vrste koje su došle iz Hrvatske. Posebnost parka su kameleoni koje su susreli šetnjom kroz park, a koji su se skrivali na granama drveća. Provođenjem ovakvog tipa izvanučioničke nastave učitelji žele u učenicima razvijati svijest o očuvanju prirode od njihove najranije dobi. Drugi dan započeo je promatranjem nastave u razredu Year 6 (4. razred OŠ) gdje su učenici imali sat stvaralačkog pisanja na temu ekologije. Nakon toga, učiteljice su s učenicima otišle na izvanučioničku nastavu u nacionalni park Għadira Nature Reserve. Stručni vodič ih je upoznao s planom obilaska parka gdje su promatrali razne vrste ptica, životinja i autohtonog bilja. Učenici su mjerili razinu buke te upisivali rezultate i nazive životinja u radne listove. Najzanimljiviji dio bio je promatranje ptica dalekozorima i susret s kameleonima.
3. dan – srijeda (8.svibnja 2024.)
Treći dan protekao je dinamično sudjelovanjem u raznolikim aktivnostima u školi s učiteljima i učenicima različitih razrednih odjela (Year 3, Year 4, Year 5) . Dan je započeo sastankom s ravnateljem škole koji im je predstavio njihove Erasmus projekte i akreditaciju u kojoj sudjeluju te je s učiteljicama podijelio svoja iskustva s mobilnosti u Nizozemskoj. Nakon sastanka uslijedilo je promatranje rada u tzv. Nurture Room – sobi za posebnu skrb o učenicima ovisno o njihovim potrebama poput poteškoća sa socijalnim vještinama, emocionalnim i ostalim poteškoćama u ponašanju. Učiteljica i socijalna pedagoginja koje su ih dočekale pobliže su im objasnile načine i programe rada s takvim učenicima. Daljnje aktivnosti odnosile su se na promatranje rada na PSCD (personal, social and career developement) nastavnim satima, kreativnoj likovnoj radionici i školskom sajmu vezanom uz nadolazeći Majčin dan. Aktivnosti radnog dana završile su na satu poduke engleskog jezika gdje su učenici kroz rad na digitalnoj slikovnici o životu lavova razvijali vještine pisanog izražavanja oblikovanjem pisanog izvješća.
4.dan – četvrtak ( 9.svibnja 2024.)
Četvrti dan boravka u školi započeo je dinamično s VR aktivnostima. Učenici su imali priliku istražiti ljudsko srce, molekulu DNA, Rimski Koloseum, istražiti podmorje i otputovati na Mars. Tijekom aktivnosti učiteljice Andreja i Tihana su s voditeljem VR projekta razmijenile iskustva o korištenju digitalnih tehnologija u hrvatskom i malteškom obrazovnom sustavu. Raspravljale su o prednostima i izazovima rada u digitalnom okruženju s naglaskom na sve veću pojavu umjetne inteligencije. Uslijedila je nastava likovne kulture sa učenicima Year 3 ( drugi razred) na temu pop art-a. Učenici su prvo promatrali primjere pop art umjetnosti i zajedno s učiteljicom analizirali sastavnice tih umjetničkih djela, a nakon toga su krenuli sa samostalnim radom. Nakon velikog odmora učiteljica Andreja je pratila nastavu TZK na kojoj su učenici uvježbavali plesne tehnike. Za to vrijeme učiteljica Tihana je promatrala sat pripovijedanja priča u sklopu projekta „Għidli Storja“ – „Ispričaj mi priču“ za učenike Year 3 i Year 4 koji jedanput tjedno tijekom cijele godine imaju gosta pripovjedača koji im pripovijeda priče na engleskom i malteškom jeziku. Cilj je ovoga projekta pobuditi ljubav prema čitanju i njegovanju materinjeg jezika. Dan je završio na nastavi programiranja uz Lego robotiku i igru Bingo.
5.dan – petak (10.svibnja 2024.)
Zadnji dan bio je posvećen izvanučioničkoj nastavi. Učiteljica Andreja je s Year 4 učenicima posjetila farmu konja gdje su učili timariti konje i sudjelovali u terapijskom jahanju. Terapijsko jahanje bilo je i svojevrsna prilika za promatranje rada s učenikom s poremećajem iz spektra autizma koji pohađa taj razred.
Učiteljica Tihana je prisustvovala terenskoj nastavi "Maths trail" u mjestu Birgu gdje su učenici rješavali matematičke zadatke povezane s povijesnim znamenitostima.
Tijekom tjedna promatranja nastave učiteljice su imale priliku predstaviti našu školu, Tordince, Antin i Hrvatsku učenicima razrednog odjela Year 4 , školskom osoblju i djelatnicima, a nakon kojeg su oni imali puno pitanja na koja su im učiteljice odgovarale na engleskom jeziku. Zadnji dan aktivnosti učiteljice su dobile i potvrde o prisustvu kao i Europass certifikate.
Nakon završetka aktivnosti, učiteljice su se oprostile s domaćinima, pune dojmova i novih znanja, s nadom u nastavak suradnje sa Zabbar Primary School B. Dvotjedno promatranje nastave u ovoj školi donijelo je učiteljicama mnoštvo novih ideja i saznanja te kontakata, ali i potvrdu da hrvatski učitelji po ničemu ne zaostaju za kolegama sa Malte.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Obrazovanje |
Tordinci |