preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

OŠ TORDINCI

MEĐUNARODNA

EKO ŠKOLA

 

 

Rječnici
Engleski jezik

Njemački jezik

Hrvatski jezik

Tražilica
Vijesti

Erasmus tečaj iz područja ekologije na Islandu

Ravnatelj škole Antun Maletić sudjelovao je na tečaju pod nazivom Eco-explorers: Inspiring sustainability awareness in Iceland's classroom koji je održan od 7. do 13. srpnja 2024. u Reykjaviku. 


Ciljevi tečaja sadrže široki raspon tema iz područja ekologije: integracija kurikuluma (naučiti strategije za integraciju načela održivosti u svom predmetnom području potičući interdisciplinarno učenje), kritičko razmišljanje (razviti vještine kritičkog razmišljanja kod sebe i svojih učenika dok analiziramo ekološke izazove u stvarnom svijetu, razvijamo rješenja i procjenjujemo njihove utjecaje), razvoj mekih vještina (uključivanje u aktivnosti koje poboljšavaju meke vještine, uključujući komunikaciju, suradnju i empatiju, neophodne za poticanje osjećaja zajednice i odgovornosti prema ekološkim rješenjima), razumijevanje ekosustava (stjecanje iskustva iz prve ruke u razumijevanju ekosustava i njegove važnosti u održavanju ravnoteže okoliša), ekološka svijest (bolje razumijevanje pitanja okoliša i razvijanje praktičnog pristupa za njihovo rješavanje unutar školske zajednice, promičući ekološku pismenost i čuvajući lokalne zelene površine).

Evo kako je tekao tečaj po danima:

Dan 1.

Prvi dan je započeo uvodnim programom u kojem su sudionici dobili osnovne podatke o metodologiji rada i voditeljima tečaja te neke zanimljive činjenice o Islandu. Sudionicima je objašnjeno da će kroz tečaj biti prilike za praktično učenje, kroz ekskurzije s terenskim radom i razvijanje projekata suradnje između škola sudionika tečaja. S obzirom da je tečaj započeo u popodnevnim satima, sudionici su vrijeme prije početka tečaja iskoristili za razgledavanje glavnog grada Islanda koji ostavlja dojam mirnog i ugodnog mjesta za život.

Dan 2.

Program drugog dana tečaja bio je organiziran u dva dijela. U prvom dijelu programa sudionici su u teoriji i praksi naučili kakav je to SMTP (Smart teachers play more) pristup učenju. To je pristup koji poboljšava učenje kombinirajući akademske ciljeve sa socijalnim, emocionalnim i fizičkim, kroz svrhovito korištenje igara odnosno kretanja i iskustava koja dobivamo kroz sva osjetila, sve kao dio svakodnevnih aktivnosti u učionici. Zato je taj prvi dio programa bio ispunjen didaktičkim igrama koje su sudionicima između ostalog pomogle međusobno se bolje upoznati i razviti dinamiku grupe. Osim toga, sudionici su naučili zbog čega je važno što više vremena nastave i poučavanja provesti na otvorenom i u prirodi. U drugom dijelu programa sudionici su se bavili pojmom mindfulness. Pojam se može opisati kao vježbanje usmjeravanja  pozornosti na sadašnji trenutak. Program je izveden u školskom dvorištu i u gradskom botaničkom vrtu.

Dan 3.

Treći dan tečaja sudionici su otišli na terensko učenje izvan Reykjavika. Prvi dio učenja na otvorenom odvijao se u dolini Reykjadalur, a uključivao je šetnju kroz prirodno geotermalno područje koje karakterizira topla rijeka i toplo tlo te para koja se na više mjesta iz zemljine utrobe probija na površinu. Zadatak je bio istražiti ovo jedinstveno područje odnosno pejzaž prekriven lavom i mahovinom. Drugi dio učenja na otvorenom uključivao je posjet geotermalnoj elektrani Hellisheiđarvirkjun. Ovdje je trebalo iskusiti iz prve ruke kako se proizvodi zelena održiva energija i to na jednoj od najvećih geotermalnih elektrana na svijetu. Sudionici su također dobili uvid u inovativnu tehnologiju koja je dovela Island do revolucije u proizvodnji obnovljive energije. Island je samo s ovim načinom proizvodnje energije postigao 6 od 17 ciljeva održivog razvoja koja je postavio UN što je uistinu jedinstveno i primjer svim ostalim državama.

Dan 4.

Četvrti dan tečaja učinio je sudionike eko istraživačima u punom smislu te riječi. U dopodnevnim satima na rasporedu je bio posjet jednoj tipičnoj islandskoj školi i tom prilikom sudionici su upoznali jedinstveni ljetni projekt u zajednici pod imenom "Working school". Kroz ovaj projekt mlade se tijekom ljetnih praznika okuplja zajedno, stječu radne navike, socijaliziraju se, a usput i zarade nešto. U nastavku dana, sudionici su najprije posjetili Nacionalni park Pingvellir te su mogli izbliza vidjeti mjesto gdje se susreću američka i euroazijska tektonska ploča. Slijedio je posjet Geysir centru te su sudionici tečaja uživali u ljepoti gejzira koji svakih sedam minuta izbacuje vrelu vodu visoko u zrak. Nakon toga, put je vodio prema prekrasnim i fascinantnim slapovima Gullfoss. Tu se itekako vidi snaga prirode koja na posjetitelje ostavlja izuzetno snažan dojam koji se još dugo pamti. U kratkom zaustavljanju na seoskom imanju koje se bavi uzgojem islandskih konja, sudionici su upoznali važnost ovih plemenitih životinja u ponekad izuzetno surovim uvjetima polarne klime. Za kraj ove ture imenom Golden Circle Tour, sudionici tečaja su vidjeli i prošetali po rubu vulkana koji je nastao prije otprilike 6,5 tisuća godina. Na kraju dana, organizatori tečaja su pripremili Kulturnu večer na kojoj su sudionici donijeli svoju hranu i piće kojima su predstavili zemlju iz koje dolaze.

Dan 5.

Peti dan tečaja obuhvatio je radionice upoznavanja islandskog školskog sustava, eko radionice i radionicu pronalaženja partnerstva među europskim školama za Erasmus program. U prvoj radionici voditeljica je objasnila islandski školski sustav s naglaskom na osnovno obrazovanje. I među islandskim školama postoje one koje su se odlučile, poput naše, slijediti načela eko odgoja za okoliš i održivost te su proglašene međunarodnim eko školama i nose Zelenu zastavu. Sudionici tečaja su upoznali metode rada u eko radionicama u islandskim školama, materijale koje koriste te koje teme su najčešće zastupljene u eko radionicama. Nema velikih razlika između škola na Islandu i naših eko škola jer jednako se bavimo temama očuvanja prirodnih resursa poput vode, zraka, energije, itd. Tijekom eko radionice u školskom dvorištu, sudionici su razmišljali kako mogu svojim učenicima približiti temu zaštite i očuvanja zaliha vode, što učiniti ako nema pitke vode i slično. U radionici pronalaska Erasmus partnera među europskim školama, svi sudionici koji to žele, mogli su predstaviti svoju školu, opisati kojim temama se bave u Erasmus programu te kakvo partnerstvo trebaju: mobilnosti učenika, job shadowing aktivnosti i dr. Među šezdesetak okupljenih sudionika, ravnatelj Antun je predstavio OŠ Tordinci te ono čime se bavimo kroz Eramsus program: umjetničko područje, ekologija i IKT. Načelno je dogovorena suradnja s nekoliko škola iz Španjolske i Poljske, a osim njih moguća je suradnja sa školama iz Slovenije, Italije, Mađarske, itd.

Dani 6. i 7.

Pretposljednji dan tečaja imao je dva različita dijela. Prvi dio sadržavao je aktivnosti po postajama pomoću kojih su realizirani različiti akademski koncepti i osvijestila održivost među sudionicima. Potom je održana aktivnost aktivnog slušanja prilikom koje su sudionici tečaja u paru imali kratki osvrt na tečaj. Drugi dio programa sadržavao je aktivnost planiranja vizije – kreiranja akcijskog plana kako bi se naučeno tijekom tečaja prevelo u praksu odnosno realiziralo u školama sudionika. Potom je napravljena evaluacija samog tečaja pa su sudionici mogli reći što im je na tečaju bilo dobro, a što bi radije promijenili.

Zadnjeg dana tečaja sudionici su posjetili lokalne termalne izvore i kupke te su na licu mjesta upoznali islandsku kulturu opuštanja i odmora. Tijekom ove aktivnosti, sudionici su među sobom napravili refleksiju na provedeni tečaj i njegove aktivnosti te su zajednički planirali buduće aktivnosti u Erasmus programu.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Antun Maletić   datum: 17. 7. 2024.

            


About school

Gdje se nalazimo?


Klub prijatelja škole


 


Kalendar
« Listopad 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Korisni linkovi

Stanovništvo svijeta


Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 12. 2009.

Ukupno: 391111
Ovaj mjesec: 3347
Danas: 60




preskoči na navigaciju